Wisselend qua echo's?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sarah82x, 6 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Hallo!

Een vraag aan u; in de gemeente waar ik woon is maar 1 VK-praktijk. Wat ik begrijp krijg ik hier 1 termijnecho (al gehad met 10+2 weken) en dan de 20 weken-echo in een centrum bij het ziekenhuis 20 minuten verderop in een andere gemeente.
    Nu zit ik op deze website bij een clubje met meiden waarbij ik hoor dat verschillende meiden bijna iedere keer een echo krijgen (zij hebben VK er ook op uitgekozen, voor mij viel niks te kiezen). Kan het zomaar dat de ene VK zegt iedere keer een echo te doen en de ander strikt houdt aan alleen de termijnecho?
    Voelt niet helemaal eerlijk want ik kan niet anders kiezen dan die praktijk.

Zijn er afspraken over of mag iedere kapitein zelf bepalen hoe zij haar schip vaart?

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Vanuit de verzekering krijg je een termijn echo vergoed en groeiecho's wanneer nodig en een liggingsecho. Als die verloskundige meer echo's maken, kan dat maar is dat hun eigen beslissing. Iedere controle een echo maken heeft geen toegevoegde waarde eigenlijk, daarom is het ook geen standaard beleid.

groeten evelien

Deel Deze Pagina