Max voeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by Kathl1, Jan 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kathl1

Kathl1 Actief lid

Jan 10, 2014
    224
    0
    0
    Zoontje is 8 maanden en krijgt nu 5 flessen 150/5. Blijkbaar is de maximale hoeveelheid op zijn leeftijd 600cc, hij krijgt dus 150cc te veel als ik het goed begrijp. Er zou dus een fles af moeten...

Ik heb het even aangezien in de veronderstelling dat hij het zelf wel zou regelen (bv tot 6,5 maand) zo is hij ook van 6 naar 5 flessen gegaan. Helaas drinkt hij zijn flessen allemaal tot de laatste druppel leeg. Ik heb dus geen idee hoe ik het aan moet pakken. Ik heb een paar dagen geprobeerd om de tijd tussen de flessen te rekken zodat ik op 4 flessen uit kom maar dan slaapt hij gelijk snachts niet meer door en die nachtrust is me toch ook veel waard.

Ik ben dus op zoek naar tips...

2. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    gewoon zo laten? Komt vanzelf! Je kindje volgen en niet zo letten op wat er op de verpakking,internet etc staat! En al helemaal niet naar het cb! Jij bent z'n moeder en weet wat het beste voor hem is! Lekker laten drinken. Als ie straks meer vast voedsel gaat eten valt er vanzelf een flesje af!

3. adi

adi Niet meer actief

Max aan opvolgmelk is 800cc, daar zit je onder dus hij krijgt niet te veel.

Ik vraag me wel af wat hij verder eet en drinkt. Wat zijn dagmenu ongeveer?

Wat na 1 jaar is het wel de bedoeling dat hij terug gaat naar circa 300cc zuivel, want op gegeven moment is melk geen eten meer, alleen drinken. Als hij veel melk blijft drinken kan dat belemmeren dat ie voldoende eet.

4. Kathl1

Kathl1 Actief lid

Jan 10, 2014
    224
    0
    0
    Wat hij verder eet? Enorm veel eigenlijk.

Als ontbijt twee bruine boterhammen, lunch 1,5 boterham en half stuk fruit, en savonds aardappel, pasta of rijst met groenten. Hij krijgt stukjes volgens rapley dus beslist zelf hoeveel maar het is echt veel.

Ander drinken eigenlijk alleen water tijdens het eten in een oefenbeker maar dat is niet veel. Ik bied het wel eens in een flesje tussendoor aan maar daar is niet veel interesse in.

Ik dacht dat de 800cc tot 7 maanden was en 8 maanden 600cc dat zijn de hoeveelheden die Hero mij gegeven heeft. Ik ben op het cb al een tijdje niet meer geweest, de laatste keer gaf ik nog borstvoeding.

5. adi

adi Niet meer actief

Dat zijn de richtlijnen, maar geen Max wat hij mag vanwege eiwitten, dat is 800cc.

Hier kregen ze tot 8 mnd 800cc, toen afgebouwd naar 600cc en met 10mnd naar 400-500cc

6. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Misschien kan je 3x180 aanbieden en aanvullen met Griekse yoghurt?

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou aansturen op wat vaker ander drinken geven. En voel je vooral niet opgejaagd, vaak komt het vanzelf goed.

8. adi

adi Niet meer actief

Dan zou dat op hetzelfde uitkomen: 600cc kv + yoghurt dat ook gewoon meetelt als zuivel.

Ik vind de manier waarom ts haar kind volgt juist mooi

9. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

Nov 4, 2013
    1,683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Lekker je kindje volgen.
    Onze dochter is 8 maanden en krijgt 4 flessen.
    3 van 180+6 en eentje van 210 + 7.
    Verder nog geen echt ontbijt, maar wel fruit en groente.
    Ook a la rapley en ze eet best veel.
    Wij geven wel nog steeds melk nummer 1.

10. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    haha oke had t niet opgeteld :)

11. Kathl1

Kathl1 Actief lid

Jan 10, 2014
    224
    0
    0
    Dus er is geen risico op overgewicht later?

Ik geef de nummer 2 voeding, pas later begreep ik dat nummer 1 eigenlijk beter was.

Share This Page