Slijm, bloed, buikpijn maar geen positieve ovu

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Sharon99, 24 aug 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sharon99

Sharon99 Nieuw lid

24 dec 2017
    3
    0
    1
    Hi,

Ik snap niks van hormonen haha.

Sinds een paar maanden heb ik een koperspiraal genomen vanwege erge angsten. Ik ben mijn vader verloren aan longkanker 3 jaar (na 2 jaar strijden) geleden en kreeg ineens enorme angsten voor een enige vorm van kanker. Moet wel zeggen dat ik toen de diagnose kwam ik 4 weken zwanger was van de eerste en op zijn sterfbed was ik 3 weken zwanger van de tweede. Dus best wel wat hormonen vandaar dacht ik dacht ik wil af van die hormonen en ga kijken of een koperspiraal een bijdrage kan leveren.

Dit zijn mijn cyclussen vanaf het stoppen met de pil en vanaf de spiraal. Na het stoppen van pil (na 16 jaar) had ik ook onregelmatige cyclussen. Maar dankzij ovulatietesten toch twee kinderen gekregen (denk wel eens is dat dan een wonder of is het gewoon mogelijk met onregelmatige cyclussen?) De eerste na 4 maanden zwanger en de tweede gelijk zwanger, tussentijd wel aan de pil geweest weer

Maand 1 = 29 dagen

Maand 2= 38 dagen

Maand 3= 36 dagen

Maand 4= 28 dagen

Maand 5= 49 dagen

Maand 6= 31 dagen

Maand 7 = nu dus op CD13

Vanaf maand 4 “voel” ik ineens ovulatiepijn. Steekjes beide kanten onderbuik, licht roze afscheiding met soms slijm maar soms ook niet, lage rugpijn, zijkant heup steken en last van lies (zeurend/branderig gevoel).

Last van lies heb ik dus ook al een paar maanden, en toen deed in dus een ovulatietest en die was dus positief en had EINDELIJK de link gelegd waarom nou ik om de paar weken last van die lies/pees/bovenbeen had voor een periode van een week.

En toen ik dus die steekjes/rugpijn had deed ik een test en die was dan positief.

Nu het volgende dus. Afgelopen donderdag was ik een dagje uit en toen voelde ik die steekjes gedurende de dag onder in buik, dacht nog oh eisprong? en de dag erna (vrijdag) veegde ik af na plassen en schrok (waarom weet ik eigenlijk niet want ja het kan natuurlijk eisprong zijn maar ik verwachte het denk ik niet omdat ik rare cyclussen heb haha) want ik had bloed/slijm. Normaal is het licht roze maar was nu wel helder maar het was dus echt niet veel ofzo. Ongesteldheid kan niet want zat op CD 12.

Maar nu heb ik dus gister en vandaag weer testen gedaan maar niks positief. En de heldere kleur is nu niet meer rood maar bruinig (wel iets slijmerig maar niet veel, meer een klontje slijm, te weinig om uit elkaar te trekken zeg maar).

Zou de eisprong nu nog moeten komen of juist geweest? Al die andere keren had ik dat bloedachtige een keertje voor eisprong en daarna maar nu heb ik het al 2 dagen. Klachten voor nu zijn nog steeds af en toe steken in onderbuik, rugpijn met vlagen, heup, soort hoofdpijn en dan die bruinachtige afscheiding. Iemand dat wel eens gehad zo?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Had je op je dagje weg ook getest met een ovulstietest? Toen je die pijn voelden?

3. Sharon99

Sharon99 Nieuw lid

24 dec 2017
    3
    0
    1
    Nee en ook die dag niet meer aan gedacht, dus de eerste keer was pas de volgende dag na werk (17:00 zo ongeveer). Maar blijft de test dan niet nog de dag erna positief? Of zou hij de dag voor het uitje (woensdag) al zijn gesprongen en dan de pijn later is gekomen? Dat bloed is vanmorgen bruinig geworden en nu is het ook wel bijna weg, afscheiding binnenin is ook weer redelijk normaal (niet plakkerig meer maar gewoon soort korrelig)..

Zie plaatje: test van gistermiddag, gisteravond en dan van vanmiddag rond half 2.

Bijgevoegde bestanden:

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Uuuh nee een ovulatietest is 24-48 uur VOOR de eisprong positief.
    Kans is groot dat je eisprong dus de dag erna was (rond het bloedverlies).

5. Sharon99

Sharon99 Nieuw lid

24 dec 2017
    3
    0
    1
    Ik ben ook gewoon een beetje in de war want vorige cyclus had ik dus die rugpijn met steken in onderbuik en toen was de test ook positief op dat moment toen ik die deed. Maar goed hij zal dus nu deze maand geweest zijn en ben ik te laat begonnen met testen in dit geval.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.923
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Dat denk ik wel.
    Want als je ook deze keer op de dag van rugpijn had getest was hij wellicht positief geweest.

Deel Deze Pagina