Goeiemiddag allemaal ik ben vandaag voor echo geweest en had 3 folikels van 20 mm waarvan 1. Van 18 of 19 dus mijn gynocoloog wil geen iui doen, hij zegt ik durf er vergif op in te nemen dat ze alle 3 springen, de kans is er een drieling, wie is er toch eigenwijs wel gaan klussen? Ik wil zeker geen drieling maar zou die kans echt zo groot wezen? Advies is dus het niet te doen maar ja mijn gevoel kan niet wachten dus hoor graag meningen en mensen die dit wel meemaakte? Officieel heb ik eisprong over week nu dus eerder dus dan word ik ook twee week later nu dan ongesteld toch?was ik dus vergeten te vragen Dankjewel alvast liefs
Ik mocht gewoon ovitrelle zetten. Omdat ik a. Boven de 35 was en b. In alle rondes ervoor niet zwanger raakte terwijl ik ook hormonen kreeg en c. Ik 2x eerder ben bevallen er geen complicaties waren mbt baarmoeder/ontsluiting/vroeg geboorte/bloeddruk etc. Dus een gecalculeerd risico zeg maar Indien de arts zei: liever niet, was ik ook niet eigenwijs geweest. Risico voor moeder en kind zijn met meer dan 1 echt zoveel groter. Ben wel zwanger geraakt maar werd een miskraam helaas. Ben blij dat ik nu maar 1 rijp follikel heb
Ja mijn arts raad het echt af maar kees zoveel die het wel doen maarja mijn eitjes zijn wel groot …. Ik twijfel zo om we gewoon te klussen…. Ja risico is het zeker en wil geen drieling tweenis niet erg. Wat naar een miskraam zeg! Hoelang ben jij nu bezig? En fijn dat er eitje rijpt! Bij ons is verder alles goed maar zwanger worden wil niet vandaar die behandelingen en dat ik dan denk af gewoon doen gewoon klussen maar liever lees ik even meer verhalen en ben ook 35 trouwens
Nu 9e maand in. Maar ben gelijk traject ingegaan. Toen we ervoor wilden gaan, gelijk doorverwijzing geregeld.
Ook al tijdje bezig dus weer, wij kngv twee jaar iets minder, ik zit echt in tweestrijd maar ja haha mijn vriend wil er ook geen drie ik geloof niet dat het kan ondanks wat de gyno zegt ga gewoon nog even bellen morgen, hoe geoot waren jouw folikels toen?
Over de 2e hebben we ook bijna 2 jaar gedaan. Vandaar nu gelijk maar traject in 5x zwanger geweest in totaal en 2 kinderen eraan over gehouden gelukkig 19, 18 en 18 zo uit mijn hoofd. Kans op 3 was bij mij nagenoeg uitgesloten. Was dit mijn eerste ronde met hormonen dan kreeg ik medicatie om cyclus af te breken. Maar t was mijn 7e. Het kan overigens zijn dat je nu wel iets meer kans hebt dat er een cyste ontstaat. Dat er toch 1 niet springt zeg maar omdat ie bv leeg is en er geen follikel inzit of om andere reden niet springt
Oww dat lijkt me ook wel zwaar 3 x dat het is mis gegaan, ja dan denk ik dat ik toch maar maandje geduld moet hebben als ik dit zo lees mijne zijn alle drie al 20 mm ja die derde iets minder….ze staan op springen alle 3 k was zo blij denk yes drie stuks kom maar op haha! Zo lastig heh wachten snap dat je meteen weer het traject in ging…. Hoeveel behandelingen heb je nou dan gehad voor je tweede? En hoe hou jij dat vol als je geen behandeling kan doen en maand moet wachten haha vriendin zei al ag maand op twee jaar ja dat zal wel maar ik wil nu maar niet handig denk ik
Ik vond die verplichte rustmaand wel even fijn, even geen hormonen komt niet op een maandje meer of minder aan. Bij de 2e stond ik er anders in hoor maar dat wilde ik niet weer zo dwangmatig haast hebben. Ik plan mijn vakantie ook niet om de behandelingen heen ofzo. Dan maar een keer niet. De 2e was de 2e behandeling al raak. De 1e was ik ook gelijk zwanger maar ging gelijk al fout en daarna dus blijvend zwanger. Helaas nu dus langer aan de hormonen en aan de gonal zelfs. Nu eindelijk de goede dosis en keurig 1 perfecte follikel haha en geen bijwerkingen
Jij bent natuurlijk ook tijdje bezig al dan is een rust maand ook wel fijn en ja teveel ermee bezig is ook niet goed, da word het dwangmatig hadden we toen ik steeds ovulatie testen deed ook mee gestopt voel toch alles en sinds ik dus hiermee bezig ben eerste keer hoor heb ik meer rust kunnen vinden, alleen nu ik dit hoorde k denk ja dag ga niet nog maand wachten maar ja dat is toch echt het advies, zal deze maand denk ik luisteren, mijn vriend wil het ook echt niet proberen denk ik… geeft niks, ik heb trouwens ook geen bijwerkingen, maar 1 follikel? Is toch altid twee? Of werkt dit anders? Ik gebruik ovaleap trouwens nou leuk ben benieuwd hoe snel jij zwanger bent en hoop dat ik dus ook snel zwanger te zijn
Nee hoor 1 eitje is t streven en 2 is ook nog oke. Dus 1 is prima de jongste is ook uit maar 1 follikel ontstaan die ik toen had. Maar ik snap je echt wel, je spuit niet voor de lol hormonen en dat je dan hoort 'sorry, volgende ronde opnieuw'
Ohh wat goed met 1! Werkt hier wat anders denk ik wij streven naar twee zei de gyno Veel succes en dankjewel ja best lullig ditik ben nog denkend wat ik doe denk wel dat ik erg voorzichtig ga doen
Hier nam de gyn gewoon de gok met zelfs 4 eitjes. 2 boven de 18 en 2 boven de 14. Ze zei dat t zo moeilijk bij ons ging, kans klein was dat ik zwanger zou raken van meerling. Uiteindelijk zwanger van 1!
Jaa wij zijn ook lekker eigenwijs geweest, haha dankjewel! En ben je al zwanger? heb die maandag gewoon gemeenschap gehad, dinsdag zou dan iui zijn na het zetten van de spuit, nu niet gespoten natuurlijk, maar t gekke is wel dat ik geen positieve ovulatie testen meer heb heel apart en heb heel zeker de eisprong gehad gisteren deed me te zeer vnaaf doen we het wel weer zekerheid alleen snap er niets van met die testen volgens een andere gyno was ik te laat, ik zeg dat kan helemaal niet want zondag heeft mijn gyno namelijk een echo gemaakr toen waren ze 20 mm alle drie dus hoop stiekem dat ik wel optijd ben want die testen snap er niks van