Geen huidplooi / moeite met prikken in de huid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Irza, 30 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Irza

Irza Nieuw lid

30 jun 2022
    3
    0
    1
    Vrouw
    Hoi,

Na een aantal rondes Letrozol levert het niet het gewenste resultaat op. Helaas. Ik 'mag' overstappen op spuitmedicatie (Gonal F) om opnieuw te kijken of er follikels willen groeien...
    Nu maak ik me enigzins zorgen, omdat ik op mijn buik en benen eigenlijk geen losse huidplooi kan pakken. Heel vreemd, mijn huid lijkt verkleefd met het weefsel eronder, waardoor je gewoon echt geen grip kunt krijgen op de huid.
    Vorig jaar heb ik wegens gezondheidsproblemen een poosje trombosespuiten moeten zetten (op dezelfde manier ook in een huidplooi), wat totaal niet lukte en me vooral een enorme blauw gestippelde en gevoelige buik opleverde...
    Morgen heb ik de afspraak voor prikinstructies in het ziekenhuis, maar ik vraag me nu af of deze methode wel voor mij kan werken. Uiteraard ga ik morgen in overleg, maar voor nu mijn vraag aan jullie: iemand ervaring met een moeilijk te prikken huid? Weet iemand of er andere plekken z ijn waar ik zou mogen spuiten, of misschien zonder huidplooi?
    Tips wat ik kan doen?

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.815
    8.475
    113
    Vrouw
    Je hoeft niet echt onderhuids te prikken maar gewoon in je buik. Een stukje buik(vet) pakken en daar de gonal f loodrecht in zetten.

3. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.579
    3.912
    113
    Vrouw
    Ik spuit insuline en ze hebben mij een tijdje geleden gezegd dat een huidplooi niet meer moet, dus ik steek hem er zo in (zowel in buik als been). Enkel bij extreem magere mensen zou het nog wel moeten.
    Ik gebruik ook vrij lange naaldjes omdat het er anders weer uit loopt en dat gaat ook goed zonder plooi

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    In je bovenbeen zetten en dan gewoon zo hop recht erin of t zo in je buik zetten zonder plooi te pakken.

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.886
    6.416
    113
    Gewoon zo erin ja, juist van huidplooi pakken kreeg ik meer blauwe plekken.

6. Irza

Irza Nieuw lid

30 jun 2022
    3
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor de snelle reacties!
    Dit stelt me enorm gerust. Hopelijk gaat het dan gewoon lukken. Ben benieuwd naar de uitleg morgen.

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Extra tipsm
    Eventueel met een ijsblokje vooraf huid koelen
    En voor de blauwe plekken arniflor smeren of arnica tabletten slikken

Succes!

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.006
    113
    Wanneer het heugdelijk feit mag komen dat je de kleine mag ontvangen zijn die twee ook een must have voor na je bevalling!!! Geweldig spul! (Kruidvat heeft tegenwoordig ook arniflor, doet t ook zeker niet onaardig en veel vriendelijkere prijs)

Deel Deze Pagina