Heyy Dames ik heb een 7tal maandjes aan de pil gezeten en ben gestopt vanwege bepaalde redenen. 16/1 was mijn laatste pil. In de week van 5/02 merkte ik meer witte afscheiding( dacht er niks bij na) en heb ook 5/02 onveilige seks gehad. Nu afgelopen vrijdag (15/02)merkte ik dat ik krampen had wat ik normaal nooit heb( met de pil nooit gehad en met ongesteld worden ook niet) waren geen hevige krampen gewoon lichte die met momenten er waren zaterdag en zondag ook nog wat. Had er geen last van. Maandag begon een lichte bloeding en verwachte nog niet dat ik ongesteld ging worden. Toen realiseerde ik me alles dat ik onveilige seks heb gehad bij eventuele eisprong en dat het een Innesteling kon zijn het begon licht roze met bruin( zo begin ik nooit met ongesteld worden en begon in de avond wat ik ook niet gewoon was) deze middag deed ik een test deze was licht positief. Ik twijfelde en deed er nog 1 deze avond die leek zelfs iets donkerder te zijn. nu is de bloeding alleen maar wat erger geworden dat ik maandverband moet gebruiken, is ook wat rood en soms donkerrood in de wc. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb gelezen dat ook te maken kan hebben met dat ik gestopt ben met de pil en daardoor als ik effectief zwanger zou zijn doorbraakbloedingen kan krijgen. Ik hou de bloeding sowieso in de gaten en doe morgen vroeg met de eerste urine nog een test. Zou de bloeding een probleem zijn? Ik heb 2 verschillende merken testen gebruikt geven beide zeer licht positief aan binnen afleestijd.
Na pilgebruik weet je eigenlijk niet hoe je lichaam je cyclis weer oppakt. Dus kan best zijn dat deze vroeger dan verwachte bloeding wel menstruatie is. Je kunt inderdaad nog testen om te kijken of de teststreep donkerder wordt. En anders ben je niet (meer) zwanger. Ik kan uit je post niet helemaal opmaken of je zwanger wilt worden.