Sinds vorige week weet ik dat ik zwanger ben van een cryo, helemaal blij natuurlijk. Maar nu afgelopen donderdag (ongever 5 weken zwanger) kreeg ik opeens bruin bloedverlies. Dit hield de hele dag aan al was het niet veel. De volgende dag had ik nergens meer last van waardoor ik weer wat hoop kreeg. Nu vandaag op zaterdag is smiddags het bloedverlies weer begonnen. Het begon als bruin maar lijkt nu over te gaan op rood. Ook heb ik last op de plek van mijn baarmoeder een soort van kramperige/steek pijn. Ik kan pas de 26ste bij het ziekenhuis terecht voor een echo. Maar de dagen lijken jaren te duren Zijn er anderen die dit herkennen? En zo ja had je toen een miskraam of is de zwangerschap toch nog goed gekomen? Ik zit ook aan de progynova en utrogestan dus vraag me of of die de miskraam tegenhouden door het baarmoederslijmvlies intact te houden?
Klinkt zoals mijn laatste MK begon. Die brak pas echt door na het stoppen met de utrogestan. Ik zou als ik jou was even ZH bellen voor overleg. Sterkte, in 50% van de gevallen komt het goed. Alleen helderrood bloedverlies met krampen is vaak geen goed nieuws.
Bedankt voor je snelle reactie panter maar naar dat je al zelf 3 miskramen hebt gehad dat wens je niemand toe. Ik ga ook uit van het slechtste eigenlijk. Ik heb vrijdag het ziekenhuis al gebeld en die zeiden dat ze tot de echo niks kunnen doen of zeggen. En die duurt toch nog wel erg lang. Ik heb ook zon idee dat de medicatie het tegenhoudt wat erg vervelend is. Als het mis is, wil ik het liever sneller weten dan later. Nu maar afwachten....
Ik had ook de eerste weken last van bruin / roodverlies maar ik had er geen krampen bij, uiteindelijk was ik nog steeds zwanger. Moet eerlijk zijn maar ben bang dat krampen geen goed teken zijn meis!
Jeetje dat is schrikken. Ik snap niet dat je zolang moet wachten op een echo. Ik heb zelf 2x een miskraam gehad. De eerste keer zette de miskraam direct door. De tweede keer begon het met bruinverlies (6 weken zwanger) en heb ik direct het ziekenhuis gebeld. Mijn echo is toen vervroegd, zodat ik niet onnodig in spanning zou zitten. Op de echo was een mooi knipperend hartje te zien. Helaas kreeg ik de dag erna krampen en flink bloedverlies. Ik kreeg direct een echo en we zagen nog steeds een knipperlichtje. Helaas ben ik het vruchtje de volgende dag verloren
Hè getver,wachten is al vervelend maar op deze manier al helemaal. Het kan inderdaad beide kanten op,hier kan niemand iets over zeggen. Helaas zijn krampen normaal geen goed teken. Sterkte met wachten,ik duim dat alles goed is!
Het kan alle kanten op.....ik heb 4 kinderen,waar ik alle zwangerschappen gebloed heb,van bruin tot knalrood....tot zelfs heel heftige bloeding.Toch zijn ze alle 4 gezond geboren....nu alweer 3 miskramen achter de rug,waaronder een tweeling.Begon ook met bruinverlies,maar ik dacht,het zal wel goed gaan,want ik had het bij de andere zwangerschappen ook.Helaas is het dus de laatste 3 zwangerschappen een miskraam geworden. Je weet het dus nooit.Ik hoop natuurlijk dat het goed komt!
Bedankt voor de reacties allemaal Fijn om te horen hoe het bij anderen is gegaan. @kleinesam, fijn dat je ziekenhuis wel meteen ingreep. Ik heb het idee dat ze daarom ook pas met 7 weken willen kijken omdat het zelfs met een goede echo eerder nog steeds fout kan gaan en andersom waardoor je niet veel geruster wordt (en vanwege kosten natuurlijk). Toch zou ik wel graag willen weten of het embryotje er nog zit. @Hoop42, had je bij alle zwangerschappen en miskramen ook kramp of alleen bloedverlies? Hier is nu weer het bloeden gestopt. Maar dit had ik vrijdag ook en toen begon het vandaag weer. Zegt dus niks . Als het zo doorgaat met bloedverlies ga ik later denk ik nog een keer het ziekenhuis bellen, wie weet dat ze in de tussentijd voor de echo toch nog wat voor me kunnen betekenen.
Halloo...ik heb ook een probleempje... Bij 6.5 week opeens helder bloedverlies op het toilet verder die dag niet veel te merken van bloedverlies maar de dagen erna als ik naar het toilet moest steeds rozig op het toiletpapier soms wat dikker maar geen helder rood. Moet over twee dagen weer bloed laten trekken en kijken tussen de twee x trekken of het hormoon hcg is gestijgd....erg om zo lang te moeten wachten of het er nog wel zit of niet meer! Nog iemand die het op deze manier kent???
joannie wat naar zeg dat je zolang moet wachten Ik heb het ook zo gehad als hoe jij het beschrijft...de ene dag wat bruin..dan een dag niets dan weer roze dan echt bloed, dan weer bruin...maar uiteindelijk na veel hoop en vrees is het na ongeveer een week wel doorgezet.. (met dus ook buikkrampen erbij...) Bij mij werd het dus wel een mk, maar ik lees ook positieve verhalen... ik wens je veel sterkte met het afwachten...
Hier begon het ook afgelopen dinsdag....en ook zonder krampen of wat dan ook....gelijk gelukkig een echo gehad! Vruchtje was zelfs gegroeid..maar toch donderdag weer een echo gehad..en helaas het is al helemaal weg! Geen kramp niets gehad..en zelfs de bloedingen zijn bij mij vanaf vandaag ook weg... pff ik hoop voor je dat het vals alarm is, maar meid...je kan ook gewoon de Huisartsenpost bellen hoor..ik had er niet lang mee gewacht! Gewoon gaan!
Vandaag kregen we een echo (2 dagen eerder mochten we terecht) en we hebben gewoon een kloppend hartje gezien! Zo blij en alles zag er goed uit. Ze zei dat we ons geen zorgen hoefden te maken over het bloedverlies 2 weken terug dat je dan echt een maandverband vol zou moeten hebben in korte tijd. Maar ook dat de medicatie een miskraam hoogstwaarschijnlijk niet tegen zou houden in dat geval (misschien handig voor anderen). Bedankt voor alle reacties! Zo kan ik het allemaal een plaatsje geven mocht het toch misgegaan zijn.