geen harttonen bij 15 weken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door friezinne82, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. friezinne82

    friezinne82 Bekend lid

    6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Hoi meiden,

    Vanochtend zijn we weer op controle geweest bij de vk. Omdat ik vandaag 15 weken ben, zei ze we gaan nu even naar het hartje luisteren. Nou niet dus. Ze heeft wel een kwartier over mijn buik lopen duwen met dat ding, maar ze kon hem niet vinden...

    Het is nog een nieuwe vk, net afgestudeerd en neemt waar bij onze praktijk. Ze belde daarop met de oudere vk, die vannacht een bevalling gedaan had en dus in bad zat. De vk wilde wel een echo maken, maar dat had ze dus nog nooit gedaan... Ze zette dus dat apparaat op mijn buik en toen was er wel een kindje in beeld en zij riep heel blij in de telefoon dat ze het hartje wel zag kloppen, maar dat ze nog even moest kijken of de baby wel bewoog... Dit bleek gelukkig ook het geval, maar jemig... ik was wel even in paniek!

    Ik moest het even kwijt!

    Meer meiden waarbij met 15 weken het hartje nog niet te horen was?

    Oh ja volgens de VK komt het ondermeer door de knuffelspekjes op mijn buik :D, maar die had ik bij Eline ook en toen was het hartje meteen te horen...
     
  2. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Dat was even schrikken zeg!!!
    Gelukkig was het goed!
    Met 16 weken was er bij mij ook geen hartje te horen, niet overduidelijk zegmaar, het zat nog te ver onder mijn bot...
    Ook had ik bodylotion gesmeerd, wist ik veel dat dat niet mocht?!
     
  3. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij de mei-mama's-2011 topic is ook een as mama die tot ik geloof 17 of 18 weken "problemen" had met het vinden van harttonen. Zij heeft meerdere malen echo's gehad, mede omdat ze de harttonen dus niet konden vinden.
     
  4. Napoleon

    Napoleon VIP lid

    19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jee das schrikken! Kan je dan ontzettend onzeker worden hè! Je grootste nachtmerrie zegmaar.

    Ik heb het zelf nooit gehad maar ben ook slank en mijn baarmoeder is hoog. Hier konden ze het met 12w wel horen.
     
  5. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ik heb het wel eens gehad veel later in de zwangerschap dat de vk de harttonen niet kon vinden. Ik was er heel kalm onder, omdat ik de kleine volop voelde schoppen en trappen. Maar zij (bleek achteraf) had zich enorm druk gemaakt. Uiteindelijk heeft ze haar collega laten komen omdat die het betere apparaat bij zich had.
    Ik had toen ook buikbalsem gesmeerd, dat is niet goed voor de geleiding. Mocht ik in het vervolg niet meer doen, voor de controle ;)
     
  6. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ja hoor heel erg herkenbaar. Hier ook bij 15 weken 5 minuten lopen zoeken naar het hartje en ze konden het niet vinden. Daarna gelukkig met de echo wel. Het had zich verstopt achter mijn schaambeen.
     
  7. Roos25

    Roos25 Niet meer actief

    Ik had het met 16 weken. Geen hartje te vinden. Ik wist dat het kan rond die zwangerschapsduur. Was ook niet bang geworden. Kreeg meteen een echo erachteraan en daar was een drukke baby op te zien. Dat was de reden dat ze geen hartje kon vinden.
     
  8. friezinne82

    friezinne82 Bekend lid

    6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Het komt dus inderdaad wel vaker voor!

    Bedankt voor de reacties!
     
  9. friezinne82

    friezinne82 Bekend lid

    6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Nou, ik denk toch dat de verloskundige iets niet helemaal goed gedaan heeft... Mijn vriend zei gisteren meteen dat we zelf een doppler gingen kopen, meteen online gegaan en er één besteld. Vanochtend voor 10 uur was ie er al :d We hebben gewacht tot vanavond en binnen drie minuten hadden we het hartje gevonden! Wat is dat toch een fantástisch geluid! Echt, ik vind het zo veel mooier dan een echo, en dat is al zo fantastisch!

    Nogmaals bedankt voor de reacties!
     

Deel Deze Pagina