Klopt, voor onze reis naar Oostenrijk heb ik het opgegeven dat ik dat voor elkaar krijg. Maar dan heeft hij in ieder geval hopelijk een herstelbewijs als we nog een keertje tussendoor naar Duitsland gaan.
Ja zo. Alleen dan is het nog maar kort. Van 28 dagen tot 90 dagen is hij maar geldig. Wij gaan in de meivakantie een week fietsen en wilden een stuk Duitsland in. Onze herstelbewijzen waren tot half mei goed en zijn nu dus al verlopen voor Duitsland. Ik zou mijn booster nu net kunnen halen, maar omdat ik eerst Janssen heb gehad ben ik dan nog niets voor Duitsland en zou dan voor eind april nog een prik moeten en dat kan sowieso niet hier (en wil ik ook niet). En ook met de kinderen wordt het lastig. We kijken het nog even aan en gaan anders een ander plan maken.
Update, de uitslag is binnen en na 2 weken alweer negatief op een PCR. Dus geen herstelbewijs, dat is wel weer jammer.
Precies, dit wilde ik ook zeggen. Ik ben in de Kerstvakantie een dagje in DL geweest met mijn oudste zoon en toen gold voor mijn oudste dat je bij een bezoek van minder dan 24 uur of doorreis geen QR-code nodig had.
Kan je de positieve uitslag ook nog zien? Misschien dat ze dat ook accepteren, zeker als je daarna ook nog negatief hebt. Overigens zijn wij nooit gecontroleerd in Duitsland 1 matroos wel, in de trein toen hij daar paar uur in zat rest van het personeel ook nooit. Ik zou de gok nemen (en tot afgelopen december gedaan, sindsdien hebben we behalve kleuter herstelbewijs)
@Juul75 Iets dergelijks heb je ook van Duitse aanbieders en deze kost maar € 2,99. https://testifly.de/ Wij vliegen in de voorjaarsvakantie vanaf Duitsland en om die reden moet onze zoon van 10 getest worden. Wij gaan zo'n test via deze aanbieder doen. Toen we boekten hebben we er niet bij stilgestaan dat vliegen vanaf Duitsland extra maatregelen zou kunnen betekenen. Wij gaan naar Tenerife en voor daar zou hij niet hoeven testen (want pas vanaf 12 jaar 3G), maar nu dus wel omdat we vanaf (en dus ook weer terug naar) Duitsland vliegen zoals we al veel vaker hebben gedaan. Toen zijn zus 2 weken geleden positief getest werd, dachten we al 'laat hem het ook maar krijgen, dan heeft hij een herstelbewijs'. Tot we erachter kwamen dat het toch geen zin had omdat het in Duitsland pas na 28 dagen geldig is. Belachelijk strenge regels voor kinderen onder de 12. Nu heeft hij het ook niet gekregen, net als wij, dus is het sowieso geen optie