In 2022 was ik voor het eerst na 1 jaar proberen zwanger, helaas een biochemische zwangerschap. In 2022 volgende er nog 4, in 2023 ben ik maar 1 keer zwanger geraakt en januari 2024 begonnen met IVF/ICSI. We hadden 0 bevruchtingen met IVF, hoe dan? Zou je denken... Aangezien ik eerst wel zwanger raakte, maar nu dus helemaal niet meer. Met ICSI wel bevruchtingen, 3 terugplaatsingen maar weer een daarvan biochemisch. We vonden het traject pittig en hadden niet het idee dat het hielp aangezien het weer biochemisch was. We besloten een pauze te nemen in mei en die hebben we nog steeds, omdat we in januari voor 3 maanden naar Ibiza vertrekken willen we nu niet weer het traject ingaan en het even 'loslaten'. Is het naïef om te denken dat het ineens toch weer natuurlijk kan lukken? En blijven zitten? Na 4 jaar en 7 vroege miskramen.... Mijn hoop is bijna op dus ik ben benieuwd naar verhalen waarbij het na zolang wel of niet (spontaan) is gelukt.
Het kan altijd lukken maar de kans lijkt niet heel groot bij jullie helaas. Als je niet binnen 1-2 jaar zwanger blijft dan is er wel iets mis. Weet niet hoe oud je bent maar als dat onder de 38 is dan klopt het helemaal niet. Hebben ze wel onderzoek gedaan naar de vroege miskramen? Ik zou zelf echt in het buitenland onderzoek laten doen, wellicht zit er op ibiza ook een goede kliniek die wel alles onderzoeken, ook bij je man. Anders in Duitsland of België.
Ik ben 26 en mijn vriend 29… we lopen al in Duitsland, mijn NK cellen zijn verhoogd maar niet extreem en is ook geen bewezen oorzaak. Verder is er niets uitgekomen.
Wat ontzettend verdrietig.... Ik ben uiteindelijk na 6 jaar spontaan aangeteld, maar helaas moet het op een miskraam uitdraaien Ik ben in die 6 jaar nooit zwanger geweest. (Heb wel al 4 kinderen, waarvan 3 gedragen). Dus ja.. het kan Maar t lijkt me immens moeilijk voor je
Bij ons was een spontane zwangerschap onmogelijk maar ik ben na een traject van 5 jaar (en daarvan 2,5 jaar in Duitsland) uiteindelijk wel zwanger geworden van ons 14de embryo. Het was de allerlaatste die we hadden. Bij mij is ook heel veel onderzocht en nergens kwam iets verklaarbaars uit dus we konden nergens echt mee aan de slag maar uiteindelijk hebben we meerdere dingen uitgeprobeerd en heb ik me gefocust op alternatieve behandelingen die niet bewezen zijn maar waarbij wel veel positieve effecten zijn gezien. Wat uiteindelijk de doorslag is geweest zullen we nooit weten maar ik ben heel blij dat ik naar m'n gevoel heb geluisterd en door ben gegaan want stoppen voelde voor mij niet als een optie. Zelfs als de laatste niet was gelukt waren we denk ik naar België uitgeweken voor plan Z..
Wat verdrietig zeg. Hoe is het zaad van je partner? Is er bij jullie een reden gevonden waarom het niet spontaan lukt? Hier 2 jaar zelf geprobeerd en nooit gelukt. Na een jaar in het traject (2 x ivf, 3 tp’s) een zoon gekregen. Toen hij 8/9 maanden oud was, had ik ineens een positieve test in handen. Dit liep niet goed af en ik moest hierna een eileider missen. Ik ben in de maanden erna nog 2 x spontaan zwanger geworden. We hebben toen zelfs het zaad opnieuw laten testen maar dat was niet verbeterd dus waarom het toen ineens binnen relatief korte tijd wel spontaan lukte, geen idee! Uiteindelijk moesten we voor de tweede ook weer het traject in en hadden we 11 tp’s nodig voordat het eindelijk lukte. Hier ook veel miskramen/buitenbaarmoederlijke zwangerschappen waar nooit een oorzaak voor is gevonden. Het klinkt misschien cliché, maar zo lang er nog eileiders, een eisprong en zaad zijn, is het mogelijk om spontaan zwanger te worden. Ik vind het ontzettend stoer van je dat je 3 maanden naar Ibiza gaat, hopelijk doet de rust je goed. Alvast heel veel plezier maar ook veel succes en sterkte met de kinderwens. Op de achtergrond is het toch altijd aanwezig en dat is niet niks. Liefs!