Geen idee hoe mijn cyclus nu is......

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Miek77, 18 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miek77

Miek77 Nieuw lid

18 apr 2006
    1
    0
    0
    Veldhoven
    Hallo,

Ik heb een vraagje...

Op donderdag 23 maart heb ik een miskraam gehad :cry: . Ik was 5 wkn zwanger. Die hele week had ik al donkerbruin verlies en op die donderdag zette het door naar zeer een hevige menstruatie (incl. verlies vruchtzakje). Dit was na een week weg.

Op 5 april werd ik ongesteld. Tenminste.... Dat denk ik. Het was nl. wel de hoeveelheid en de symptomen die ik normaal heb met een menstruatie. Dit heeft ongeveer 4 dagen geduurd. (waarschijnlijk wel eentje zonder eisprong want het eitje heb ik dit keer niet gezien). Had dus inmiddels mijn cyclus opnieuw uitgerekend en ik zou 20 april mijn eisprong hebben.

Op 16 april kreeg ik echter weer krampen en wat (donkerbruin) bloedverlies met wat klonters (sorry) dat ik wel een tampon nodig had. Vanaf 17 april kan ik dat gewoon weer af met een inlegkruisje.

Tussen deze twee keer wel gevreeen met mijn partner. Maar als ik 5 april als menstruatie aanhoud kan dit toch geen nieuwe zwangerschap zijn? Heb ook helemaal geen symptomen van een zwangerschap zoals in maart.

Vandaag weer lichte krampen in mijn buik en een klein beetje donkerbruin verlies. Kan dit nog steeds een nasleep van mijn mk zijn of is mijn cyclus zo in de war dat ik nu 1,5 keer ongesteld ben geweest?

Ik hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven.
    Alvast bedankt.
    Miek

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Miek,

ik denk dat het een nasleep is van je miskraam. Vaak is je cyclus daarna een poos in de war. Als dit nou zo blijft kun je met je huisarts even overleggen. Als deze het nodig vindt zal hij je doorverwijzen naar een gynaecoloog om een echo te maken om te zien of de baarmoeder goed leeg is na de miskraam. Maar waarschijnlijk lost je lichaam het zelf wel op, het heeft alleen even tijd nodig. Het is wel lastig om te weten of en wanneer je nu een eisprong hebt. Dat blijft voorlopig even gokken, tot je cyclus weer genormaliseerd is.
    Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent.

Mirjam

Deel Deze Pagina