geen ijs eten tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mizzy, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Van de gynacologe kreeg ik het advies vanille-ijs te eten tegen brandend maagzuur als ik niet alleen Rennies wil gebruiken. Is niet hetzelfde als soft-ijs natuurlijk. Maar het helpt overigens inderdaad tegen maagzuur.

2. sarahlea

sarahlea Lid

28 nov 2007
    6
    0
    0
    Sociaal werker
    Hoi dames,

Heb jullie reacties gelezen en ik denk dat ik het verlossende antwoord heb over ijs.
    Het gaat er namelijk niet zozeer om of het zomer, winter, lente of herfst is, of het ijs van Mac komt of van HArtog.
    Wat belangrijk is, is dat er op de ingredientenlijst staat geschreven of het ijs gemaakt is van gepasteuriseerde melk, d.w.z. geen rauwe melk. Je kunt in principe dus ook franse zachte kazen eten, als het maar gepasteuriseerd is. Dus wat de Mac gebruikt, dat weet ik niet, maar de rest is wel te lezen op de ingredienten.

Veel ijsplezier!

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    M'n moeder heeft zich, toen ze zwanger was van mij, helemaal in de rondte gegeten aan softijs. En met mij is niks mis hoor.

Het zal idd wel te maken hebben met het gebruik van rauwe melk. Maar volgens mij gebruiken ze dat hier standaard niet bij het maken van softijs of milkshakes.

4. ucky5

ucky5 Lid

12 feb 2008
    14
    0
    0
    Nou als ik bij mezelf ga dan was het volgens mij zo vroeger maakte ze ijs dat rechtstreeks van de koe kwam. Dat mogen wij dus niet. Tegenwoordig wordt het gemaakt van gewoon supermarkt melk. Ik denk niet dat het veel kwaad kan. Ik heb vorig zomer erg veel ijs gegeten.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    volgens mij heeft het echt niets te maken met de ongepasteuriseerde melk hoor meiden . Mensen met een zeer slechte afweer -door ziekte bijvoorbeeld- wordt ook gewoon vaak afgeraden om softijs te eten. Puur vanwege de bacterieen. Maar die bacterieen (wat er in principe behoorlijk veel zijn) zijn nog steeds niet genoeg om je ziek te maken als je al niet wat anders mankeert waardoor je afweer flink overhoop ligt.

En kijk; dat sommigen mensen zeggen van; ik heb ook veel softijs gegeten of m'n moeder heeft veel softijs gegeten, en er is niets mis. Dat is onzin! Roken is algemeen bekend niet gezond voor je baby. En dan zeggen ook zoveel mensen: Ja maar ik ben toch hartstikke gezond te wereld gekomen?

Hiermee wil ik niet zeggen dat je als zwangere geen softijs meer moet eten, zeker niet. Want ik geloof niet dat wij tot die groep behoren met een heel slechte afweer nu ineens. Oke iets minder goed misschien, dus je moet wel uitkijken en niet je hoofd volledig in het zand steken en dingen eten die misschien bedorven kunnen zijn ofzo of die nog rauw zijn (qua vlees etc) .
    Dus gewoon je gezonde verstand gebruiken en zoals al eerder gezegd niet paranoie worden.

6. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Wat heb ik het in dit geval toch weer makkelijk met mijn koemelk allergie!
    Al het ijs wat ik eet komt uit mijn eigen ijsmachine en maak ik met geitenmelk of gewoon vruchtensap.
    Niks gezeik over gepasteuriseerd oid.
    En nog heerlijk ook ;)

Ik heb altijd het vrieselement in de vriezer staan (heb er zelfs 2) dus als ik trek heb heb ik binnen een uurtje vers ijs. Tenzij ik nog een restje heb staan.

En verder: laat je niet paranoia maken. Toen mijn moeder zwanger was waren er helemaal niet zulke lange lijsten met wat wel en niet mocht en ik ben toch ook gewoon (bijna gezond) geboren?

Dat bijna ligt niet aan wat ze at....

7. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Ik heb zelf een tijdje gewerkt op een plek waar softijs verkocht werd. Bij ons ging iedere avond de machine op een speciaal programma, waarbij de vloeibare massa weer gepasteuriseerd werd. Ik neem aan dat de moderne ijsmachines allemaal met zo'n programma uitgerust zijn, dus als de eigenaar van de zaak consequent is met zijn machines kun je echt met een gerust hart lekker softijs eten hoor!

Deel Deze Pagina