uitslag bloedonderzoek zwangerschapssuiker

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door IngiePingie, 23 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Vandaag de uitslag gekregen van het onderzoek vorige week op zwangerschapssuiker..
    Helaas was de uitslag niet goed en moet ik met spoed doorverwezen worden daar de gyn. Daar kan ik donderdag 1 maart terecht..
    Maak me nu alleen wel een beetje druk :( Wat kan ik verwachten? En hoe ernstig is het?
    Zijn er meiden hier die hier ook mee te maken hebben gehad?
    hoor graag jullie ervaringen hiermee...

zie overigens net dat ik hem miss beter bij "gezondheid" had kunnen plaatsen.. Sorry voor het misschien verkeerd plaatsen :)

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Zelf nog geen ervaring mee, maar aangezien mijn ouders suikerziekte hebben, allebei, en ik overgewicht + hashimoto houden ze mij ook goed in de gaten hiervoor.

Zou het niet zo zijn dat als het ernstig was dat je direct naar het ziekenhuis zou moeten en niet nog een weekje wachten?

Ben ook al een keer per direct naar het ziekenhuis gemoeten omdat de verlos dacht dat er iets niet goed was met mijn bloeddruk.

Bedoel, zolang je niet direct actie hoeft te ondernemen, hoef je nog niet in paniek te raken toch?

Heb je een dieet meegekregen?

3. IngiePingie

Nee Heb geen dieet mee gekregen daar moest ik voor naar de gyn.. En moest op z'n minst binnen 2 weken daar heen.. Das dus wel gelukt want kan volgende week donderdag.. Ze zei ook wel dat we er optijd bij zijn en het nog niet extreem erg is.. Maar het was wel te hoog..
    Ze zei ook dat ik me er niet al te druk om moest maken, maar ja dat doe ik helaas toch :(

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hoe ernstig het is, is ook behoorlijk afhankelijk van je suikerwaarden (nuchter en na je drankje) Het is niet direct levensbedreigend voor jou of je kindje.
    Ik heb zelf ook zwangerschapssuiker gehad, kreeg een "dieet" en moest zelf 5 maal daags mn suikerwaarde prikken. Ik heb het uiteindelijk zonder medicatie kunnen doen en na de bevalling was het "over".

Dus wat je kunt verwachten:
    Dieetmaatregelen
    Regelmatig suikerwaarde bepalen
    Extra controle door gyn + evt groei-echo's
    Bij ernstige suikerziekte insuline prikken
    en evt eerder inleiden afhankelijk van de grootte van je kindje.

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    weet je hoe hoog hij is? hij moet volgens mijn gyn onder de 7 blijven daarboven spreken ze van zw diabetes

6. IngiePingie

voor het drankje was hij 6.2 (niet TE hoog volgens haar maar wel aan de hoge kant) en na het drankje was hij 8.9

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    En was je voor het drankje nuchter of had je wel gegeten en gedronken, dat is nl ook wel een indicatie!

8. IngiePingie

toen was ik nuchter.. moest ook.. mocht vanaf de vorige avond 8 uur ofzo niks meer eten en alleen water drinken..

9. JahoO

JahoO Actief lid

17 aug 2011
    344
    0
    0
    Ondernemer
    Randstad
    Hoi ik reageer even vanaf iPhone maar zoek even topic op met de titel 'insuline spuiten' van Trotsemams.
    Daar een hele discussie van meerdere diabeten.
    Ben zelf net bevallen maar ook rond 27e week hoge glucose tolerantietest. Hoger dan jij nog.
    Met een dieet en insuline spuiten goed onder controle gehouden. Ons kindje was goed gezond en nog geen 6 pond. Hij kwam wel iets te vroeg (3 weken) maar dat was niet door de suiker.
    Veel succes, ik schrok zelf erg van de diagnose, achteraf kan ik zeggen: niet nodig, zwangerschapsdiabetes is goed beheersbaar!

10. IngiePingie

Dank je JahoO. Geschrokken hier ook.. Maar ik wacht het maar even af hoe het allemaal verloopt..

Deel Deze Pagina