3 Follikels 13mm ; Iemand ervaring

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Daantjuh85, Jul 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Hoi Allemaal,

Ik zit nu in mn 3de ronde met injecties van Gonal F (75eh)
    De vorige 2 rondes had ik steeds netjes 1 mooi ei. Zelfs in de 1e ronde zwanger geweest.

Nu heb ik ineens 3 eitjes zitten van 13mm en 1 ei van rond de 10mm.
    De gyn vond het er allemaal wel mooi uitzien, maar toen ik vroeg wat de grens was, zei ze 2 stuks.

Omdat het de eitjes nog niet dominant zijn (14mm) moet ik doorspuiten en overmorgen weer terug komen.

Wie van jullie heeft het zelfde meegemaakt en bij wie kwam het voor dat er nog een aantal eitjes zijn slonken?
    Pfff ik zie het echt niet zitten om deze ronde te moeten afbreken. :) Maar goed.. 3ling zie ik ook niet echt zitten ;)

2. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Het is jammer dat de grens bij jullie in het ziekenhuis / kliniek anders ligt in de meeste ziekenhuizen is de grens 3 eitjes.

Maar hier zoiets gelijks meegemaakt.. met 1e ronde menopur 75 eh... 3x 14 mm 2x 11mm en 1x 10mm.. gyn dacht dat dat derest niet zou mee doen. En moest verder spuiten.

2 dagen daarna had ik 6 follikels.. helaas toch vanaf 10mm doorgegroeit en niet geslonken. Maar kan bij iedereen verschillend zijn ! Ik moest helaas een maand overslaan en kreeg een klus verbod :)

3. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Tja.. Ik heb al een beetje zitten googlen. Er zijn heel wat ziekenhuizen/ klinieken die wel doorgaan. Ik verwacht dat de kans op een 3-ling niet zo groot is.

Ik denk dat ik me ook niet hou aan een eventueel klus verbod.

Maar goed..
    6 follikels of 3 is natuurlijk wel een verschil.

Ik hoop nu gewoon even op verhalen, waarvan er uiteindelijk maar 1 ei mooi is doorgegroeid.

4. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Jep; hier! Dat kan zeker, maar het hoeft niet; geen peil op te trekken helaas..

5. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ja het is gewoon afwachten ;), maar nu weet ik dat het iig wel kan.

6. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

Aug 23, 2010
    581
    15
    18
    Female
    Denk niet dat je mij mijn verhaal vrolijk wordt. Ze groeide hier door en omdat het ziekenhuis geen risico wilde nemen, moest er 1-tje doorgeprikt worden. Er bleven er toen 2 over. Helaas is het die ronde niet raak geweest.

Denkdat je even moet afwachten, gebeurt vaak dat er 1 eitje slinkt. Succes!!

7. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Indd gewoon afwachten. Volgens mij doet mijn ziekenhuis niet aan doorprikken.

Vriend en ik hebben besloten om geen onthouding te doen bij 3 follikels, maar wel bij meer.

Maar het is gewoon afwachten tot de echo van morgen. Ik hoop echt dat er maar 1 of 2 doorgegroeid zijn.

8. MariaP86

MariaP86 Bekend lid

Dec 10, 2013
    644
    0
    16
    Hee Daan,

Ik heb met clomid ook weleens 3 eitjes gehad.. mocht gewoon doorgaan, want de kans op een drieling is heel minimaal. Op een tweeling is al heeeeeel klein.
    Jij doet geen IUI toch?
    Want met IUI is 3 wel weer teveel ;)

9. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    Ik zou me ook niet houden aan het klus verbod met 3 eitjes.
    Bij het ziekenhuis waar ik eerst zat mocht je met 3 eitjes zelf beslissen of je door wilden gaan of niet. Ik zou echt wel doorgaan als dat mag, de kans is heel minimaal dat er daadwerkelijk ook 3 bevrucht worden. En met 3 eitjes heb je meer kans op een eventuele zwangerschap.

10. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Thnx meiden.. Ik bespreek morgen jullie reacties met de Gyn.

11. Anto1909

Anto1909 Actief lid

Aug 18, 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had in de 2e ronde ook gonal F (op menopur gebeurde amper iets in mn lijf) toen 100EH. Ik had als resultaat 7 follikels, drie hele grote en de rest balanceerde op de twijfelrand. Dus voor de inseminatie heeft de arts 5 follikels leeg gehaald omdat ze een maximaal twee beleid voeren voor de inseminatie. Dit ging helemaal goed. Zo wist ik ook wat er in mijn lichaam gebeurde.

12. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    Ik heb inmiddels 4 grote follikels en heb een seks verbod kregen.

:(

Ik heb nog even getwijfeld.. (ergens nog steeds), maar ik houd me aan het advies van het ziekenhuis.

Tuurlijk is de kans op een 4 ling niet groot, maar is wel aanwezig.

Moet niet denk aan de eventuele gevolgen eigenlijk.

Moet nu starten met de utrogestan en de volgende ronde een lagere dosis spuiten.

13. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Kunnen ze geen escape IVF doen? Kost niet zoveel meer en niets verloren...

14. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

Mar 6, 2013
    3,166
    2
    38
    Zoetermeer
    In dit ziekenhuis doen ze geen IVF. Ze doen ook niet aan lekprikken..

Helaas..

15. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Balen :(

Share This Page