Vroege echo

Discussie in 'Miskraam' gestart door Nogeenkindje, 26 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nogeenkindje

Nogeenkindje Actief lid

5 mei 2010
    113
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik zou nu 7 weken en 3 dagen zwanger moeten zijn. Heb sinds 2 weekjes af en toe wat roze bij het afvegen en 2 x wat sliertjes bloed bij het afvegen gehad. Ik vertrouwde dit dus niet en heb de VK gebeld en die hebben een vroege echo voor mij geregeld.
    Deze heeft dus gisterochtend plaats gevonden.....Ze keek en zei ik zie niet veel. Ik zou zeggen je bent net zwanger of het is niet goed, en ik denk het laatste zei ze. Er was wel verdikt baarmoederslijmvlies te zien. Ze vertelde me dat het wel een begonnen zwangerschap is maar niet verder heeft doorgezet. En nu maar moet afwachten, want het zou moeten afkomen... VK heeft me dezelfde middag nog gebeld want deze had de uitslag doorgekregen van de echoscopiste. Samen afgesproken dat ik het weekende sowieso zou afwachten. En ze begon ook over een pil die er dan voor zou zorgen dat het gelijk uit mijn baarmoeder is. Maar dit vind ik nogal erg radicaal.
    Nu een dag later gaan er toch meer vraagtekens rond in mijn hoofd. Zou het niet kunnen zijn dat het eitje langer nodig heeft gehad om in te nestelen en dat ik nu gewoon minder lang zwanger ben? Of is dit onmogelijk?? Oooooh ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Ik voel me zo verschrikkelijk!! Gewoon een beetje zitten afwachten tot het afkomt?? Er is nog steeds geen spoortje bloed te bekennen.

Wie of wie heeft dit ook meegemaakt of kan mij advies geven?:(

2. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Ik heb in 2007 ook een missed abortion gehad. Ik zou 9 weken zwanger zijn, begon roze te verliezen. Bij de echo was het kindje 6 weken en het had geen hartactie. Dag later had ik al een curettage. Heb me later ook afgevraagd of het niet te snel is gegaan allemaal. Wat nou als ik minder lang zwanger was?
    Maar rationeel gezien....het kon gewoon niet goed zijn. Ik ben ook voor de curettage nog veel meer bloed gaan verliezen met buikpijn.
    Maar toch vraag je het je af...

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Volg vooral je hart. Ik zou in elk geval nog een echo vragen om het zeker te weten.....

3. marlucje

marlucje Lid

25 dec 2009
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Nogeenkindje,

Ik was 9 weken zwanger maar het hartje was gestopt met 6 weken.:(
    Dit zijn we teweten gekomen door een eerste echo. Geen bloed niets het zat wel goed daar denk;). Maar helaas het hartje.........
    Ook ben ik voor de keuze gezet om of de pillen te nemen of wachten tot het komt of curretage. Ik heb voor het laatste gekozen.
    Thuis zat ik me ook ineens te bedenken wat als het hartje nog moet gaan kloppen wat als ik nog maar 6 weken was ipv 9.
    Gelukkig hielp de gynocoloog mijn van deze vraag af.
    Het vruchtzakje was ovaal vormig en als dat zo is dan is het al niet goed. Een gezond vruchtzakje is rond van vorm.
    Misschien kan je nog een tweede echo laten maken (bij een ander of in het ziekenhuis als je dat prettig vind).
    Stel je vragen. Anders blijf je er mee lopen. En je voelt je alleen maar beroerder. De verloskundige kon ik altijd bellen als ik vragen had.
    Ik hoop dat je een beetje rust vind in het weekend.
    Bij vragen gewoon je verloskundige bellen.
    Mij hebben ze goed geholpen ondanks ik ze nog nooit heb ontmoet:D;).
    Sterkte komende tijd.

Groetjes

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Die onzekerheid is ook killing..
    Ik ha afgelopen woensdag een echo. Zou 9 weken en 2 dagen zwanger zijn. Vruchtje was pas 7 weken en 6 dagen. En er klopte geen hartje.
    Ik word woensdag gecuretteerd. Ik vraag het me ook wel eens af...zou het niet kunnen dat..
    Maar ook bij (ruim) 7 weken zou er een hartje te zien moeten zijn. Dus ik weet wat ik gezien heb. En als de termijn bij mij klopt dan zou ik ongeveer 4 dagen na mijn eisprong al positief hebben getest, wat natuurlijk niet kan.
    En vorig jaar heb ik hetzelfde meegemaakt, en dat zag er hetzelfde uit. Toen heb ik wel 2 echo's gehad.

Maar als je heeel erg twijfelt dan is het natuurlijk je volste recht om nog een echo te vragen.
    Succes.

5. C78

C78 Niet meer actief

Als je zelf twijfelt zou ik ook eerst een 2e echo laten maken... Misschien kunnen ze je dan ook meer uitleg geven over de opties die er zijn.

In elk geval wens ik je heel veel sterkte!!!

Deel Deze Pagina