Geen idee wat ik moet doen

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door bubblybaby, 3 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Hoi,

Ik heb een 0-uren contract en word sowieso echt veel te weinig ingeroosterd om echt goed rond te komen met mijn partner, we redden het net (maar dat even terzijde). Nu is er eind januari een grote kans dat mijn contract niet verlengd wordt, omdat ik zwanger ben. Ik ben begin juli uitgerekend.
    Als mijn contract wel verlengd wordt met nog een half jaar, dan is mijn contract verlopen vlak voor mijn uitgerekende datum. Wat kan ik dan het beste doen?

Deze zwangerschap is het beste dat me ooit is overkomen, maar maak me toch wel een beetje zorgen over deze situatie. Hopelijk kan iemand me wat advies geven. Alvast bedankt in ieder geval!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste bubblybaby,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.

Je vraagt wat je het beste kunt doen als je contract niet wordt verlengd.

Wordt je contract eind januari niet verlengd en kun je geen nieuw werk vinden?

Je kunt dan een WW-uitkering aanvragen.
    Je moet dan wel voldoen aan deze voorwaarden.

Vanuit een WW-uitkering heb je dan ook recht op een zwangerschaps- en bevallingsuitkering.
    Dit geldt ook als je vermoedelijke bevallingsdatum binnen 10 weken na einde van je WW-uitkering ligt.

Actuele informatie over het aanvragen van zwangerschapsverlof tijdens WW vind je op deze pagina.

Wordt je contract wel verlengd ?

Je werkgever kan dan de zwangerschaps- en bevallingsuitkering voor je aanvragen.

Stopt je dienstverband tijdens je verlof?
    Overleg dan met je werkgever of je wilt dat UWV de betaling direct naar jou overmaakt. Dit kan de werkgever aangeven bij de aanvraag.

Actuele informatie vind je hier.

Hopelijk heb ik hiermee je zorgen wat kunnen verminderen.

Met vriendelijke groet,

Doménique
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina