Ik ben namelijk postbezorgster, werk maar 2 uurtjes per dag al wil ik wel graag meer uren, maar dan pas na de bevalling denk ik als ons gaan lukken met verdeling van de dag en onze werk. Maar ik vroeg me af of je wel kans op heb op bekkenstabiliteit als je veel loopt en fietsen, daar ben ik wel beetje bang voor?
nee hoor, bewegen is juist goed voor je! Als je eenmaal last krijgt moet je wel echt gaan minderen, want dan is overbelasting juist weer slecht.
Dacht ik al, beweging is idd goed voor je Ik hou toch in de gaten en blijf gewoon rustig werken hoor, haha! Als het niet gaat met mijn oude fiets dan neem ik gewoon moederfiets.
BI ontstaat door verweking van het bekken onder invloed van hormonen en niet door bepaalde soort belasting. Het is natuurlijk wel zo dat als je het krijgt lopen niet echt meer lekker zal gaan. Ik heb het bij mijn eerste gehad en bij mij ontstonden de klachten al vroeg. Zo rond de 16 weken. Hou de symptomen goed in de gaten zodat je op tijd kunt ingrijpen. Hoop voor je dat klachtenvrij blijft! Je kunt het dus gelukkig niet krijgen door het vele lopen
Ik wilde eigenlijk vragen hoe een beginnende BI eigenlijk voelt. Want heb laatste weken last van m'n schaambotje, en sinds 3 dagen erge last van m'n heup. Misschien iemand een idee? Groetjes en liefs, Charissa
BI kan beginnen bij pijn bij stuitje of in de liezen. Met name startklachten, bij opstaan of gaan lopen als je lang hebt gestaan kenmerken BI. Op ene gegeven moment kun je niet meer op je rug liggen. Omdraaien in bed is erg pijnlijk en zo kan ik nog wel veel meer bedenken. Ik heb het extreem gehad. Liep op het laatst met krukken. Het is echt super ... Ik dacht altijd dat BI aanstellerig was maar heb het nu zelf dubbel en dwars ervaren. Bij mijn tweede helemaal geen klachten en nu ook helemaal niks wat er op lijkt. Dat is het gekke aan BI. Je kunt ook helemaal klachtenvrij blijven bij een volgende. Het zegt dus helemaal niks. Goeie therapie om je houding te optimaliseren of dingen aan te leren die minder belastend zijn is wel een aanrader hoor. Cecartherapie heb ik gevolgd en daar heb ik veel aan gehad.