Hoeveelheid (half)volle melk

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Druif78, Jun 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Beste voedingsdeskundige,

Mn zoontje is 3 jaar en 3 maanden en drinkt graag melk, maar is ook gek op chocomel en zuiveltoetjes. Ik moet echt erg mn best doen om binnen die 300cc te blijven per dag. Hij zit ook weleens op 400cc. en heel soms nog wel meer.
    Hoe schadelijk is het als hij er meer van binnen krijgt? En tot welke leeftijd blijft dit maximum?

En dan nog een vraag: Het duurt nog even maar ik begreep dat mn dochtertje met 11 maanden over mag naar (half)volle koemelk ipv opvolgmelk. Moet ze dan ook al over naar 300ccc per dag of is dit pas als ze een jaar is geweest?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,

Het is niet schadelijk hoor wanneer een kindje meer dan 300 ml aan melkproducten drinkt, maar vaak gaat een kindje ook minder eten doordat de zuivelproducten ook vaak goed vullen. Een kindje van 11 maanden kan beter nog even opvolgmelk drinken. Na de leeftijd van 1 jaar mag een kindje ook gwone koemelk en dan is 300 ml de aanbevolen hoeveelheid.

Groetjes eveline

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ok, bedankt voor het antwoord! Dan zal ik er ook iets minder krampachtig mee omgaan met de melk voor mn zoontje. Hij eet niet merkbaar minder als hij eens meer dan 300cc heeft gedronken duss...
    Vlgs ons Cb mag ik bij 11 maanden al halfvolle melk gaan introduceren, maar zal dan opvolgmelk ernaast blijven geven, sowieso tot 1 jaar.

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Graag gedaan!

Share This Page