Hallo allemaal, Ik ben nieuw op deze pagina, ik heb eigenlijk een soort van vraag. Nja ervaring en dergelijke van anderen zouden heel fijn zijn. Ik zal even bij het begin, beginnen. Ik zit nu in mijn stopweek. Zondag (10 januari) had ik de laatste pil. Ik ben in de week van de kerstdagen, 4 dagen de pil vergeten. Dit was dus in de eerste week van mijn pil strip. Daarna heb ik de pil 1 a 2 dagen weer goed geslikt, en ben ik het daarna weer een aantal dagen vergeten. Dat was in de tweede week van de pil strip. De derde week heb ik het goed genomen. (Dacht ik dus). Op zondag 3 januari, werd ik ineens uit het niks plots heel erg misselijk. Ik zat op dat moment in de auto en ik wilde er erg snel uit. Maandag 4 januari was ik de gehele dag lang erg misselijk. Ik heb het met moeite vol gehouden op school. Ik kon alleen water drinken en roken was niet bepaald smakelijk en eten ook niet echt. Op dinsdag 5 januari was de misselijkheid al flink gedaald en had ik het met vlagen. Of als ik wilde roken kwam de misselijkheid op dagen. Ook ontdekte ik vandaag dat ik last had van een heel klein beetje bloed verlies. Echt iets van 1 of 2 druppels over de heledag. Op woensdag 6 januari was de misselijkheid bijna weg. En had ik nog steeds last van het zelfde bloed verlies. In de avond had ik ineens een huilbui uit het niks. Had ook geen reden om te hoeven huilen. Donderdag 7 januari, nog steeds huilbuien en bloedverlies. Op deze dag heb ik ook de dokter gebeld over deze dingen. En zij dachten aan een doorbraakbloeding en ik moest wachten tot mijn stopweek om toch een zwangerschap test te doen voor de zekerheid. Op vrijdag 8 januari had ik last van meer bloedverlies. En ik had wel weer meer eetlust dan de afgelopen dagen. Op zaterdag 9 januari, had ik bijna geen last meer van bloed verlies. Heel lichtjes af en toe bij het afvegen. En verder een mini beetje witte vloed met wat bruinig. ( sorry voor de details girls). Op zondag heb ik de laatste pil van mijn strip gepakt. En ook hier had ik amper bloed verlies. Nu zit ik in mijn stopweek. Het is nu woensdag 13 januari, en ik voel het wel rommelen in mijn onderbuik. Maar ik heb nog geen menstruatie. Ik zit nu in mijn derde dag van de stopweek. Ik heb deze ochtend een zwangerschaps test gedaan op advies van de dokter. En hij was negatief. Ik weet ook niet of ik wel op de juiste dag etc de test heb gedaan. Het kan er alsnog aankomen. Want de vorige keer kreeg ik mijn menstruatie pas op de vierde dag van de stop week. Wat erg weinig was. Uiteraard heb ik natuurlijk gemeenschap ( weet even niet precies wanneer) gehad met mijn verloofde. En daarbij doen wij het al jaren niet veilig. Ik heb dus alleen de anti conceptie. Ik probeer het van de dokter aan te houden dat het een doorbraak bloeding geweest kan zijn. Maar ik ben ontzettend benieuwd naar jullie meningen en eigen ervaringen? Ik heb voorheen 3 jaar aan de prikpil gezegen dus ook niet ongesteld geweest. De pil slik ik weer vanaf mei 2015. Ik hoop hier iets meer te weten te komen of meer advies te kunnen krijgen. Alvast bedankt allemaal! Groetjes, nies nies.
Ik denk ook een doorbraakbloeding. Het zijn hormonen wat je slikt. En door het 2x een paar dagen te vergeten, gaat die hormoonspiegel flink schommelen. Dat zou ook je andere "symptomen" kunnen verklaren. Ik ben geen expert of zo, maar als ik het zelf was, zou ik nu tot aan het einde van je stopweek wachten: heb je dan ondertussen een menstruatie gehad, dan weer beginnen met een nieuwe strip (of andere anticonceptie die je niet makkelijk kunt vergeten). Blijft een menstruatie uit, nogmaals testen. En tja, of je dan weer met een nieuwe strip moet beginnen of niet wanneer die negatief is, dat zou ik dan weer even met de huisarts overleggen. Ik weet namelijk niet tot wanneer er een ri had kunnen springen. Succes!
Heel erg bedankt voor je reactie! 😁 Wat is een ri eigenlijk? Ik heb ondertussen al twee keer getest en allebei negatief. Vandaag kan ik weer beginnen met een nieuwe strip. Ik zelf denk ook inderdaad aan een doorbraak bloeding. Alleen heb ik heel internet afgezocht naar ene antwoord, maar het wou niet baten. Ik heb dus de week voor mijn stop week bloedingen gehad tijdens het slikken van de pil. In mij. Stopweek, de afgelopen week heb ik geen enkel druppeltje verloren. Dus vroeg ik me af of het zou kunnen zijn dat als ik vorige week dus een doorbraak bloeding zou hebben gehad, dat je dan in je stop week geen menstruatie krijgt? Misschien dat iemand hier iets meer vanaf weet? Nog maals heel erg bedankt voor je advies! 🌹
Ri moest ei zijn , tikfoutje. Tja ik zou het echt even met de huisarts overleggen. Want het kan mijn inziens alletwee: - door doorbraakbloedingen blijft nu menstruatie uit (en dus kun je de pil weer beginnen te slikken). - ergens is er toch een eitje gesprongen door het herhaaldelijk vergeten van de pil in week 1 en week 2 en is mogelijk bevrucht. Aangezien je niet weet wanneer dat dan eventueel is gebeurd; kan het zijn dat je nog te vroeg test waardoor ze negatief zijn. Maar of het dan verstandig is om alsnog met de pil te beginnen, dat zou ik echt even overleggen.