hoi hoi, vanmorgen wakker geworden om naar de wc te gaan, alleen toen ik eenmaal weer bijna boven was werd me broek opeens helemaal nat... dus ik denk huh hoe kan dat nou ik ben net naar de wc gegaan. maar het blijft eruit lopen dus me vliezen zijn gebroken... maar nu vraag ik me af wat er verder gaat gebeuren! heb wel de verloskundige gebeld maar die was bezig met een bevalling en nu zit ik te wachten tot ze komt... maar wat gebeurt er dan?!?!
heb je wat opgevangen? dan gaat ze dat eerst bekijken en of het indd echt je vliezen zijn die gebroken zijn. en daarna is het wachten op de weeen. die moeten sowieso binnen 24 uur beginnen geloof ik. succes meid en nog even en je hebt je kleintje in je armen!
Hallo meid! Wat spannend zeg! Wat er nu gaat gebeuren...tja het is nu eigenlijk wachten op de weeen. Meestal beginnen de weeen binnen 12 uren na het breken van de vliezen. Als je morgenochtend nog steeds geen weeen hebt ( 24 uren na het breken van de vliezen ) mag je eigen vk de bevalling niet meer doen. Dan wordt je verwezen naar het ziekenhuis en ga je op basis van medische indicatie bevallen. Als je binnen 48/72 uren ( hangt van beleid ziekenhuis af ) nog steeds geen weeen hebt, gaan ze je inleiden omdat je niet te lang met gebroken vliezen mag rondlopen. Ik zelf ben ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen, dus weet wel hoe dit trajec verloopt... Ik hoop voor je dat je snel weeen krijgt en je beeb gauw mag verwelkomen. Succes en zet em op! Liefs Elly.
nou vanmorgen zei de verloskundige al dat ik binnen 6 uur weeen zou moeten hebben maar dat was vanmorgen om 6 uur het is nu bijna 9 uur en nog steeds niets wat er op lijkt...
6 uren is wel heel snel! Het krijgen van weeen binnen 12 uren na het breken van de vliezen is normaal. Maar misschien houdt je vk er een andere werkwijze op na... Het is gewoon afwachten meid, en ik weet uit ervaring dat wachten op weeen niet leuk is. Nogmaals, hoop voor je dat je gauw weeen krijgt, dan kan alles beginnen! Liefs Elly.
nee wachten op weeen is zeker niet leuk...heel irritant ook want heb nu wel zoiets van kom maar op..heb heerlijk geslapen vannacht en ben ook klaar wakker dus hoop dat ik het aan kan maar mijn gevoel zegt van wel
dat hoop ik ook zijn ondertussen al 4 uur verder en nog steeds niets....moet alleen wel heel erg veel plassen
Probeer een beetje bezig te blijven. vandaag precies drie weken geleden braken bij mij om 12.00 uur de vliezen. Ben nog gaan douchen heb een filmpje zitten kijken. Ondertussen was de verloskundige gearriveerd en krijg je heel het verhaal dat het nog maximaal 72 uur kan duren.De eerste 24 uur mag je onder hun leiding bevallen daarna wordt je naar het ziekenhuis doorgestuurd en kan het nog eens 48 uur dure voordat ze iets gaan ondernemen. Na dat verhaal zakte de moed mij in de schoenen. Maar heb toch geprobeerd om me bezig te houden. Savonds om 18.00 uur had ik mijn eerste wee en om 21.45 is onze spetter geboren.Het is moeilijk om afleiding te zoeken. Maar probeer je bezig te houden en voor je het weet is de kleine alweer 3 weken oud. Het vliegt voorbij. Veel succes nog de komende uren.Spannend hoor.
Ik denk ook dat je even je zinnen even op iets anders moet zetten, misschien gaat de tijd dan ook iets sneller...suc6 meid, ik duim voor je!
zou de verloskundige me vergeten zijn? heb om 6 uur gebeld en toen zei ze dat ze er rond 9 uur zou zijn.maar heb nog niemand gezien.zou ik nog een keer moeten bellen of nog even afwachten?
Nou spannend meid. Ik zie dat je 9.56 nog geen weeen had, vool je nu inmiddels al wel iets? Is de VK inmiddels al langs geweest? Mijn advies is ook lekker bezig te blijven en niet te gaan zitten wachten, want dan duurt het helemaal zo lang. Probeer anders nog wat te gaan slapen, je weet immers nooit hoe lang het nog kan gaan duren en je hebt je energie en kracht hard nodig. Nou meid toi toi toi, ik hou je in de gaten
Zou nog even afwachten, ze vergeten je echt niet. Misschien zit de bevalling wel niet helemaal mee waar ze mee bezig is en laat dat baby'tje wat langer op zich wachten.
nou heb wel wat meer pijn in me rug maar verder gaat het wel....kan nog steeds achter de laptop zitten dus denk niet dat de weeen onderweg zijn...
nee verloskundige is nog steeds niet geweest. dienstdoende verloskundige is bezig met haar 4e bevalling in 6 uur :O maar er komt iemand anders tussen 2 en 3 langs... dus nu is het gewoon afwachten tot de weeen door gaan zetten of tot de verloskundige er is..