Thirza had heel veel de hik in mijn buik, (soms leek het wel hele dagen achter elkaar door), en spuugde erg veel en had een koemelkallergie. Hik kan (hoeft niet, kan wel) een symptoom zijn van koemelkallergie en reflux kan onderdeel zijn van KMA/veroorzaakt worden door KMA, dus enig verband lijkt me wel aannemelijk. Alhoewel dat uiteraard niet betekent dat elk kind met de hik reflux of KMA heeft...
Hier in de buik nooit de hik, maar daarna wel. Duurt vaak ook een half uur. Volgens mij kan het dus geen enkel kwaad als je kind de hik niet heeft.
Ons ventje heeft in de buik nog nooit de hik gehad (tenminste ik heb het nooit gevoeld) en was enorm bewegelijk in de buik. Nu heeft hij regelmatig de hik maar is dan ook een erg gulzige drinker en ik heb een behoorlijk heftige TSR. Dus dat vind ik niet zo raar.
hoe voel je eigenlijk de hik van je kindje? ik had een paar dagen terug een paar keer het gevoel alsof ze met een voetje of handje langs een stroef iets streek waardoor de beweging niet vloeiend ging maar schokkerig. kan dat de hik zijn?