O mosterd na de maaltijd mijn reactie. Je zal ze toch he bij het Radboud? Snap dit echt niet! Waarom lukt het de huisarts wel? Heel veel sterkte donderdag! De behandeling viel mij lichamelijk gezien heel erg mee. Curretage was bij mij onder algehele narcose, moet je morgen nog naar pre operatief spreekuur? Lieve groet,
Allereerst: ik leef ontzettend met jullie mee! Wij hebben de curretage ook naar voren laten zetten, maar dat kon gelukkig bij ons eigen ziekenhuis. (Zat eerst 8 dagen tussen, maar uiteindelikk 3 dagen naar voren geschoven.) Ik had het gevoel dat het echte herstel pas kon beginnen nadat ik die 'horde' genomen had. De ingreep is me lichamelijk erg meegevallen. Narcose leek me eng, maar dat viel echt heel erg mee. Toen ik eenmaal op de OK was, was ik zo blij dat ze me wegmaakten! De gyn heeft (hoorde ik natuurlijk pas achteraf) tijdens de ingreep al met een inwendige echo gekeken, toen zag ze dat er nog wat weefsel zat en dit heeft ze meteen weggehaald. Dat vond ik wel fijn om te horen, dat ze dit zo deed. Ik snap waaom ze dit niet altijd doen, want je hoort best vaak dat er iets blijft zitten. Misschien iets om bij de behandelend gynaecoloog even naar te vragen?
@Ellenhelena: wat 'fijn' dat je toch al eerder terecht kan. Raar eigenlijk dat een ha dat wel voor elkaar krijgt en wij als patiënt niet. Maar goed, je hoeft geen 2,5 week te wachten. Mijn mk is vanzelf op gang gekomen. Ik kreeg bij 11,5 wkn ineens bloedverlies en bij een echo bleek het vruchtje bij 8,5 wkn gestopt te zijn. De curretage werd voorgesteld omdat ik nog niet schoon was. Omdat ik daar niet veel voor voelde, heb ik nog een kuur cytotec gehad (die achteraf niets deed). Ik moest toen voor nacontrole komen en als het niet schoon was, zou ik dezelfde dag nog gecurreteerd worden. Toen had ik een andere gyn en die zag dat het restweefsel er nog steeds zat, maar dat het meer in mijn baarmoederhals zat dan echt in de baarmoeder. Die cytotec kon daar niet echt z'n werk doen. Hoe onsmakelijk ook, maar toen heeft die gyn dat er met een tangetje zelf uitgepulkt en kon ik zo aan een curretage ontkomen. Ik kan je helaas dus niet vertellen hoe het was. Ik wens jou heel veel sterkte. Ik denk dat de ingreep zelf erg mee valt, maar dat het geestelijk enorm zwaar zal zijn. Dus neem je tijd! Een dikke knuffel!
Dank je wel voor jullie reacties weer! Zo fijn als mensen je snappen!!!! Afgelopen maandag was ik wel al bij de anesthesist geweest. Een erg aardige man , die deze ingreep heel anders vindt dan een amandel verwijderen. Hij kende mijn verhaal( dossier) en legde alles heel goed uit ( qua narcose dan). Een sympathiek gesprek. Een echo na de ingreep zal ik om vragen. Ook een ervoor, ze zullen het toch mis hebben ....... Dat heb ik gedroomd. Ik laat jullie weten hoe het ging. Nu vandaag mega hoofdpijn... Hoort er vast allemaal bij......
Sterkte morgen! Ik hoop dat je niet teveel last hebt van pijn erna, en anders gewoon vragen om extra pijnstilling hoor!
Dag Allemaal, Het is voorbij. Alles is goed verlopen. Binnen 4 uur weer thuis. Wel veel napijn. Neem nu tramadol en paracetamol. Gelukkig onder narcose, had er niet ''bij'' willen zijn. Was echt opgelucht tijdens het wakker worden. Helaas hebben ze mij diclofenac gegeven en dat kan niet als je Chron hebt...... Heel slim! Heel hartelijk bedankt voor jullie meeleven en heel veel geluk in de toekomst! Ellen