Miskraam of vroeg ongesteld?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Yil, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Afgelopen weken hebben wij geklust en het had er alle schijn van dat het raak was. Borsten die niet alleen pijnlijk waren maar ook groter werden, rommelende darmen, wat roze verlies rond innestelingsperiode en verder een algeheel gevoel dat het raak was. Afgelopen donderdag in ene steken in mijn baarmoeder maar dat was snel weer over. Gisteren wat druppeltjes bloed, maar daar bleef het bij. Omdat ik de zwangerschapstest al in huis had en deze tot max 4 dagen voor je NOD al kan vaststellen of je zwanger bent (en ik morgen mijn NOD zou moeten hebben) heb ik vanmorgen toch maar getest. Tot mijn verbazing stond er NIET ZWANGER. Niet veel later begon ik kleine beetjes helderrood bloed te verliezen. Dat is voor mijn doen vreemd, want ik verlies altijd eerst donkerbruin bloed voor het het rode doorzet.

Zou dit een hele vroege miskraam geweest kunnen zijn? En zo ja, wat moet ik dan als de eerste dag van mijn cyclus aanhouden, aangezien ik morgen ongesteld zou moeten worden en ik nu dus al bloed?

Alvast bedankt voor jullie meedenken!

2. Logan

Logan Niet meer actief

Je bent m.i. gewoon ongesteld geworden. Als je geen postieve test hebt gehad spreek je niet van een miskraam.

3. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Normaal ben ik heel regelmatig ongesteld, tot op de dag nauwkeurig en nu begon het bloedverlies dus al eerder en met helderrood bloed. Dit is voor mij dus niet normaal en daarom vreemd en daarom mijn vraag. Er heeft mijn inziens wel een bevruchting plaatsgevonden omdat mijn lijf reageerde zoals het deed, echter lijkt het een week later mis te zijn gegaan. Erg vroeg dus en te kort om voldoende hcg aan te maken voor een positieve test. Moet ik dan vandaag aanhouden als eerste dag van de nieuwe cyclus?

4. Logan

Logan Niet meer actief

De eerste dag van het bloedverlies is je eerste dag van je cyclus. Op symptomen kun je niet afgaan, als ik daar van uit moet gaan had ik wel wat meer sterretjes gehad ;)

5. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Hi Logan,

Ieder lichaam is anders en dit is voor mij dus wel bijzonder, omdat het nooit zo reageerde tijdens de periode dat wij nog met een condoom klustten. Altijd gespannen borsten een week voor mijn menstruatie, standaard een week voor menstruatie vreetbuien, chagerijnig en veel pukkels. Nu niets van dit alles en hele andere symptomen. Maar goed, jij hebt er blijkbaar hele andere ervaringen mee en ik ben blij met jouw visie op mijn ervaring. Ik kan dus niet op mijn lijf vertrouwen blijkbaar ;)

6. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Een (extra) gevoelige test die je tot vier dagen voor je NOD kan doen, is zo gevoelig dat als je symptomen echt op een zwangerschap hadden gewezen je wel dusdanig veel HCG in je bloed moet hebben gehad om de test positief te laten zijn één dag voor je NOD. Je bent dus gewoon één dag vroeger ongesteld geworden en je kan inderdaad niet op je lichaam vertrouwen.

Edit: of er een bevruchting is geweest, kun je ook niet weten. Want pas een ingenestelde embryo gaat hcg aanmaken. Niet daarvoor. Een miskraam zou ik het dus al helemaal niet noemen.

7. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Nou gelukkig dan maar voor mij denk ik. En fijn dat jullie dit allemaal zo zeker weten, uit ervaring neem ik aan en ik benijd jullie daarom niet. Aan de andere kant blijft het vreemd dat mijn lijf zich plotseling zo anders gaat gedragen en dat het dezelfde symptomen zijn als toen ik zwanger was van mijn dochter. In ieder geval ga ik dan maar uit van een heel vreemd begin van mijn menstruatie, anders dan alle andere de afgelopen jaren.

8. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

#8 chibiRoron, 20 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jul 2014
    mee eens. En zelfs bij een positive test ga ik nog niet eens van een mk uit...heb een hele lichte posi gehad maar denk nog dat ie misschien niet goed was. De test dus. Dit was meine.

9. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hoi Yil,

je wilt blijkbaar heel graag dat het een miskraam was in plaats van vroeger ongesteld worden. Tenminste, zo komen je bozige reacties over.

Het is echter wel zo dat je pas van een miskraam kunt spreken als er een zwangerschap was en een zwangerschap is er als er een embryo is ingenesteld dat voor voldoende HCG zorgt.

Mijn ervaring is dat de symptomen van progesteron (wat je lichaam aanmaakt na een succesvolle ovulatie) niet afhankelijk zijn van bevruchting. En dat is wel het hormoon wat je merkt in de eerste periode na je eisprong. Symptomen van een zwangerschap komen namelijk van HCG en die kunnen dus pas komen als je een ingenesteld embryo hebt dat HCG aanmaakt.

Misschien is het bij jou wel eventjes heel kort ingenesteld geweest en was het alweer over toen je testte. Dat is inderdaad niet met zekerheid te zeggen dat dat niet gebeurd kan zijn. En als jij het prettiger vindt om dat te denken, wie ben ik dan om te zeggen dat je dat niet mag...

Maar jij moet het ook niet raar vinden dat er mensen zijn die er moeite mee hebben als je al zonder positieve test zou spreken van een miskraam.

10. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Ik lees geen bozige reactie eigenlijk, maar alleen haar verbazing dat haar lijf anders reageert. En dat kan volgens mij echt wel door een hele vroege miskraam komen, al noem je het niet zo als je gewoon ongesteld wordt en geen positieve test hebt gehad. Anders kun je elke menstruatie een miskraam noemen.

11. Jolina

Jolina Niet meer actief

Hoe lang ben je nu bezig met zwanger worden?
    En je lichaam kan soms wel eens gek doen zonder dat hier een reden van is.
    Welke test had je gedaan? De cb met wekenindicator?

Ijsthee nee idd geen boze reacties maar wel overtuiging dat ze zwanger was, snap dat wel dat heb ik ook wel eens gedacht. Maar de test zegt van niet en ze is ongesteld. Dus dan ben je niet zwanger, als je iedere maand als je ongesteldheid even iets anders is dan normaal ervanuit moet gaan dat je een vmk hebt gehad? Dat kan toch niet.
    En een vrouwenlichaam kan soms gek doen.

Maar goed ik ben benieuwd hoeveel cyclussen je al hebt gehad nu zonder pil.

12. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik heb geen boze reacties gegeven, had alleen wel het gevoel dat ik die kreeg. We zijn allemaal vrouwen en allemaal vrouwen die een kindje willen en bij de een lukt het makkelijker dan bij de ander. Laten we elkaar iig met respect behandelen en ik heb altijd geleerd dat er geen domme vragen bestaan zoland die oprecht gesteld worden. Dus als volgens sommige dames het woord miskraam onjuisr heb gebruikt dan spijt me dat oprecht, maar ik had een idee dat dit het geval was. Dus laten we vragen van iemand op een normale manier beantwoorden en als dat je niet lukt, dan liever niets zeggen. Mijn lijf reageerde anders en ik dacht dat ik zwanger was, zelfs mijn man dacht dit en vond dat een test doen eigenlijk overbodig zou zijn. Maar door het vroege bloedverlies ging ik twijfelen. Omdat ik er op internet niet uitkwam, dacht ik het op dit forum in een vertrouwde omgeving te vragen. Een vraag aan andere vrouwen die wellicht met dezelfde vragen rondlopen. Dus nogmaals, geen boze reacties maar eerder verbaasde reacties mijnerzijds. Wat mij betreft kan hier een slotje op.

13. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Geen pil, al jaren met condoom. Maar goed, niet zwanger, bloedverlies, dus dit is de eeste dag van een nieuwe cyclus. Anders dan al die andere jaren. Voortaan maar niet meer luisteren naar mijn lijf en gewoon afwachten. Got it!

14. Logan

Logan Niet meer actief

Ik gaf je geen boze reactie hoor.. Snap alleen niet waarom er hier altijd geroepen word dat het om een miskraam gaat. Dat is echt niet iets wat je moet willen hebben.
    Daarbij geloof ik heus wel dat je lijf anders voelt, ik heb het regelmatig namelijk. Je bent in mijn ogen pas zwanger bij een postieve test en een miskraam als je hcg afneemt.

15. Jolina

Jolina Niet meer actief

Vindt je reactie nogal overdreven hoor... Niemand die een boze reactie gaf. Nu krijg ik het idee dat je alleen wilde horen, ja je hebt een mk gehad.

We hebben allemaal eerlijk onze mening gegeven waar je zelf om vroeg dus ik zie het probleem niet.

Idd er word veel te snel geroepen dat iemand een vmk heeft, waarom zou je dat denken ook... Alleen omdat je lichaam anders doet dan normaal. Dat heeft mijn lichaam zo vaak gedaan toen wij zwanger wilde raken.

Zwanger ben je idd als je een positieve test hebt. Je hebt getest en die die was negatief ...daarna wordt je ongesteld ... Dat zijn genoeg bevestigingen en toch denk je zwanger te zijn geweest, vervolgens geven meiden hun mening en nu wordt jij zelf een beetje boos.

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik zie ook geen boze reacties hoor en ik kan me de vraag van ts goed voorstellen, als oprechte vraag. Niet omdat ze zichzelf wil overtuigen dat het mk is geweest en dat ze nu o zo zielig is.

@TS: Ik denk dat je je moet realiseren dat in dit subforum vooral vrouwen zitten die (recent) echt een mk hebben gehad. Dat is vaak best een heftige en pijnlijke gebeurtenis. Het kan dan pijnlijk zijn als iemand die niet zwanger was met een normale menstruatie toch van een mk lijkt te spreken. Vanuit die emotie werd denk ik gereageerd en dan krijg je inderdaad reacties die enigszins geïrriteerd/bozig over kunnen komen. Niet meer en niet minder.

En alleen dat je menstruatie anders dan anders verloopt hoeft toch niks te zeggen. Ik ben ook altijd zeer regelmatig en het verloop van mijn cyclus was ook altijd hetzelfde. Toch ben ik toen we zwanger probeerden te raken van mijn dochter ook een keer over tijd geweest, zonder dat ik een positieve test had. En een of twee keer een dagje te vroeg. Bovendien heb ik wel eens door symptomen gedacht dat het vast raak was, maar dat bleek toch niet zo te zijn. Je kunt inderdaad niet op je lichaam vertrouwen.

17. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Je bent gewoon vroeg ongesteld geworden. Uit ervaring weet ik dat zwangerschapstesten, zeker die vroege, soms al een streepje geven bij een HCG van 7! Dat is "amper zwanger" want onder de 5 spreekt men niet met zekerheid van een zwangerschap. Dus als je zwanger was geweest en het was vroeg mis gegaan, dan had je een positieve test gehad. Dat is heel cru en wordt door jou misschien als een grove of bozige reactie opgevat. Maar het is nog veel cru-er en grover tegenover jezelf om te geloven dat dit een miskraam was, daar doe je jezelf onnodig pijn mee.
    Geloof me, een lichaam kan je heel erg voor de gek houden!
    Ik duim voor jou dat je snel met een positieve test kan komen showen en negen maand daarna de eerste babyfoto's!

Deel Deze Pagina