Dit dus. Hier al jaren geen huistelefoon meer. Dochter blijft nu nog niet alleen thuis, maar als dat wel gebeurt als ze wat ouder is, regel ik wel een simpele prepaid telefoon. Die kun je ook gewoon op een vaste plek neerleggen.
Wij hebben al jaren geen huistelefoon meer. Als kinderen oud genoeg zijn om even alleen thuis te mogen blijven, zijn ze imo ook oud genoeg om zelf te kunnen bellen met een prepaid mobieltje
Wij hebben een huistelefoon, de enige die daarnaar belt is mijn oma en verder doen we er ook niks mee. Nu is hij al een paar weken stuk trouwens.
In ons vorige huis geen huistelefoon gehad, we belden er nooit mee en werden er ook maar zelden op gebeld. Maar in dit huis hebben we helaas slecht mobiel bereik, dus toch maar weer een huistelefoon.
Wij hebben er juist pas 1 gekocht voor als de kinderen alleen willen blijven en ik even snel heen en weer ga
Wij hebben nooit een huistelefoon gehad. Heel af en toe is de oudste eventjes alleen thuis. Hij kan mij of vriend bellen via de iPad (facetime)
Hierom hebben wij een huistelefoon. We hadden al een telefoon nummer maar nooit een toestel, nu dus ook een toestel aangeschaft. (Hebben er 3, op elke verdieping 1) Dochter heeft nu een mobieltje en kan ons daarmee gratis bellen dus veel wordt hij niet gebruikt, maar vind het wel fijn dat we het hebben.
Wij hebben er sinds samen wonen nooit 1 gehad. Tegen de tijd dat ons kind oud genoeg is om alleen thuis te blijven bestaat er überhaupt geen vaste lijn meer denk ik. Vind de oplossing van een prepaid telefoon wel een hele goede! Betaal je ook geen maandelijks bedrag, voor niets.
Wij hebben nog wel een huistelefoon. Maar wij hebben een alles in 1 pakket dus voordeliger om de telefoon te houden.
Ik heb al een mobiel sinds ze op de markt kwamen. Dus ik heb nooit een huistelefoon gehad. Zou niet weten ook waarom eerlijk gezegd. Maar ja wat je niet hebt, dat mis je ook niet meestal.
Met de meeste prepaid moet je wel elk half jaar ofzo even bellen zodat je nummer niet verloopt. Bij de telefoon van de oudste dus niet gedaan (in ieder geval niet goed) dus ze kan niet bellen. Maar nog wel via whatsapp. We hebben trouwens wel een thuistelefoon met voice over IP, werkt via internet. Kost verder niets behalve het toestel en belkosten, maar dus geen abonnement.
Ja, dit. Ik instrueer mijn dochters nu om in geval van nood naar de buren te gaan. (en als die niet thuis zijn, het huis daarnaast etc). Ik ga ervan uit dat die veel beter kunnen inschatten of er 112 gebeld moet worden dan mijn kinderen. Tegen de tijd dat ze dat zelf kunnen inschatten, hebben ze al lang en breed een eigen mobiel. (overigens hebben wij wel een vaste lijn, maar die is dus geen onderdeel van het "rampenplan" voor de kinderen)
Als je thuis geen bereik hebt, en tmobile kan ook testen. Dan kan je kosteloos je abonnement opzeggen. Heb ik ook moeten doen. Had enkel bereik halverwege de tuin, met telefoon in de lucht.
Wij hebben nog een huistelefoon voor het geval de kinderen in nood moeten bellen.verder wordt er niet meer naar ons nummer gebeld door iemand..
wij hebben wel de aansluiting en een telefoonnummer alleen staat er geen telefoon op aangesloten. Hier is het voordeliger het alles in 1 pakket ( telefoon internet tv) te houden zo krijgen we op 3 mobiele abbonementen 3x5 euro per maand korting. Huistelefoon eraf bespaart 5 euro aan die kosten maar dan valt de 3x5 euro korting weg. Zoon (9 jaar) heeft al een paar jaar een abbonement met onbeperkt belminuten om ons te bellen als hij alleen thuis of buiten is.
Hier al jaren geen huistelefoon meer en nooit gemist. De oudste mag alleen thuis blijven en heeft een mobieltje waar hij zo onderhand handiger in is dan ik.