en nu na de curretage

Discussion in 'Miskraam' started by mie, Oct 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Dag meiden

Hopelijk kan iemand mij een antwoord geven op mn vragen. Nuja, eigenlijk hoop ik dat zo weinig mogelijk mensen dit moeten meemaken maar toch... Vandaag een curretage gehad na zo'n 10 weken zwangerschap. Vruchtje wel gestopt met groeien ongeveer na 5 weken.

Hadden jullie ook zo weinig bloedverlies na de curretage? Wordt dat nog meer of blijft dit zo weinig? Moesten jullie ook een anticonceptiepil nemen tot een maand na de curretage? Werden jullie snel zwanger na je mk? Ik werd twee keer in de eerste rond zwanger, moet ik dan rekenen dt dit nu langer zal duren? ...

M.a.w., ik wil heel graag ervaringen horen van jullie...

2. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Hier had ik redelijk wat bloedverlies na de eerste curettage en na de 2e juist heel weinig. Kan dus beide.

Wij hebben nooit anti conseptie gebruikt na de curettage, misschien is dit om je cyclus sneller ''op orde'' te krijgen? Wel werd ons aangeraden 1 ronde over te slaan en te wachten op de eerste ongi.

De eerste keer hielden we ons hier netjes aan, ik werd in de 4e ronde (3e dus eigenlijk) weer zwanger. Helaas ging dit nogmaals mis.
    Toen de adviezen in de wind geslagen en er meteen weer voor gegaan en meteen weer zwanger, en dat werd mijn dochter :).

Voor de eerste curettage deden we er 3 maanden over dus hier maakte het weinig verschil maar dat is geen vast gegeven dat snap je wel..

Succes en sterkte!

3. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Bedankt voor je reactie!! Had het gevoel dat ik voor de gynaecoloog (waar ik anders best tevreden over ben) echt een nummer was vandaag een geen vrouw met verdriet. Je verhaal doet me echt goed! Bedankt

4. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

Nov 16, 2007
    563
    0
    16
    Hey,

Ik heb gister ook een curretage gehad. Wel een hele fijne gyn, heel relax en alles op het gemak uitleggen en wel een aantal keer gezegd dat het niet betekend dat je nu meer kans hebt op een nieuwe mk en dat normaal gesproken over 4 weken je weer je eerste menstruatie kan verwachten.
    Ik heb ook geen ac gekregen. Hij zei zelfs dat als het gestopt is met bloeden wat een paardagen tot max een dag of 10 kon duren je alles weer mocht en dat je in principe geoon zwanger kon worden in je eerste cyclus en dat daar zeker niets op tegen is. Als je lichaam er niet klaar voor is wordt je gewoon niet zwanger.
    Ik heb nu ook nog steeds heel weinig bloedverlies en voel me eigenlijk heel goed! Gister nog wat krampen maar nu niet meer!
    Het viel mij erg mee! Maar was eigenlijk blij dat het al zo vorge fout is gegaan (lege vruchtzak) lijkt me veel moeilijker als je al een kloppend hartje gezien hebt en/of vrucht) ik was nu 10 weken:x

Jij ook Sterkte Mie!

5. trotsemammavan1

trotsemammavan1 Actief lid

Apr 27, 2012
    293
    0
    16
    Sterkte mie,

Hier ook heel vroeg mis gegaan maar pas met 8 weken erachter gekomen. Weinig bloedverlies na curretage maar na een week nam het bloedverlies weer toe. Na een echo in het ziekenhuis bleek dat er nog eea uit moest maar gelukkig na een paar dagen echt gestopt met bloeden. Nogmaals controle gehad en toen bleek dat de nieuwe cyclus was begonnen. Ook gelijk weer gaan proberen tijdens de vruchtbare dagen. M'n cyclus was wel veel langer in totaal. De eerste ronde na curretage niet gelukt, nu gaan we weer voor icsi.

Heb ook geen advies gekregen om een ronde over te slaan. Maar onze kansen zijn beperkt door manlief. We zitten in de MMM.

Sterkte meid, hoop dat je snel weer positief mag testen!

Ook ik geloof in het feit dat je lichaam zelf wel aanvoelt of het klaar is om weer zwanger te raken!

Lieve groet, trotsemammavan1

6. trotsemammavan1

trotsemammavan1 Actief lid

Apr 27, 2012
    293
    0
    16
    Jij ook sterkte meid!

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Hier was mijn bloedverlies gewoon zoals menstruatie.
    Ik heb geen anticonceptiepil hoeven te slikken,heb er ook nog nooit van gehoord!
    Ze adviseerde wel 1maand over te slaan zodat ze mocht je zwanger raken beter weten hoever je bent.
    Ik was ná 1 menstruatie alweer zwanger.

Sterkte meid!

8. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Bedankt voor de reacties!
    AC na een curretage is standaard in België. Blijkbaar om asherman te voorkomen en de baarmoeder sneller te laten herstellen. Nuja, er zijn op vlak van verloskunde wel heel wat verschillen tussen nl en b. Ik hoop gewoon dat ik net zoals Melanie heel snel weer mag zwanger zijn. Hoewel deze zwangerschap niet gepland was, was ze toch heel erg gewenst. Alleen vrees ik dat ik nu constant zo bang ga zijn. Tot aan de twintig weken echo bang voor kindje verliezen of afwijkingen, vanaf week 30 weer vrezen voor een vroeggeboorte zoals bij mn zoon. Mhh... vrouw/moeder zijn, het is me toch wat he :)

9. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,860
    19,260
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Begin deze maand heb ik een curretage gehad. Die avond / nacht best veel vloedverlies gehad. (Echt kraamverband nodig, maandverband was niet genoeg.) De dag erna was het vergelijkbaar met een zware menstruatie, moest het maandverband vaak wisselen. Maar de dagen erna werd het snel minder. Na een week was het bloeden eigenlijk wel gestopt. Maar ik heb nu (3 wkn later) nog steeds bruinverlies. Soms een paar uur of een dag niet en dan ineens weer wel.

Ik geloof nog niet dat ik een eisprong heb gehad. AC-pil hoefde niet, zou ik ook niet graag willen. Ik ben zo blij dat ik daar vanaf ben! Wel doen we het deze maand veilig. Het voelt voor mij beter om eerst week eekeer gewoon ongesteld te zijn.

Hoe lang het duurt tot de volgende zwangerschap, kan ik helaas niet zeggen. Dit was mijn derder zwangerschap (mk - zoon - ma) De eerste zwangerschap liet meer dan een jaar op zich wachten. De tweede een half jaar en de derder keer was het gelijk raak. Ik hoop dat het nu ook weer snel gaat, want ik weet nog goed hoe erg ik het vond om op het wachtbankje te zitten.

Aan de eerste maanden van een nieuwe zwangerschap wil ik niet eens denken. Het lijkt me vreselijk. Zeker omdat wij al twee goede echo's hadden gehad voor we met 12 weken het slechte nieuws kregen. Een vroege echo met hartactie zal oms dus geen enkele rust meer geven.

Dan kijk ik naar onze zoon en dan weet ik weer dat het alle spanning en zorg wel waard is. Maar toch... He liefst zou ik die eerste maanden gewoon overslaan en pas halvewege de zwangerschap ontdekken dat ik zwanger ben ofzo.

10. twinny2014

twinny2014 Bekend lid

Jul 25, 2012
    761
    0
    0
    Ik heb twee keer een curettage gehad. De eerste keer nauwelijks gebloed erna en bijna geen last. Was de tweede ronde erna weer zwanger. Ook die zwangerschap ging mis en werd een curettage. Na die curettage bijna anderhalve week gebloed, bij een echo bleek er nog wat weefsel achter te zijn gebleven, toen dat weg was is het bloeden ook gestopt.

Daarna was mijn cyclus flink in de war. Dit was in mei, nu in oktober weer positief getest maar dat is helaas een vmk geworden.

Het kan dus per keer verschillen. Hier mocht ik meteen weer zwanger worden, de enige reden van het afwachten was volgens de gyn zodat je voor jezelf weer weet dat je lichaam werkt en dat je de zwangerschapsduur weet als je weer zwanger bent.

Als je er zelf klaar voor bent, dan kun je er gewoon weer voor gaan. Succes!

11. miiclaire

miiclaire Actief lid

Jun 6, 2012
    223
    16
    18
    NULL
    NULL
    Hallo Mie,

Ik heb nu 5 weken geleden een curettage gehad. Heel weinig bloedverlies, meer bruine afscheiding voor z'n 2 weken. Bij mij kwamen ze er met 14 weken achter dat het hartje was gestopt met kloppen en 3 weken later ben ik gecuretteerd. Ik had de stille hoop dat het van zelf zou komen. Hoe dan ook, dit gebeurde helaas niet. Maar de curettage was mij meegevallen, en ik heb dus maar kort wat bloedverlies gehad.

Nu menstrueerde ik nog niet sinds de curettage, wat mij veel zorgen baarde. Voor mijn gevoel wil ik graag weten of alles weer werkt.

En wat blijkt, ik ben al weer 3 weken zwanger!!!.
    Voor mij een wereld wonder, het kan dus echt.

12. Yvonne80

Yvonne80 Lid

Aug 8, 2012
    82
    0
    6
    V.S.
    Gefeliciteerd!! Dat geeft hoop :)

Ik heb zelf 10 okt. een curretage gehad (+/- 12 weken zwanger maar lege vruchtzak, en hormoonwaarden die alleen maar stegen). Vanwege de hoge hormoonwaarden binnen een paar dagen de curretage gehad.
    Van de curretage weinig 'last' gehad, minimaal bloedverlies een paar dagen. Meer last gehad van de vrijkomende hormonen, 3 dagen erna kon ik alleen maar huilen. Vergelijkbaar met kraamtranen, gelukkig duurde dit ook maar een dagje en nu voel ik me redelijk normaal (zoals voor de zwangerschap).

Hopelijk blijkt uit het bloedonderzoek dat mijn waardes snel/goed
    dalen, ik hoop nl dat m'n cyclus weer snel op gang komt.
    Het advies hier (hier = Amerika) was om in ieder geval 1 menstruatie af te wachten, maar liever 3. Nou zijn we dat laatste niet van plan, de wens voor een 2e kindje is erg groot, dus 1 menstruatie is meer dan genoeg :p

13. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Ik heb niet alle reacties gelezen, maar je hoeft niet perse heel veel bloedverlies te hebben hoor.
    Het herstelt toch wel.

Bij mij is na mijn laatste curretage een spiraal ingebracht, om een verkleving tegen te gaan.
    Na mijn 1e curretage had ik namelijk een verkleving.
    Dus voor ons was er ook geen mogelijkheid om meteen door te gaan.

14. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

Jan 24, 2010
    2,519
    444
    83
    van alles...
    Ik heb een curretage in augustus gehad, toen niet veel gevloeid erna.. maar mn menstruatie duurde maar.. uiteindelijk afgelopen zondag ( ruim 8 wk) ongi geworden..maandag was t zo heftig, dat ik steeds om t uur doorweekt was.. gelukkig nu al wel minder.. had deze dagen ook behoorlijk last van niet zo lekker in vel, veel huilen enz. maar gelukkig gaat t nu weer beter en hoop ik dat t voor ons ook snel mag zijn. zag hier hoopvolle reacties tussen;)

Share This Page