k eeet ook nog vaak softijs die van de mac vind ik heerlijk..voel me gwoon goed en wist ook niet dat het schadelijk kon zi jn
ik heb nu ineens ook me twijfels.. vooral bij de mac dat is 1 van de bekendste fast food restaurants. Als het echt heel schadelijk zou zijn zouden ze dat vast wel op het "niet eten lijstje" gezet. ik denk dat er EEN kans is dat het maybe besmet is... Maar ja dat is met meer etenswaren wel zo.
misschien moeten we eens een lijstje maken met wat een zwnagere wel mag waarschijnlijk is die veel korter dan een met wat je niet mag....
aah valt wel mee toch? Ik eet best wel veel dingen, bepaalde dingen alleen niet. heb echt niet het gevoel dat ik steeds op moet letten ofzo...
ik geloof ook dat dat wel mee zal vallen ik eet een hoop haha... Hoewel pindakaas momenteel wel favoriet is hihi. En fruit! Zoveel soorten, zoveel smaken, bijna allemaal wel lekker , ideaal ook voor de snoep trek . Echt als je denkt; shit ik mag bijna niets meer! Dan moet je maar eens op je gemak een flinke supermarkt door lopen . Er blijft genoeg lekkers over
Ik wist het wel, maar ik heb begrepen dat het vooral gaat om de leidingen die in zo'n ijsmachine zitten en die niet altijd iedere dag schoongemaakt worden: waar dus een listeria-bacterie zich makkelijk in ontwikkelt. En al zijn de regels nog zo streng: de voedseldienst van waren (of hoe dat ook heet) komt niet iedere dag controleren! je hoeft maar één keer naar dat programma van Rob Geus te kijken bij SBS6 om dat te weten, en dan neem ik toch maar liever het risico niet. Ook al ben ik helemaal gek op softijs Maar ik zou er niet over in zitten hoor, als je het wel gegeten hebt: je natuurlijke weerstand doet ook een hoop, en bovendien: het kán, maar hoeft niet per definitie ook zo te zijn natuurlijk!
Ehm ja maar dan kun je als zwangere vrouw (en ook als niet zwangere...nee liever als mens) beter helemaal niet meer uit eten gaan. Want wat je daar ziet, dan maakt het niet uit of je nu wel of niet zwanger bent, van zulk goor spul wordt iedereen ziek
Jaren geleden heb ik zoiets meegemaakt op de camping daar stonden dus bijna alleen maar tieners in de snackbar en restaurant en daar werd het schoonmaakrooster niet echt serieus genomen. totdat er wel erg veel mensen ziek werden(was hoogzeisoen) Bleek dus van het softijs te komen werd niet goed schoon gemaakt. Het prograama op SBS kijk ik niet meer naar want dan durf je nergens meer te eten let altijd wel goed op hoe een restaurant eruit ziet.
vind dat ze tegenwoordig wel erg overdrijven hoor je mag dit ni je mag dat ni pffff moet wel gewoon normaal boodschappen kunnen doen hoor zonder dat je een km lange verbodenlijst mee moet nemen naast je boodschappenlijstje
ja inderdaad das waar...haha kan ook nog wel toch? Ik bedoel ik ga uit van het lijstje wat de VK heeft gegeven, mbt vlees, kaas, alcohol etc.
Meen je dat nou! dat wist ik dus ook niet dat je geen softijs mag. Ik ben er altijd zo dol op. vooral in de zomer.
Een hele tijd terug was er in de zomer veel over te doen dat softijs bij veel zaken niet al te betrouwbaar was. Sommige ijs was zelfs gewoon bedorven en dat proefde je aper omdat t zo koud was. Sinds die tijd ben ik al niet meer zo enthausiast op dat soort ijs. En bedacht dus ook vanuit dit oogpunt dat t misschien nu niet zon goed idee was om soft ijs te eten. Maarja of dat nog zo is....ik zou in sommige zaken echt geen softijs halen....maarja daar kom ik dan ook liever helemaal niks halen En de lijstjes met wat allemaal niet mag...tja toen ik van mn zoontjes in verwachting was 10 jaar terug, werd je gewaarschuwt over pinda(kaas)'s Daar kon ook n bacterie in zitten die niet gezond was....en ik dus nu netjes geen pinda dingen eten....blijkt t helemaal niet meer op de lijst te staan!
Hmm zelf net lekker een mac flurry crunch op. Mwa ben niet zo bang voor dat soort dingen hoor zo erg zal het wel niet zijn anders stond het wel aangegeven overal.
Maak je toch niet te druk. Naar je VK luisteren en verder gewoon doen. De kans dat je in NL iets oploopt is ongelofelijk klein (door al dat overgereguleer van de overheid!). Niet doen: rauwmelkse kazen rauw vlees voorverpakte vis (vacuüm) verder.. lekker eten waar je zin in hebt! Is veel beter voor je dan al dat gestress... wat mag ik wel of niet! Eet smakelijk!
Zelf met mate gegeten, maar dus wél gegeten in de zwangerschap. Wilde vooral Raket-ijsjes, dus daar stortte ik me meer op