Hallo Jippie, Wij zijn een half jaar bezig geweest met alleen maar onderzoeken. Mijn man moest telkens naar het ziekenhuis voor na te laten kijken hoeveel zaadcellen hij had. eerste keer: 20 zaadcellen tweede keer: 9 zaadcellen derde keer: 0 en blijkbaar een bacterie, waarvan ze ons dan niet eens op de hoogte brachten (daardoor weer langer moeten wachten) vierde keer: 3 zaadcellen Toen we bij de andere gynecoloog kwamen, voor die 2de opinie, zei hij: "Ik begrijp niet waarom ze het niet proberen met deze resultaten." Maar we vermoeden dat ze ons in het eerste ziekenhuis aan het lijntje gehouden hebben. Maar zij beseffen niet hoe veel pijn het doet als je iedereen om je heen ziet zwanger worden en jij moet telkens maar wachten. En telkens dezelfde onderzoeken, over en weer rijden naar het ziekenhuis... Daarom, ga ook eens bij een andere gynecoloog horen, of in een ander ziekenhuis. Dat zeg ik nu tegen iedereen. Twijfel je over de diagnose van een dokter, op welk gebied dan ook, ga eens horen bij een andere dokter! Nog heel veel succes toegewenst!!!!! Groetjes, Mieke
Mieke1983 Voor ICSI zijn er maar enkele zaadcellen nodig. Want in elke gevonden eicel wordt maar één zaadcel geinjecteerd. In principe zijn 5-20 goede zaadcellen dus genoeg om ICSI mee te doen. Want per punctie heb je meestal 5-10 eicellen, soms meer en soms minder. Ik snap dus inderdaad ook niet waarom jullie in eerste instantie niet in aanmerking kwamen voor ICSI. Het had altijd geprobeerd kunnen worden. Maar sommige artsen zien inderdaad niet wat voor impact het heeft. Voor hun is het maar werk, voor jou is het je liefste wens, je leven en je toekomst! Ik heb inderdaad ook gemerkt dat je soms op je strepen moet staan en voor jezelf moet opkomen. Ik ben hier door de jaren heen heel wat mondiger geworden. Artsen zijn er voor jou en niet andersom! En twijfel je ergens aan, dan gewoon een second opinion vragen of overstappen naar een andere arts/ziekenhuis. Succes allemaal!
Hallo Jippie, Wij gingen daar ook van uit dat ze maar 1 zaadcel nodig hadden. In dat eerste ziekenhuis zeiden ze ook: met 5 zijn we content. Maar toch bleven ze ons van het kastje naar de muur sturen. Daarom zijn wij er ook niet voor te vinden om daar ooit nog een voet binnen te zetten! Voor iedereen hier: veel succes!!!!!! Groetjes, Mieke
Hoi Nicky hoe is het nu met jullie? Wij kregen een klap nadat uitslag kan volgens HA goed was en ik bij fa hoorde dat slecht was?! Bleek dat HA schijnbaar niet goed wist waar hij over had. Man had wel zaad. Maar 0 beweeglijk. Dus natuurlijk zwanger zou nooit gaan. Toen vanuit ons zkh doorgestuurd na andere lab voor onderzoek of ivf/icsi mogelijk was of tese. Kwam toen uit icsi mogelijk was en zie m'n banner. Mijn man had ok moeilijk voelde zich geen man. Maar ik deed ok alle onderzoeken om te weten bij mij iets was dus voor hem stelde 3 keer potje vullen dan niet zoveel voor. Geestelijk tuurlijk wel maar geen inwendige echo's en eendenbekken waar ik wel door moest. We hadden beide alles voor over. Maar hadden ook al over gesproken wat als nooit lukt. Hij net zo goed grote kinderwens net als ik. Maar mijn liefde voor hem zo groot dat dit niet de reden was bij hem weg te gaan. En dat we ons toekomstperspectief flink zouden moeten bijstellen. Maar we hebben gepraat en gepraat. Man wilde ok niet donor of adoptie maar icsi is zijn zaad en mijn ei. En wilde er toch voor gaan en alles geprobeerd te hebben en niet kater terug denken met wat als we wel hadden gedaan. Maar alles eruit halen en lukt niks, dan samen knokken voor een toekomst. Geen idee aan gedacht weg te gaan hem ook nooit "schuld" gegeven. Ik zei wij willen kind, lukt niet dus ons probleem en niet van hem.. Maar was zeker niet makkelijk de uitslagen verwerken maar gelukkig wel goede uitleg in zkh. Ik zou zoals meerdere zeggen voor seconde opinion gaan en je kan andere dit topic eens Laten lezen of vertellen erover. Dat er nog wel mogelijkheden zijn om te proberen.. Want zie mijn banner. Terwijl wij te horen kregen natuurlijke manier 0. Maar via icsi ok maar kleine kans was.. Sterkte ermee!! En blijf praten en je emoties uitten.. Knuf
Nicky, hadden jullie inmiddels de uitslagen van het bloedonderzoek gehad? Je gaf aan dat je man je niet zo goed begrijpt, maar hebben jullie er samen wel weer over kunnen praten? Ik kan me verder alleen maar aansluiten bij wat er hier al geschreven is en vind het een bijzonder vreemde uitspraak van de huisarts. Ga bij een fertiliteitsarts te rade en zorg dat deze de mogelijkheden aan jullie allebei goed uitlegt. Bij "gewone" ivf of icsi worden er immers de zaadjes van je man gebruikt en is een kindje ook biologisch gezien voor 100% van jullie samen. Bij donorzaad is dat idd niet zo en ik kan me voorstellen dat mensen dat moeilijk vinden en die stap niet durven te nemen. Maar als er bij hem wel iets is gevonden, ook al is het niet veel, is er zeker nog wel kans. Bij mijn vriend is er in het lokale zh tot twee keer toe 0,0 gevonden. Na onderzoeken doorgestuurd naar het AMC en ook daar werd eerst niets aangetroffen en waren we ons aan het voorbereiden op een tese. Bij de vierde en laatste semenanalyse zijn er echter wel enkele zaadcellen gevonden, waardoor een ingreep niet nodig was. Nu zijn we bezig met icsi; de eerste poging is mislukt, maar dat kwam niet door het materiaal. Er waren voldoende zaadcellen om voor deze behandeling te gebruiken. Ben nu net weer begonen met een nieuwe ronde. Het valt allemaal niet mee, dus laat je goed voorlichten door mensen die er verstand van hebben en praat met elkaar. Sterkte.