Jeetje...wat een verhalen. Ikzelf ben nu 7wk en 3dg zwanger. Vandaag een echo gehad omdat ik wat bruinverlies had. Ook geen hartje te zien. De vrucht en vruchtzak lijken de grootte te hebben tussen 5 en 6 weken. De VK denkt dat de zwangerschap minder ver is dan ik denk. Maar volgens mij kan dat niet. Ik weet precies wanneer de conceptie is geweest en ik heb ook de innesteling gevoeld. Pas over twee weken krijg ik opnieuw een echo. Als er dan geen hartje te zien is, is het echt mis. Ik twijfel heel erg of ik uit moet gaan van het ergste. Of toch hoop moet houden. Aan de ene kant wil ik positief blijven denken (misschien helpt het), en aan de andere kant wil ik niet dat de klap over twee weken zo hard aankomt. Voor iedereen die hetzelfde meemaakt...sterkte!
Jezelf de tijd gunnen om dit te verwerken. Het klinkt heel cliché maar het duurt echt even om dit een plekje te geven. Er komt nu van alles op je af en je moet allemaal keuzes maken: afwachten, pillen, curretage.. Ik heb een Missed Abortion gehad in augustus en het heeft me echt wel een half jaar gekost om weer op te krabbelen. Nu ruim 12 weken zwanger maar zorgeloos is het zeker nooit meer. Veel sterkte!
Heel vervelend om te lezen dat zoveel van jullie het zelfde hebben meegemaakt. Maar jullie ervaringen lezen helpt wel. Omdat de verloskundige dinsdag zei binnen een week na dat je het weet komt meestal de miskraam vanzelf op gang werd ik gisteren erg onzeker omdat ik behalve hormonen die zakken nog nergens last van heb. Dus heb ik de huisarts gebeld met de vraag wat hun mening is. Ook de huisarts kwam met dat afwachten echt het beste is. Alleen zegt hij iets heel anders dan de verloskundige namelijk dat bijna altijd de miskraam 4 weken na dat het hartje gestopt is opgang komt dus zou ik nu nog maximaal 1,5 moeten wachten. Maar ik weet nu niet meer waar ik van uit moet gaan, de verloskundige of de huisarts? Wat ik daarnaast absoluut niet wil is gecurreteerd worden. Merk ook aan mezelf dat ik dit niet nog 2 weken vol ga houden. Wil het zo graag afsluiten en een plekje geven, maar je kan iets wat er nog is niet afsluiten.
Mijn gyn zei dat het oneindig kan duren in principe. Het is maar net wanneer je lichaam het door krijgt. Mijn persoonlijke ervaring is wel dat als het zolang duurt de kans kleiner is dat het volledig los komt. Zowel bij natuurlijke uitdrijving als bij cytotec. Daarom heb ik voor curettage gekozen want ik had zeker geen zin in de ellende van pillen en daarna alsnog een curettage.
Ja dat is dus het vervelende dat niemand je precies kan vertellen hoe lang dit gaat duren. Las ook inderdaad een verhaal van iemand waarbij het 5 maanden geduurd heeft! Maar zolang wachten op een miskraam, dat is toch niet gezond? En lijkt mij ook dat je dan toch gek wordt omdat je gewoon niet verder kan! Pff ik hoop zo erg dat het snel op gang komt!