Mijn zoontje slaapt de laatste nachten voor het eerst minimaal 6 uur, en afgelopen nacht zelfs 7u!! Joepie!!!! Nou zit ik alleen overdag wel wat te eikelen met de flessen..normaal gesproken was het rond: 4u, 7u, 11u, 15u, 19u en zo rond 22.30u laatste fles. Als hij nu pas om 5/6uu wakker wordt hebben we veel te laat een laatste fles of ik moet heel veel zoals vandaag om de 3u voeden maar dan heeft hij niet altijd al trek en drinkt hij dus niet goed. Maar als ik naar 5 voedingen ga, dat is dan 6 schepjes (nu 6x 5 schepjes) en hij komt al om 5u dan is de laatste fles weer te vroeg en zal hij snachts misschien weer eerder komen, stel 20u laatste dan zal hij met 6u slapen om 2u weer komen. Wacht ik dus gewoon met overgaan naar 5 voedingen tot hij echt 8u slaapt na laatste fles? Hoe doen jullie dat? Is het erg om 3 voedingen om de 3u te geven ipv om de 4u? DUs het alsnog op 6 voedingen houden tot hij echt 8u aaneengesloten slaapt?
Ik zou het even op verzoek doen. Mijn oudste liet ik als hij begon te rommelen even zijn eigen plan trekken. Een paar dagen en dan was er vaak wel een nieuw ritme.. Daarna schoof ik wel wat met de tijdens als het zo uitkwam. Misschien besluit je jochie om opeens ergens maar 3 uur tussen de flessen te laten kunje alsnog die 6e geven als laatste fles. (mijn jongste voedde ik helemaal op verzoek, omdat hij gewoon alsnog kwam als ik een uur ervoor op mijn verzoek had gevoed, dan dronk hij zo 2 flessen extra over de dag).
Mijn meiske is nu 7 weken en ze slaapt al een week of 4 door. Weegt nu ruim 5 kilo. Laatste fles rond 11 en slaapt door tot minimaal 7 uur. Ik heb altijd op verzoek gevoed, kreeg haar gewoon niet wakker.. Ze komt nu zelf om de 4 uur en krijgt 5x150/5. 3 van de 5 flessen gaan altijd helemaal op, bij 2 meestal laat ze wat staan. Maar als ik 5x120/4 doe heeft ze er soms niet genoeg aan dan liever wat meer aanbieden mocht ze meer willen. Ik zou gewoon op verzoek voeden, misschien issie wel toe aan minder flessen. Hoeveel geef je nu?
Ik zou ook op verzoek voeden. Als je kindje honger heefr komt hij vanzelf Mijn meisje sliep na 2 weken door kreeg haar ook echt met geen mogelijkheid wakker. De laatste fles van 23u ging er ook al gauw af. De eerste maanden dronk ze tussen 21 u en 21:30 de laatste fles en om 6 a 7 u de eerste weer
6x 5 schepjes sinds een week en sindsdien is hij ook meer gaan slapen, hij was duidelijk hongerig. Als ik op verzoek voed dan krijgt hij op de dgn dat hij doorslaapt misschien te weinig snap je..hij komt zelf na 3.5 a 4u..als ik 5x6 schepjes doe uitgaande van 5u eerste voeding kom ik uit op laatste voeding 9u, en dat is weer te vroeg nu voor laatste voeding hij zal dan denk ik toch nw 6u komen dus rond 1/2u snachts..dan zit je dag ernw toch weer op 6 voedingen. Misschien maak ik t allemaal ingewikkelder dan t is. Misschien als hij 5/6u komt gewoon 5x6 doen en andere dgn dan weer 6x5..?
Schema overdag houden en als je kindje nog komt voor 07 uur een kleiner flesje geven. Overdag zou je de fles kunnen ophogen... Of in het begin alleen de laatste fles?