Menstruatie te vroeg en korter?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sorbito, Nov 14, 2024.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sorbito

Sorbito Nieuw lid

Nov 14, 2024
    2
    0
    1
    Female
    Hoi allemaal,

Ik heb eigenlijk altijd wel een regelmatige menstruatiecyclus (28 dagen en dan precies 4 dagen ongesteld), dus ik verwachte de eerste menstruatiedag afgelopen woensdag. De early test van 4 dagen ervoor was negatief, dus mijn plan was om op de woensdag weer te testen. Nou kreeg ik dinsdag ineens al een hevige bloeding en woensdagmiddag was dit weer over. Het was heviger dan mijn normale menstruatie en 2 dagen korter. Er zaten ook veel meer "stukjes" in dan normaal.
    Ik heb vanochtend toch maar een test gedaan en deze was weer negatief.

Heeft iemand enig idee wat deze bloeding heeft kunnen zijn? Het is onze eerst poging om zwanger te worden. Is mijn lichaam gewoon van slag en was dit een rare menstruatie, of zou dit een soort vroege miskraam kunnen zijn geweest?

Waarschijnlijk moet ik het gewoon afwachten en komende maand weer opnieuw proberen maar ik vind het zo ontzettend spannend allemaal en ik heb niemand om voor advies te vragen.

2. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

Jul 25, 2023
    427
    419
    63
    Female
    Hi Sorbito,

Ik snap je spanning en verwarring! Ik herken je verhaal helemaal maar helaas niet echt een duidelijk, behulpzaam antwoord. Ik heb vorig jaar 1x zo'n cyclus gehad, bij volgens mij poging 6. Normaal is mijn cyclus 32 dagen en deze duurde 40 dagen. Ik had een test met volgens mij een heel heel heel licht tuurstreepje maar daar ben ik nog steeds niet zeker van. Alle andere testen waren omo-wit.

Ik heb toen bij de huisarts aan de bel getrokken en die zei, kijk het nog even aan, soms duurt het even voor je positief test, na een week kon ik terug komen om eventueel HCG te laten testen.
    3 dagen later had ik precies wat jij beschrijft en ben ik weer naar de huisarts geweest. Die gaf aan dat het inderdaad misschien een hele vroege miskraam kon zijn maar ook net zo goed gewoon een rare cyclus. Geen steek verder dus. Maar mijn testen bleven wit en uiteindelijk 32 dagen later weer een gewone bloeding.

Echt te zeggen of het een miskraam is geweest konden ze dus niet bij mij, en ze hebben er ook nooit echt verder onderzoek naar gedaan.

Ik lees veel dat als het een innesteling is dat er dan zeker weten geen stukjes inzitten.
    Dus inderdaad misschien wachten tot je weer een nieuwe cyclus rond hebt?

3. Sorbito

Sorbito Nieuw lid

Nov 14, 2024
    2
    0
    1
    Female
    Bedankt voor je reactie. Wat ontzettend lastig allemaal hè? Ik heb nu ook maar wat ovulatietesten in huis gehaald om te zien of de cyclus nu weer "normaal" verder gaat. Ik vind het zo moeilijk om te wachten!

4. Lexyloo

Lexyloo Actief lid

Jul 25, 2023
    427
    419
    63
    Female
    Ja, er is volgens mij echt niets wat je zo voor de gek kan houden als het lichaam van een vrouw die heel graag een kindje wil!

Het bijhouden van mijn cyclus en vooral temperatuur heeft me wel goed inzicht gegeven!

Share This Page