Wat nu, de menstruatie blijft uit.

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lypu, Oct 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lypu

Lypu Niet meer actief

#1 Lypu, Oct 8, 2013
    Last edited by a moderator: Oct 26, 2013
    Hallo allemaal :D

In April ben ik gestopt met de pil en heb sinds dien allemaal rare klachten. Het begon met allemaal contactbloedingen die nu gelukkig weg zijn. Ook was mijn menstruatie heel onregelmatig. Hiervoor ben ik naar de huisarts geweest en die zei dat alles in orde was.

De laatste tijd kwam mijn menstruatie weer op tijd (cyclus 28 dgn), dus ik dacht dat het weer goed zou zijn. Nu moest ik dus 26 september ongesteld worden en je raad het al.. dit ben ik tot op heden nog steeds niet.

Ongeveer 4 dagen voor dat ik ongesteld moest worden heb ik wel een druppel bloed verloren maar dit was echt heel weinig. Op de dag zelf had ik wel het gevoel van ongesteld zijn maar er was geen bloed te bekennen.

Ik ben nu dus 13 dagen overtijd. Ik heb wel 2 testen gedaan toen ik 4 dagen en 7 dagen overtijd was, maar deze waren beide negatief.

Eigenlijk wilde ik de dokter bellen, maar ik heb die man al zo vaak lastig gevallen dat ik eigenlijk niet meer durf hihi. Verder weet ik niet zo goed wat ik nu moet doen, hopelijk hebben jullie een oplossing. Groetjes xx

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Het zou op zich nog steeds de pil kunnen zijn, soms duurt het een jaar zeggen 'ze'.
    Ook zeggen 'ze' dat het lichaam van een vrouw een mysterie is en dus kan je zonder reden opeens een maandje overslaan.

aan de andere kant, ik zit in precies dezelfde situatie. 8 dagen overtijd, geen menstruatie in zicht, 2 negatieve testen.

Ik denk dat een bezoekje aan de huisarts geen kwaad kan. De huisarts zou hier ook geen probleem mee moeten hebben.

Ik wil naar de huisarts als ik 10 dagen overtijd ben.

succes!

3. Lypu

Lypu Niet meer actief

Het vervelende is dat die testen dan ook nog is negatief zijn. Weer geduld hebben dus.

Ik heb mijn huisarts in het begin haast iedere maand gesproken, die man ziet me al aankomen hihi. Voor jou wel goed om ook even naar de huisarts te gaan! Het is ook maar niks om met die onzekerheid te blijven zitten.

4. muppet83

muppet83 Bekend lid

Nov 2, 2011
    678
    0
    0
    @Lypu: nog een keer een testje wagen dan? is nu een week geleden weer toch?

5. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

Jul 25, 2013
    731
    0
    0
    Hoi Lypu,

Ik wil je absoluut geen valse hoop geven, maar het kan toch zijn dat je zwanger bent. Ik had 2 september mijn menstruatie moeten hebben, maar deze bleef ook uit. Zwangerschapstesten zeiden ook dat ik NIET zwanger was. 9 september moest ik ineens overgeven en deed voor de zekerheid een test met een positieve test als resultaat. Mijn huisarts wist mij te melden dat dit kon. Niet alle vrouwen maken meteen heel veel HCG aan, zij zei dat sommige vrouwen pas 2 weken later positief testen.
    Mijn zwangerschap verloopt trouwens niet zonder problemen, dus schreeuw ik het ook niet van de daken. Morgen krijg ik een echo (ivm bloedverlies) en hoop ik ook dat ze in kunnen schatten wanneer ik zwanger ben geraakt. Dan weet ik ook of ik 2 september al zwanger was of dat mijn cyclus ineens verlaat was.

Ik ben benieuwd hoe het je verder zal verlopen. En oja de testen van de Action zijn meer dan prima, dus dan kun je er lustig op los testen zonder dat je failliet gaat ;)

6. Naturel

Naturel Fanatiek lid

Sep 5, 2013
    1,544
    267
    83
    Noord-Holland
    Hoe lang is t terug dat je voor het laatst hormonale anticonceptie hebt gehad? Tegen mij is gezegd dat het een jaar duurt voordat je lichaam weer "normaal" functioneert. Succes!

Enne.. Doktoren zijn er voor om je advies te geven. Niks is te gek

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb het ook weleens gehad dat ik een eisprong gemist heb. Dan werd ik na 61 dagen weer ongi (normaal cyclus 30-31 dagen). De huisarts hoefde me daarvoor ook niet te zien. Hij kan er weinig aan doen, en doorsturen doet hij niet binnen een maand, in deze situatie.

8. Lypu

Lypu Niet meer actief

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb de dokter nog niet gebeld omdat ik denk ik toch eerst een test wil doen. Het is nu precies een half jaar geleden dat ik gestopt ben met de pil.

@Zwangnie: Bedankt voor de action tip! Ik heb nog geen tijd gehad om een test te halen en eerlijk gezegd ben ik ook een beetje bang voor de uitslag. Ik hoop natuurlijk dat het positief zal zijn maar ik heb al vaak negatief getest. Wel gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat spannend dat je je eerste echo krijgt. Ik hoop dat alles goed is!

9. difrax21

difrax21 Lid

Oct 9, 2013
    49
    0
    0
    We willen graag zwanger worden!
    Hee lypu we lopen bijna gelijk ik ben nu 14 dagen overtijd en ook in hele erge onzekerheid. Al 7 maanden besig voor ons eerste kindje.
    Alleen heb ik een lange menstruatie van 35 dagen :( wel regelmatig. Op 2 okt een test gedaan negatief. Dus ik probeer een 2e test komend weekend weer.

Succes!!

Groetjes

10. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

Feb 4, 2009
    1,493
    0
    0
    noord-holland
    Begrijp je volkomen... Maandenlang 28 dagen. Sinds partner zei dat hij er voor wil gaan is mijn cyclus een zooitje... Deze cyclus gaat zeker week langer duren. Heb voor het eerst het gevoel dat ik mijn eisprong gevoeld heb...

11. Mandyx

Mandyx Bekend lid

Jun 23, 2013
    705
    162
    43
    NULL
    NULL
    Hier ook vrijdag 2 weken overtijd! Doe zondag de 3e test.. Daarna weet ik het ook niet meer, ga dan ook bellen denk. Ben deze ronde wel heel rustig gelukkig wat betreft de testdrang :) wachten duurt lang!

12. difrax21

difrax21 Lid

Oct 9, 2013
    49
    0
    0
    @ mandyx dat heb ik ook veel mindere drang! Heel apart. Hopen dat je ook positief test!!
    Heb wel soms die ongi achtige pijntjes vooral rond de avond. Dus heel verwarrend soms.
    Good luck.

13. Lypu

Lypu Niet meer actief

Bedankt voor de reacties hihi! Ja ook ik heb minder drang om te testen deze maand. De voorgaande maanden heb ik me echt suf getest. Misschien komt dat ook omdat ik nu verder nergens last van heb, geen symptomen behalve ook ongi pijntjes en soms trilbenen en buik (wat je ook wel eens bij je oog hebt, dat het heel irritant trilt).

Mijn huisarts heeft in het begin verteld dat 1 maand overslaan wel vaker voor komt. Pas als je 2 cyclussen over slaat dat je er dan werk van moet gaan maken. Nu zit ik dus te twijfelen om of toch een nieuwe test te doen of de huisarts weer bellen of te wachten op mijn volgende menstruatie terwijl het wachten zo lang duurt.

Jullie ook heel veel succes!

14. blien

blien Lid

Sep 15, 2013
    53
    0
    0
    Ik heb dit ook wel eens gehad, maar toen werd ik op de 11e dag toch ongesteld .... maar wie weet, het kan altijd ;) ik ga in ieder geval voor je duimen.

15. difrax21

difrax21 Lid

Oct 9, 2013
    49
    0
    0
    Spannend he dat wachten 2e cyclus overslaan.. pff dat duurd voor mij dan nog 20 dagen tot mijn zogenoemde nod. Hoop indd niet dat k sowieso opeens ongesteld word. Maar alles kan ! Nu iig nog steeds overtijd. En ik ben al sinds 2010 van de pil dus daar zal t niet aan liggen?

:)

16. Lypu

Lypu Niet meer actief

Het blijft toch spannend he! Ik heb besloten dat ik niet ga wachten tot mijn volgende menstruatie want dat duurt me te lang hihi. Ik denk ook dat ik het weekend nog even afwacht en dan ook ga testen.

Heb jij inmiddels al een test gedaan, of ga je ook echt tot het weekend wachten? Ik duim voor je voor een positieve test! Spannend!

17. difrax21

difrax21 Lid

Oct 9, 2013
    49
    0
    0
    Ja ik dit weekend ook! dan is mijn vriend er ook gewoon ik denk zaterdag ochtend.

dan ben ik 17 dagen overtijd. ik lees wel tussendoor overal dat sommige na 8 weken overtijd ofso pas positesten.. of alsnog ongi worden pff dus als hij zaterdg negatief is denk dat ik dan maar naar de HA ga bellen.

heb nu wel de hele dag ongi krampjes tussendoor, maar niet doorzettend.
    wat ik ookal 3 weken heb voor en na NOD, is dat ik elke dag tussen 15.00-18.00 uur gloeiende wangen heb of maar aan 1 kant maar geen verhoging. elke dag dezelfde tijd heel vaag!

Gaan we allebei dit weekend testen! spannend ik hoop dat je positief test! good luck!

18. Lypu

Lypu Niet meer actief

Jullie ook veel succes! Vanmorgen had ik last van eeb klein beetje bruine/roze afscheiding. Ik dacht dat ik toch nog ongesteld zal worden maar dit heeft verder niet doorgezet. Heb nu wel nog last van krampjes. Ik vind het zo spannend. nog even op het weekend wachten. X

19. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Herkenbaar!! Ik had 16 september ongesteld moeten worden uitgaande van een normale cyclus van 28 dagen maar ben het ook nog steeds niet, ook al de nodige testen gedaan maar ook hier negatief! Duurt wel erg lang zo he! Laat me dan maar of goed ongesteld worden of dan een positieve test in handen hebben best een beetje frusterend;)

20. difrax21

difrax21 Lid

Oct 9, 2013
    49
    0
    0
    @ lypu misschien innestelingsbloeding!! ik blij duimen.

@ Tazzy ik nu dus ook ik weet t ook niet meer ik kon niet wachten met testen en vanochtend voor ML naar werk ging negatief gestest! maar ook geen ongi...

zucht..
    maar een dokter bellen of toch nog even wachten?
    wat vinden jullie ?? :(

Share This Page