hoi meiden. ik maak me zorgen terwijl dat misschien onnodig is. vandaar dat ik graag aan jullie wil vragen of het jullie bekend voor komt. ik voel de baby sinds gisteren een stuk minder. ik voel ze nog wel maar minder vaak en ook minder hard. ook heb ik pijn onder in me buik. bij me schaamstreek. opstaan en lopen doen behoorlijk pijn. vanmiddag maakte ik ook iets nieuws mee. ik voelde een paar keer een druk op me vagina, echt heel laag. van die kleine schopjes. leek net alsof ze eruit wilde. nu voelde ik de laatste keer een behoorlijke druk en toen was ineens heel me onderbroek nat. ik schok er erg van en heb de gyno gebeld maar hun vertelde dat het geen vruchtwater kon zijn want dan zou het blijven lopen. en dat is bij mij niet het geval. heeft iemand deze dingen ook gehad? was het toen iets ernstigs? alvast erg bedankt
Klinkt inderdaad als indalen. En het verliezen van vocht kan vaker gaan voorkomen nu. Af en toe kan ik wel 5 onderbroeken op een dag gaan aantrekken!
ben het eens met de dames hierboven... verder kan het natuurlijk ook de druk op je blaas zijn? merk dat ik daar nu zelf ook steeds meer last van krijg... anders inderdaad gewoon de vk weer bellen hoor! en ook hier is de kleine de ene dag actiever dan de andere...
bedankt voor de reacties meiden. sorry dat ik niet eerder terug gereageerd heb. ik ben gister avond om 21.00 in slaap gevallen op de bank maar is het niet te vroeg in de zwangerschap dat de kleine aan het indalen is? dit gebeurt meestal toch later? ik heb de kleine vanacht een paar keer heel zachtjes gevoeld verder niet. als ik haar vanmiddag nog niet gevoeld heb ga ik toch de gyno is bellen denk ik. anders zit ik straks in de stres tijdens de feestdagen.
Mijn vk zegt dat je de beeb pas na 30 weken elke dag moet voelen en het kindje kan juist nu nog veel draaien dus ik denk niet dat ze ingedaald is.. Die pijn kan ook liggen aan bandenpijn of dat ze gewoon laag ligt..of in een andere positie dan normaal...Bij mij ligt ze af en toe met het hoofdje onder mijn ribben en de beentjes naar beneden..en dan lekker trappen...dat kan best pijn doen van onder! Dat kan die druk ook verklaren...ik heb zelfs soms een druk aan poepert haha...echr een rotgevoel maar het kan gewoon zijn dat ze van binnen gewoon aan het trappen is op je organen)...dat voel je dan niet aan de buitenkant maar wel in je vagina of anus.. Volgens mij geeft het ook helemaal niet dat je haar de ene keer zachter voelt dan de andere dag..je voelt r en das belangrijk.. Dat vochtverlies heb ik al vanaf het begin vd zwangerschap..(afscheiding) de ene keer meer dan de andere keer...denk dat als het vruchtwater zou zijn je echt wel het verschil merkt.. Maar als je je zorgen maakt moet je gewoon even de vk bellen!
Jen, we zijn even ver in de zwangerschap Ik had twee dagen geleden ook hetzelfde. Beweeglijk kind wat ik niet meer zo goed voelde en pijn in mijn liezen. Nu voel ik het juist wel weer heel goed, dus ik denk dat hij gewoon even lekker diep heeft gelegen. Bel gewoon je gyn, dan ben je weer even gerust gesteld.
Toevallig heb ik de verloskundige gisteren de vraag gesteld over het minder voelen van de baby, en volgens haar is het normaal op deze termijn. Je zit nu als het goed is vlak na de groeispurt en daar zou het mee te maken hebben (ben alweer vergeten hoe het precies komt). Als je de kleine maar wel iedere dag voelt!
ik heb dezelfde klachten en ben naar de ha geweest omdat ik aan een blaasontsteking dacht, (klachten daarvan lijken er heel erg op) dat konden ze er niet uithalen dus is mijn urine op kweek gezet. maar ik geloof dat het idd heel goed mogelijk is dat je kindje al met 27 weken kan gaan indalen.