Hallo, Bij mijn kinderen is KMA vastgesteld door een bioresonantie therapeut. Mijn dochtertje(2,7jr) krijgt nu alleen soja-producten(melk/vla/yogi), de vaste voeding mag zij van mij wel gewoon. Mijn zoontje(11mnd) krijgt nog borstvoeding, maar zo gauw als hij de borst niet meer wil krijgt hij ook soja-producten. Maar nu is mijn vraag: De therapeut heeft KMA geconstateerd maar via een bloedonderzoek bij mijn dochtertje is gebleken dat zij geen KMA heeft, terwijl zij toch echt allergische reactie's krijgt(allemaal rode plekjes op de benen en ruwe polsen) als zij te veel koemelk krijgt (pannekoek, chocolade en slagroomgebak) Is dat bloedonderzoek wel betrouwbaar?? Of zouden wij toch meer producten moeten schrappen?
Bloedonderzoek is beneden de 4 jaar niet betrouwbaar, in die zin dat testen dan vaak nog vals negatief zijn: dan is de allergie niet aantoonbaar in het bloed, terwijl er wel een allergie speelt. Dat is jullie door de arts niet verteld? Want dat is dus wel vrij algemeen bekend... Positieve uitslag bij bloedonderzoek is WEL altijd betrouwbaar bij jonge kids. Of je enkel de echte melkproducten moet schrappen, of ook alles met toegevoegde melkbestanddelen, zul je moeten uitproberen: is erg afhankelijk van hoe heftig de allergie is.
mijn zoontje van 5 maanden heeft ook koemelk allergie! dit is vast gesteld bij een kinderarts en ik ben bij een dietiste geweest zodat ik koemelk uit mijn voeding kon gaan laten zodat ik wel borstvoeding kon blijven geven . tot mijn grote verbazing moet ik naast koemelk ook soja en ei laten staan omdat soja eiwit en ei eiwit erg op koemelk schijnt te lijken en een kindje met koemelk allergie hier ook op kan reageren. dus mischien is dat nog iets wat je uit kan proberen !
Dat is niet zozeer omdat die eiwitten op koemelkeiwitten lijken, maar omdat soja en ei ook bekende allergenen zijn. Naast koemelk zul je ook geitenmelk moeten laten staan, en daarbij dus wel omdat de eiwitten in geitenmelk heel erg op die in koemelk lijken, waardoor 92% van de mensen met KMA ook allergisch is voor geitenmelk.
Bloedonderzoek is onder de 4 jaar onbetrouwbaar, zoals Rozemarijke al beschrijft. Of je nog meer voedingsmiddelen moet schrappen is uit proberen. Het ene kind reageert al bij minimale hoeveelheid van een melkproduct en een ander pas bij veel. Mijn oudste reageerde al bij een 10cc melk. Pas na zijn 3e verjaardag ging koemelk beter. Inmiddels is hii eroverheen gegroeid.
De HA deed er een beetje vaag over temeer omdat ik bij een alternatieve geneeswijzee achter ben gekomen. Zij krijgt alleen huidreactie's zoals droge huid, rode plekjes en pukkeltjes op d'r polsen. Dit geld voornamelijk als zij producten eet waar veel melk in zit zoals: pannekoeken/lasagna/melkchocolade/slagroomgebak. Wij bakken pannekoeken nu met soja-melk en zij krijgt pure chocolade en vruchtengebak. Het is voor haar wel moeilijker aan het worden aangezien zij chocolade en slagroom heerlijk vind. Wij leren haar nu dat zij van koetjesmelk zere benen/buik krijgt. Zij is nu ongeveer een jaar op gedeeltelijk koemelkvrij.