Zoals sommigen van jullie misschien wel weten hebben wij een mamapoes en kittens opgevangen. De mamapoes en 1 van de kittens zijn bij ons gebleven en het gaat ontzettend goed. Ik (en mijn man) en beiden in het verleden bij onze ouders thuis, ook een kat gehad. Ik heb altijd gezegd ik begin er nooit meer aan Maar dat komt meer voort uit, dat je toch een soort van gebonden bent. Met onze volwassen dochter in huis, is het allemaal makkelijk te combineren (vakantie, weekend weg) dus het gaat prima. Er is alleen 1 ding waar ik zelf een hekel aan heb, en dat is kattenlucht...je kent het wel,je komt bij iemand binnen en krijgt een klap in je gezicht van de pislucht Zo goor!! Nu zijn wij (ik..) heel erg netjes en gestructureerd in huis,en ook met de katten lukt dat prima. Ik stofzuig elke dag, dweil om de dag, en het is allemaal fris en fruitig, je ruikt echt niets van die beestjes (ik vraag het ook rustig als iemand langskomt) Wij hebben buiten (in het buitenverblijf) 1 kattenbak en binnen in (niet doorloop gang) 2 kattenbakken staan, waar ook dag en nacht het raam open staat. Ik gebruik Cats best eco kattengrit, supperspul, geen stank, makkelijk uitscheppen en het blijft allemaal fris. Nu heb ik een vriendin met ook een kat en die heeft links en rechts al eens ergens neergeplast, mijn grootste nachtmerrie! Want die lucht is natuurlijk moeilijk te verwijderen. Nu wordt Jack (kitten) binnenkort "geholpen" en ik weet niet of hij dan tijdens zijn herstel wel eens een ongelukje gaat krijgen. Nu kwam ik op de site van ecodor, met schoonmaakmiddel voor als je huisdieren hebt. Een spray, maar ook een vloerreiniger. Nu lijkt die vloerreiniger me sowieso wel prettig, om het heerlijk fris te houden. Ik heb ze al gemaild want weet niet of het op granieten vloeren gebruikt mag worden, het is wel natuurlijk spul Kent iemand het? De spray of de vloerreiniger? Bevalt het en voorkomt het geurtjes in huis? Better be safe than sorry,
De spray hebben wij gebruikt toen onze kat op een stoel had geplast. Het hielp wel goed. Vond het echter zo'n vies idee dat we toch de stoel hebben weggegooid.
Ja dat kan ik me voorstellen! Ik denk dat ik het sowieso in huis haal, mocht Jack een ongelukje krijgen als hij geholpen is, dan heb ik het in iedergeval bij de hand!
Het beste middel wat je kan gebruiken om urine geur weg te halen is biotex en dan niet de gene voor in de wasmachine maar de gene voor handwasjes. Al die andere troep om katten/honden urine te maskeren werkt voor geen meter. En ik heb (helaas) ervaring met katten die ergens plassen waar het niet hoort. overgins stinkt het gelukkig bij ons ook niet naar huisdieren of urine! Ik zou lichtelijk gek worden.
Bedankt dat is ook nog handig om in m'n achterhoofd te houden. Dit is wat het product belooft: Productbeschrijving Ecodor UF2000 for Pets is een krachtige geurneutralisator die effectief de strijd aanbindt met urinegeur. UF2000 maskeert urinegeur niet door er een extra geur aan toe te voegen zodat een menggeur ontstaat, maar breekt de indringende geur af met behulp van enzymen. Tegen urinegeur van hond, kat en/of knaagdier. UF2000 tegen uringeur is een effectieve ontgeurder tegen de geur van urine welke in beton, steen, parket, laminaat, hout of b.v. voegen is getrokken, maar ook urinegeur verwijderen vanuit meubels, vloerbedekking, vinyl of textiel Ik bestel het in iedergeval voor de zekerheid, mocht ik het ooit eens nodig hebben..bij een ongelukje hoef ik me dan niet suf te zoeken. En biotex heb ik ook altijd wel in huis. De afspraak voor castratie bij de kitten is maandag, dus ben benieuwd ook hoe dat gaat en of hij er veel last van heeft. En de vloerreiniger lijkt me sowieso handig spul. Ik had gehoopt dat er hier wat dames zijn die de producten kennen.
Ja ik ken dat Product ik had grote flessen gekocht, maar het werkte op stof echt totaal niet. Ik ben toen over gestapt op biotex wat een verademing was dat zeg haha. Stel de kat plast op je vloer dan meng je de biotex met water laat je het aan lucht opdrogen. Dus niet een bijna "droog" doekje gebruiken maar echt dat het water een beetje moet verdampen. Heb je dat gedaan kan je daarna gewoon met alles reiniger de vloer normaal schoonmaken en is de lucht gegarandeerd weg. Zelfs hier bij ons in de stoffen bank. (Kat plaste vanwege enorme stres) Even over de castratie, wij hebben twee katers gehad, na de castratie was er absoluut geen probleem met buiten de bak plassen. 1 lag 7 uur voor apen gapen en de ander mocht eerder naar huis omdat hij zo vroeg wakker was en absoluut geen pijn had.
Oh dat is goed te horen, ik hoop dat het hier net zo makkelijk verloopt. Ik ben alleen bang dat ik biotex niet op m'n vloeren kan gebruiken ( mocht het ooit nodig zijn) We hebben granieten vloeren in de hal keuken etc, en hout in de woonkamer. Graniet gaat uitbijten denk ik.. Hopelijk gaat het gewoon goed ik ben ook thuis dus kan hem goed in de gaten houd na de ingreep.
Ik zou me er niet zo druk om maken, het is niet zeker of de kat plast.en als die plast dan kun je het gewoon met een sopje schoonmaken op de vloer. Op bankeb en stoelen van stof is het enigste wat hier heeft geholpen een dieptereiniger machine, biotex en tijd..