roze afscheiding 3 dagen na stoppen utrogestan

Discussie in 'Miskraam' gestart door lmcm, 7 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik ben 14 weken zwanger. Wegens een vorige miskraam moest ik deze zwangerschap utrogestan innemen. 4 x per dag 200mg vaginaal, sinds week11 3x/dag, sinds week12 2x/dag en sinds week13 1x/dag. Nu heb ik vrijdag de laatste opgestoken en mocht er dan definitief mee stoppen. Vandaag stond ik op met pijn in mijn onderrug en een rare vaginale pijn. Ik ging naar het toilet en had roze afscheiding op het papiertje. Ik was volledig in paniek. Mijn gynaecoloog (in belgie werken wij niet met verloskundigen die ons opvolgen) is vandaag onbereikbaar. Haar collega zei dat ik moest afwachten of het erger werd en anders morgen eens terugbellen.

Hebben jullie al eens roze afscheiding gehad? Moet ik me hier zorgen over maken?

Wat zouden jullie doen? Inderdaad afwachten? Terug met utrogestan beginnen aan 1 per dag? Ik weet het even niet meer. Ik hoop gewoon dat alles OK is met het kindje en dat het deze keer wel goed mag gaan... :(

De rugpijn is ondertussen weg. Enkel nog dat rare gevoel vaginaal heb ik nog.

Bedankt voor jullie advies!

2. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    #2 MoodyL, 7 jun 2016
    Laatst bewerkt: 7 jun 2016
    Als ik van jou was zou ik even naar het ziekenhuis gaan zodat ze een echo maken. Ik heb vorige zwangerschap ook utrogestan genomen tot 12 weken en ben nu ook weer bezig met 3 maal 200mg per dag. Het is zo al eng genoeg met die miskramen uit het verleden dat je je vandaag niet verder moet druk maken, maar je laten gerust stellen!

Heb vorige zwangerschap ook regelmatig licht bloedverlies gehad (was wondje aan het begin van mijn vagina) maar telkens mocht ik de dag zelf nog langskomen voor een echo. Ze wisten ook hoe ik er emotioneel voorstond. Ik ben ook uit belgië en ga ook bij de gynaecoloog dus (fertiliteitsarts).

3. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey MoodyL,
    Bedankt voor je antwoord! Het was echt even serieus schrikken. Het is ondertussen gestopt. Tussen 11u en 12u kan ik bellen naar de gynaecoloog. Ik denk dat ik dat misschien toch even ga doen. Gewoon om te vragen of ik moet langskomen (ik denk van niet) en of ik die utrogestan nu écht wel mag stoppen.

4. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Heb je gebeld? Ben je mogen langsgaan?

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Het kan zijn dat er nog wat oud bloed in je baarmoeder zat wat de utrogestan tegenhield, want dit moet je baarmoeder rustig houden. Nu je gestopt bent werkt je baarmoeder het eruit, wat op zich goed is. Hopelijk is alles nog gewoon in orde!

6. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve dames,

Gisteren had ik een check bij de gynaecoloog. Ze zag dat m'n placenta vlak naast de binnenopening van mn baarmoederhals lag. Als ik dan seks heb, of mij een beetje overzet, zal ik sneller wat bloedverlies hebben.

Dus even rustig aan. Nog 1 doosje utrogestan aan 2/dag. En 20 juni opnieuw controle (lag al vast, is m'n 16 weken echo).

7. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Dat is gerust stellend! Langs de andere kant kan dit wel een complicatie opleveren voor een natuurlijke bevalling, niet?

8. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tcho het zit er niet vlak voor, maar wel helemaal aan het randje. De gynaecoloog zegt wel dat in de meeste gevallen de placenta nog wat opschuift. Ik doe dus gewoon wat rustiger aan en wacht af wat de volgende echo's zeggen. Als het opschuift, is het probleem weg. En anders zal het keizersnede worden (niet mijn voorkeur, maar soit, alles voor een gezonde baby). Maar daar zei ze nu nog niets over alleszins :)

Deel Deze Pagina