Geen idee van cyclus, wel of niet zinvol om nog te testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daan1985, 24 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan1985

Daan1985 Lid

16 apr 2014
    33
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik heb even jullie mening/hulp nodig. Ik ben pas net gestopt met de pil dus nog geen idee van hoe mijn cyclus precies in elkaar steekt. Nu is bij mij het volgende het geval:

- 20-3 laatste pil geslikt
    - 23-3 tot 28-3 onttrekkingsbloeding gehad zoals normaal
    - 14-4 tot 17-4 hele lichte bloeding gehad (niet te vergelijken met de menstruatie die in normaal heb)
    - 21-4 getest: negatief
    - 23-4 getest: negatief

Als ik uit zou moeten gaan van een normale cyclus van 28 dagen dan zou ik afgelopen zondag ongesteld moeten zijn geworden. Maar natuurlijk kan het heel goed zijn dat mijn cyclus korter of langer duurt omdat ik pas net ben gestopt. Wat ik wel raar vind, is die hele lichte bloeding vorige week. Want dat stelde vrij weinig voor en ik had er verder ook geen menstruatieklachten bij. Dus tja, dan vraag je je toch af wat het is geweest (innesteling?).

Tot op heden nog totaal geen spoor van een menstruatie. Uiteraard heb ik deze week al twee keer getest want hihi ik was toch benieuwd, maar helaas negatief. Ik weet natuurlijk ook niet wat mijn officiële nod zou moeten zijn dus ik weet ook niet of ik wel of niet te vroeg heb getest.

Nu wil ik graag van jullie weten of het nog zinvol is om over een paar dagen weer een test te doen? Ik wil mezelf namelijk niet te gek maken met al die testen. Wat zouden jullie doen?

Sorry voor het vage verhaal....

2. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Je bent pas gestopt met de pil.
    De onttrekingsbloeding is niet een echte menstruatie. Je cyclus zal nu op gange moeten komen.
    het kan zo zijn dat je een langere cyclus hebt.
    Geef je lichaam even de tijd. Wellicht was die bloeding een menstruatie.

Toen ik zelf stopte met de pil ben ik ook korter ongesteld en heb ik geen erge krampen meer zoals ik voor de pil en tijdens de pil had.

3. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Toen ik was gestopt met de pil kreeg ik uiteraard de onttrekkingsbloeding. Daarna na 3 weken weer ongesteld uit mezelf. Toen ook ineens niet. Ik testen, negatief. Uiteindelijk wel die ronde zwanger geraakt, maar bleek een cyclus van 6 te hebben gehad ipv 4. Terwijl die keer ervoor ik erg vroeg was met menstruatie. Het kan allemaal. Je lichaam moet nog zo wennen..

Ik zou volgende week ofzo testen.

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Dit is je eerste echt cyclus, die is vaak anders dan 'normaal'. Een lichte bloeding zegt heel weinig, als je daarna negatief getest hebt zou ik er vanuit gaan dat je niet zwanger bent. Maar als je blijft twijfelen kun je over een weekje of zo nog een test doen.
    Een van mijn eerste 'menstruaties' na pilgebruik duurde een halve dag en stelde ook qua hoeveelheid niets voor.

5. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    het kan zijn dat die bloeding een ovulatiebloeding was. Toen ik net gestopt was met de pil en mn eerste eisprong kreeg had ik ook een bloed druppeltje. Dan kun je rekenen op 14 dagen na die bloeding.

Deel Deze Pagina