Vluchtkoffer

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Malika1989, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Wat zit/zat er in jouw vluchtkoffer?

Ik lees zoveel op internet, echt een lijst alsof je met vakantie gaat..

2. Muis87

Muis87 Bekend lid

20 jan 2014
    824
    0
    16
    NULL
    NULL
    #2 Muis87, 8 jan 2015
    Laatst bewerkt: 8 jan 2015
    Ik heb vandaag net de laatste dingen erin gedaan :p.
    - minipak luiers (vond ik handiger dan paar losse luiers er in)
    - billendoekjes
    - flesje (wil borstvoeding geven, maar voor nood er in)
    - zoogcompressen
    - groot t-shirt om in te bevallen
    - pyjama
    - set schone kleren voor mij
    - ondergoed voor mij en mijn man
    - kraamverband
    - sokken
    - 2 rompertjes voor de gup
    - kledingsetje voor de gup
    - wikkeldoek
    - zeep
    - hydrofiele doek
    - tandenborstel en tandpasta heb ik er nog niet in, pak ik als het nodig is. Heb namelijk geen reserve op voorraad :p.

camera gaat er op laatste moment in, opladers hoeven niet. We hebben een telefoon die zeker een week op zijn accu gaat bij intensief gebruik en de fotocamera kan ruim 2 weken bij intensief gebruik op de accu.
    Papieren die mee moeten liggen klaar in de woonkamer, die gebruiken we nu nog vaak bij controles vk etc., dus die gaan nog niet in de tas.

Plan is een thuisbevalling, dus hopelijk hebben we de vluchtkoffer niet nodig.

3. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Dit heb ik erin voor mij:

Shirt om in te bevallen
    Dikke sokken
    Pyjama
    Ochtendjas
    Sloffen
    Makkelijke kleding voor als je naar huis gaat
    "Grote" onderbroeken 2 stuks
    3 stuks kraamverband
    Voedings bh
    Dextro
    Sultana's
    Verzekerings en zh pasje
    Boek
    Shampoo, douchegel, make up etc
    Zoogcompressen

Voor beebje:
    2 Pakjes een maat 50 en een 56
    Sokjes
    Slofjes
    Jasje
    2 mutsjes
    2 rompertjes. Een maat 50 een 56
    3 newborn luiers
    Omslagdoek
    Flesje
    Fles voeding voor het geval dat
    Speentje
    Knuffeltje
    Hydrofiel luier

En dan nog camera natuurlijk en maxi cosi staat in de auto.

4. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Huh, moet je kraamverband meenemen? Dat hebben ze toch wel in het ziekenhuis of ben ik nou gek :p

5. Babystew

Babystew Niet meer actief

Luiers voor de baby en kraamverband hoeft niet, dat hebben ze in het ziekenhuis.

6. Set

Set Bekend lid

9 jul 2014
    902
    93
    28
    NULL
    NULL
    Dat dacht ik dus ook gelijk. Luiers en kraamverband hebben ze toch in het ziekenhuis.

Flesvoeding hebben ze evt ook mocht het nodig zijn.

Spullen voor partner is idd ook een goeie want wij krijgen als het goed is een eigen kamer dus neem aan dat ML ook mag blijven slapen

7. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Flesvoeding is vaak nutrilon in het zh.... Ik wil borstvoeding geven maar voor het geval dat er toch flesvoeding nodig is wil ik geen nutrilon geven. Vk adviseerde het trouwens ook

8. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Nemen jullie echt een koffer mee of gewoon een grotere tas?

9. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Ik gebruik de Zwanger&Zo app op mijn telefoon. Die heeft een checklist voor de vluchtkoffer. Je kunt daar ook inafvinken. Vind ik ideaal, want ik zou echt de helft vergeten. Deze week ben ik de koffer aan het inpakken, dat moest van mijn vrouw. Het kon maar vast klaar staan :)

10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Er vanuit gaande dat je kindje gezond geboren wordt, hoef je echt nog niet de eerste dag aan de kv als de bv nog niet zo goed lukt. Mijn zoontje liet zich bijvoorbeeld absoluut niet door anderen helpen bij het aanleggen en het duurde toch wel een paar dagen voordat dat echt lekker liep. Pas na twee dagen begon de kraamverzorgende over kv als hij meer zou afvallen, maar toen ging het aanleggen al vrij goed en kreeg ik zelfs al stuwing, dus begon hij weer aan te komen.
    Als je in het ziekenhuis bevalt omdat je verwacht dat je kindje moet blijven, is het een heel ander verhaal natuurlijk.
    Er wordt zelfs geadviseerd om helemaal geen kv te kopen als je bv wilt geven aangezien het normaal is dat de eerste dagen worstelen is met de bv en als je dan de kv al in huis hebt... Als het echt nodig is, heeft je partner toch zo een pak gehaald? (Ook in het ziekenhuis).
    Ik zou dus nevernooitniet kv in mijn tas stoppen. Als je al besloten hebt om kv te gaan geven, dan zou ik het wel meenemen als je een ander merk in gedachten hebt.

Wat ik er wel in ga stoppen is eten. In het ziekenhuis waar ik ga bevallen, hebben ze een menukaart waar je overdag de hele dag kunt bestellen en je dus niet afhankelijk bent van vaste tijden, maar 's nachts moet je het dan doen met wat er op de afdeling is, en wat ik me kan herinneren van wat ze opnoemden toen ik er lag een paar weken geleden, was dat nou niet direct iets waar ik warm voor loop, en ik kan echt niet uren zonder eten terwijl je wakker ligt vanwege de weeen.

11. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Heb het even gekopieerd, mijn lijst is erg uitgebreid maarja :D Het valt nog mee vind ik, nu mijn koffer klaar is :)

Ik heb alles in een trolley zitten

Aparte zak voor tijdens de bevalling

· Baby : Rompertje, paar kousjes, mutsje, pyjama/boxpakje, dekentje
    · Mama :
    Ruim slaapkleedje om in te bevallen
    Toilettas
    Ruime onderbroek
    Beha
    Handdoek & washandje
    Kleren voor na de bevalling
    Druivensuiker
    · Papa : Deo, snacks, boekjes, foto-toestel, zuiver T-shirt

Voor de baby

· Maxi-cosi & buggy klaarzetten
    · Voetenzak
    · Dekentje / Wikkeldeken
    · Knuffeldoekje
    · Slabbetjes
    · Plastiek zak voor de vuile was
    · Maat 50 en 56 :
    Rompers
    Pyjama’s/boxpakjes
    Muts
    Sokken
    Vest/jas
    Handschoentjes
    Setje kleren om naar huis te gaan
    (Verzorgingsproducten, pampers & materiaal voor navelverzorging in ZH)

Voor de mama

· Handtas met portemonnee, GSM + oplader, camera + oplader, goeie pen, schriftje, papieren zakdoekjes, waaier
    · Ruime slaapkleedjes
    · Borstvoedingstshirt- en topjes
    · Joggingbroeken
    · Voedingsbeha
    · Makkelijke kleding voor naar huis te gaan (+ schoenen)
    · Sloffen / Slippers
    · Handdoeken & washandjes
    · Ondergoed (Onderbroeken, bh’s, sokken)
    · Zakdoeken
    · Voedingskussen
    · Ochtendjas
    · Maandverband
    · Toilettas : Zeep, shampoo, deo, conditioner, tandpasta, tandenborstel, kam, dag crème, make-up, parfum, make-up remover
    · Haarelastiekjes
    · Kraambezoekboek
    · Plastiek zak voor de vuile was
    (Maandverband & borstkompressen in ZH)

Voor papa

Ipad, boekjes, extra t-shirts, joggingbroek, zakdoek

Papieren/extra dingen

· Identiteitskaart, bloedgroepkaart, DKV verzekeringskaart
    · Moederboekje
    · Een lijst met telefoonnummers die je man na het bevallen moet bellen (Ouders, winkel doopsuiker, drukkerij, werk) + lijst met mensen die je wilt smsen met de geboorte-aankondiging
    · Geld
    · Een kruik of kersenpitkussen
    · Flesje(s) water
    · Drinken : Frisdrank, bier & cava
    · Plastic bekertjes & plastic cava glazen

12. Liesbeth1982

Liesbeth1982 Actief lid

31 mei 2011
    144
    2
    18
    Vrouw
    Assistente bij Mondziekte-kaak en aangezichtschiru
    Huissen
    Deze ga ik even volgen dames!!!

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik had mini's van alle toiletspullen, voor man en mezelf.
    2 kledingsetjes voor de baby
    2 setjes voor man en mezelf
    Knuffel en omslagdoek voor baby
    Camera.

Ik ging er van uit dat ik met een uurtje t ze wel weer uit zou zijn.. werd helaas 4 dagen. Man is tussentijds naar huis gegaan om daar te eten, en nam dan schone kleding voor de volgende dag mee voor ons allemaal.
    De appie zat naast t zh, dus s avonds haalde hij ook wel eens een koekje voor bij de koffie s avonds. .of chippies

14. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Ik heb een aardige lijst/tas..
    Maar ik weet nu al dat ik en de baby 2 a 3 dagen moeten blijven ter observatie.
    En ik mu al weet dat als ik mn vriend instructies moet gaan geven welke kleren/spullen in het ziekenhuis wil hebben pak ik nu maar vast extra in.. extra rompertjes, extra ondergoed voor mij. Ik al 3 sets kleding + slaapkleding en dus ook voor de baby + extra in geval van spugen of doorlekken.
    En... dan nog alle andere standaard dingen die mee gaan bij standaard poliklinische bevalling.

Wel even goeie tip.. weet ik.nog van mn zussen hun bevalling..
    Dextro druivensuiker tabletten en lip balsem!
    En tip van de vk.. €2,- munt apart bewaren voor de rolstoel ^_^
    Verder wil ik volgende week in het ziekenhuis navragen wat juist wel en wat niet mee hoeft..

15. Bertha1

Bertha1 Actief lid

29 apr 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je kijkt in de pijler de bevalling, zie je daar ook een topic erover.

16. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik had alle spullen in een grote weekend tas.

Ik had :
    3 setjes kleding inclusief rompers , mutsjes , sokjes , vestje etc 1 in maat 50 en 2 in 56.
    Dekentje
    Speentje
    Maxicosi met wikkel deken

Voor mijzelf en vriend
    2 setjes schone kleren (joggingbroek en schoon shirt)
    Vest
    3 onderbroeken en sokken
    Voor vriend een schoon T-shirt
    Toilet spullen (tandpasta , tandenborstel , deo , shampoo , crème spoeling , klein beetje make-up niet gebruikt uiteindelijk haha , deo vriend etc.)
    Camera
    Opladers telefoon
    Belangrijke papieren

Even kort uit me hoofd denk ik dat dit het was. Ik moest uiteindelijk 5 dagen blijven en vriend heeft elke dag mijn vieze dingen mee genomen en dus weer extra schone kleren mee genomen voor mij. Voor de baby alleen 1 rompertje want die heeft de eerste twee dagen alleen in de luier gelegen. Daarna alleen in romper met broekje.
    Pas de dag voor we naar huis gingen hebben we samen met de Nicu afdeling ons mannetje in bad gedaan en aangekleed. Anders was het te warm.

Flesvoeding (alleen nutrilon) , luiers , kraamverband , handdoeken etc hebben ze allemaal im het ziekenhuis. Zag iemand zelfs een kruik mee mee nemen dat hebben ze ook , zowel voor de baby als die warmte dingen tijdens de bevalling. Zelfs speentjes hadden ze hier (was wel op de kinderafdeling) maar die had ik zelf mee.

17. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Oh ja en ik beviel in de zomer dus had me birckenstocks aan toen ik aankwam en daar alleen maar op gelopen. Had ook geen andere schoenen of pantoffels bij me.

18. Drieka

Drieka Niet meer actief

Wij hebben gisteren in het ziekenhuis een info-avond gehad, erg prettig en ook een lijst meegekregen van wat allemaal in de tas moet.

Ik ga die eind deze maand eens klaarmaken, dan ben ik de 32 weken gepasseerd en dan mag het wel eens :D

Spullen voor man doe ik niet want hij gaat toch thuis slapen, we hebben een oud hondje en die wil ik niet naar mijn schoonmoeder brengen want die heeft een kei drukke hond en dat is voor ons hondje echt niet prettig dus mijn man zal toch af en toe eventjes naar huis moeten om de hond uit te laten.

Sowieso is het afwachten wat er gaat gebeuren, of ik ingeleid ga worden of dat het een keizersnede gaat worden als de kleine zich niet wilt draaien, hij ligt namelijk al vanaf het begin in stuit :(
    Ik ga geen draaipoging doen want dat vind ik niks en bij mijn nichtje heeft de kleine zich daarna mooi terug gedraaid dus dat doe ik liever niet.

19. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ga deze ook volgen!
    Ik heb as dinsdag de eerste groeiecho en kunnen ze ong zeggen hoeveel deze dame gaat wegen.
    Is ze klein moeten we nog op jacht naar maatje 44 romper en pakje!

20. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Mijn man gaat ook thuis slapen. We hebben 2 cavia's en we wonen maar een minuutje van het ziekenhuis af..
    Maar moest ik 's avonds weeën krijgen blijft hij toch de hele nacht daar en dan is het toch fijn voor hem als hij ook eens zijn tanden kan poetsen of deo spuiten denk ik :D En als hij zweet, dat hij een ander T-shirt kan aandoen
    Maar moest je een keizersnede krijgen, das anders natuurlijk, daar ben je op voorbereid meestal :)

Deel Deze Pagina