Hoeveel cc nodig?!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Tilleke, 8 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Hmm lastig.. Sinds een paar dagen ben ik volledig overgestapt van bv naar kv. Mijn dochter krijgt 120+4 en sinds gisteren drinkt ze dat op 20 cc ofzo na en dan drinkt ze dat na een kwartier ofzo nog op. Maar heeft ze vervolgens na 2 uur weer honger!vanmorgen bijvoorbeeld om half 11 gehad en iets voor 13u weer honger. Vervolgens ongeveer 140 op. Normaal kon ze makkelijk 3,5 a 4 uur tussen de voedingen laten. Wat is handig? Zou ze dan misschien meer nodig hebben? En hoeveel..? Ik schat dat ze nu ongeveer goed 8,5 pond is. Ze is nu 9 weken oud.
    Wat zou jij doen??

2. Anroj

Anroj Actief lid

9 jan 2014
    201
    12
    18
    Hoi Tilleke,

hoelang ben je nu overgestapt? (wat is een paar dagen??)
    Het kan zijn dat je dochter er nog aan moet wennen, tegenwoordig mag je ook kv op verzoek geven, met een max van 1 liter per 24 uur.
    Hoelang doet ze over de fles? Het is in qua zuigbehoefte belangrijk dat een baby 15-20 min. over de fles doet.. Ik heb zelf een paar weken geleden het advies van Nutricia gekregen dat als ze er minder lang over doet, er wat Nutriton (johannesbroodpitmeel) bij in te doen om de voeding wat aan te dikken.
    Verder kun je proberen, op het moment dat ze echt te vroeg komt haar eerst een fopspeen te geven?

3. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Meer geven lijkt me niet handig,eerder dat ze moet wennen aan de overstap en geef haar die tijd en voed als ze erom vraagt

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Liever als ze nog zoekt gewoon even aanleggen. Je bent toch nog maar pas gestopt en voor een baby kan dat toch een flinke schok zijn. Borst is dan mooi om te troosten en vertrouwdheid te geven.

Zeker als ik naar haar leeftijd kijk vermoed ik dat jullie regeldagen hebben, en die zijn met de fles een stuk lastiger dan wanneer je gewoon zelf voedt.

5. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Ze zit inderdaad nu rond haar 'sprongetje' en is ook wat hangeriger en huileriger dan normaal.
    Ik ben nu circa 2 weken geleden begonnen met afbouwen en daarvoor al paar keer geoefend met de fles. Dit deed ze meteen heel goed en nooit problemen mee gehad. Heb ook langzaam afgebouwd en eerst met de fles afgekolfde bv gegeven en zo steeds verder tot volledige kunstvoeding. Dit krijgt ze ni ongeveer volledig 3 dagen. Ook nooit een probleem geweest en ze dronk altijd goed en had daarna ook haar zuigbehoefte niet meer. Ik gebruik de fles van d'r Brown en ze doet zeker een kwartier over de fles. Bv lukt niet meer omdat mijn productie heel snel achteruit ging en wanneer ik dit zou proberen ze ook niet voldaan is.
    Fopspeen probeerde ik ook van tevoren maar
    Dan zoog ze bijna d'r speen kapot haha. En bleef dan huilen en merk ook aan haar huil wanneer ze echt honger heeft. Ook de speen accepteert ze dan niet. Maar het zou dus ook kunnen zijn door haar 'sprong'?
    Ik denk dat ik het inderdaad nog even wat dagen af wacht..of misschien een idee om de fles van 11 uur 150 te doen? Aangezien ze na deze fles elke x eerder komt?

6. Anroj

Anroj Actief lid

9 jan 2014
    201
    12
    18
    Volgens de oei ik groei app zou ze nu idd in een sprongetje zitten! Dan kunnen ze idd wat meer honger hebben.. ik zou denk ik nu haar voeding gewoon even laten zoals het nu is (niet meer gaan geven).. dit zijn dan even een paar lastige dagen maar dat wordt wel weer beter ;)
    Je kunt eventueel een paar dagen op papier bij houden wat ze drinkt op welke tijden.. zo krijg je misschien voor jezelf een beetje inzicht.. maar of dat nu gezien het 'sprongetje' opschiet betwijfel ik.. daar zou ik dan nog mee wachten tot het sprongetje voorbij is

7. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Huilt ze dan veel? Kan ook krampjes zijn?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ah dan ben je inderdaad snel overgestapt. Maar aan de borst troosten na een fles kan prima hoor! Het gaat dan niet meer om het echte drinken, maar om het dichtbijzijn en die borst. Er zullen nog wel wat druppeltjes uitkomen, en juist die druppeltjes zijn enorm belangrijk voor je kind, zeker in dit seizoen, met alle virussen die rondgaan. Wat je borsten nu nog geven is afbouwmelk. En dat heeft een enorm hoge concentratie aan antistoffen om je kind te beschermen tegen ziekte.

9. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Misschien inderdaad wel een goed idee dirksmama!
    Ze huilt inderdaad ook meer dan normaal en dan is het eigenlijk in de loop van de dag en vaak door honger of..? Denk moeheid ook omdat ze nu overdag ook slechter slaapt. Ik wacht de dagen maar af in de hoop dat het snel beter wordt..maar daar gaan we gewoon van uit!:)

10. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Sorry hoor maar honger is honger. Ik zou gewoon wat meer aanbieden. Drinkt ze het op prima en anders niet. Waarom zou je na een kwartier het restje nog geven. Dan kun je beter een speentje geven.

11. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Ik geef nu ook wat ze wil. Heb het cb gebeld en mag ipv 120 nu 150cc geven. Alleen het probleem is nu sinds een paar dagen dat ze 110 pakt en dan de rest niet meer wil. Vervolgens een uur later wel. Soort fles clusteren haha

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja dat is typerend voor regeldagen. Die zijn met de fles veel lastiger!

Deel Deze Pagina