Hoi meiden, Ondertussen ben ik -zoals jullie kunnen zien- ruim 36 weken zwanger, nog 4 weken en onze knul is geboren (ga ik gemakshalve maar even vanuit ). Ik merk nu dat het einde in zicht komt dat ik erg onrustig ben, ik heb nog niet alles klaar en zou het liefste de hele nacht door willen gaan om alles klaar te maken (wat niet kan omdat ik dat lichamelijk niet red, maar dat is een ander verhaal). Herkennen jullie dit? Wat hebben jullie ertegen gedaan...? Bedankt voor het lezen iig.
De laatste weken was mijn meisje ook veel onrustiger in mijn buik en op de dag zelf dat ik bevallen ben, viel het me op dat ze juist te rustig was! Ik vertrouwde het niet, dus wou naar ziekenhuis gaan om aan de monitor te liggen (had 's morgens ondertussen al wat bloedverlies gehad) en tegen de tijd dat we daar waren had ik al volop weeën! Maar 't is zeker herkenbaar, ik kon het het beste beschrijven alsof ze zich er elke moment wou uitschoppen.. zo voelde het aan voor mij haha!
Bedankt voor je reactie , het is meer dat ik zelf onrustig ben!!! Uk in mn buik trappelt er nog lekker op los moet ik eerlijk zeggen . Ben alleen zelf onrustig....??
Ah, da's iets anders! Dat heb ik eigenlijk over heel mijn zwangerschap gehad, niet de hele tijd door maar soms eens een paar dagen wel en dan weer niet! Ik voelde aan mijn benen dat ik iets moest doen gelijk, het tintelde dat ik niet mocht blijven zitten. Ik kon me soms ook erg onrustig/gestresseert voelen als ik op mn gemak in de zetel zat en helemaal geen stress had! Bedoel je dit? Geen idee vanwaar dat komt...
Herken het compleet hoor Rond de 36 weken had ik ook even nergens meer de kracht voor maar wou nog zoveel gedaan hebben! Heb het toen gewoon naast me neergelegd, lekker genikst wanneer ik dat wou en af en toe een klusje tussendoor... Na een paar dagen was het over en had ik nesteldrang in overvloed... Huis is spik en span en houdt het nu ook echt bij en als ik echt te moe ben doet vriendlief het... wordt echt boos als het nu een troepje is En nu ben ik overtijd... had toch nog tijd genoeg achteraf gezien dus...
Ah, ik ben blij dat ik niet de enige ben... ik weet ook niet wat het is, maar ik wil per sé nog iets schoonmaken of opruimen, gek wordt ik van mezelf, hahahaha
Ja hoor ik herken het wel, dochter is net deze morgen naar opa en oma zodat ik me eens even goed kan uitleven hier thuis. Hopelijk dat ik daarna een iets rustiger gevoel in mijn lijf krijg. Dus ik ga zo "lekker" aan de poets hier!
Had ik het maar.... bij mij juist gebrek aan schoonmaakwoede Heb vandeweek wel de ramen en nog meer gedaan, maar heb mezelf er wel toe aan moeten zetten!!! Heb geen natuurlijke drang momenteel, wat t maar waar... Succes met de laatste loodjes. Groetjes Claire
Had ik ook. Iedereen zei al nesteldrang. En mijn antwoord was dan, heb er geen zin in, maar het kan maar vast klaar zijn. Uiteindelijk maar goed dat ik het toen al gedaan heb, want ben met 37+3 bevallen. Mijn tip is: Doe elke dag een beetje, maar neem vooral voldoende rust, want die heb je na die tijd niet zoveel.
Jaaa heel herkenbaar! Ik kreeg met 36 weken verlof en had echt een gigaaaantische lijst met 'things-to-do' dingen erop! Werd er echt helemaal zenuwachtig van! Het scheelde trouwens wel toen ik eenmaal 'het lijstje' had gemaakt, want dan kon ik ook afstrepen als ik weer iets had gekocht of schoongemaakt had wat nog moest gebeuren En inmiddels is het lijstje sinds vd week helemaal leeg...en duren de dagen opeens héééél lang.... En had ik me dus totaal niet zo druk hoeven te maken 4 weken geleden
Ik heb alle kleine en grotere dingetjes die nog moesten samen op een grote lijst gezet, min of meer op volgorde van wat van mij eerst moest. Dat gaf wel rust, want ik hoefde het niet meer te onthouden Toen rustig aan de lijst afgewerkt. Het hielp ook om vriendlief wat kleine dingen te laten doen, ze stonden tenslotte op de lijst dus hij kon ook zien wat er nog moest - en afstrepen is lekker belonend Hier ook de lijst nu af. Toen viel ik 1 dag in een soort gat, van wat moet ik nu, waar wacht ik nog op (ja de baby.....). En sinds gister voel ik me vrij en best uitgerust en ben ik nog gaan genieten van deze laatste daagjes! (Voor mij is het echt aftellen, ik weet wanneer ze komt, ergens komende week...) Het zal wel niet zo blijven, je onrust. Hoop dat je nog wat moois van maakt, van deze laatste weekjes!
Hallo allemaal, Ik ben 40+5 weken zwanger van mijn eerste kindje met een uitgerekende datum 5 okt, 2010. Heb een makkelijke zwangerschap gehad tot iets meer dan een maand geleden...... baby groeide goed en de vk had gezegd dat de baby zelfs in Sep geboren zou worden, aangezien het heel goed groeide. Sind iets van 5 weken houdt mijn lichaam zoveel vocht vast dat ik 's nachts schreeuwend wakker word van de pijn in mijn handen/ vingers/ armen. Ja, heb ontzettend last van Carpale Tunnel Syndroom (CTS)! De baby wilde tot week 39 niet indalen, dus ben ik naar de gyn gestuurd voor een echo. Alles was oke, niets aan de hand, en eindelijk rond einde van week 39 is het een beetje gaan indalen. Nu dat ik bijna aan het einde van week 40 zit en de baby laat niets van zich horen, word ik erg ongeduldig en onrustig. Vooral de pijnelijke en gevoelloze handen kan ik niet meer hebben. Afgelopen woensdag naar vk geweest, ze heeft inwendig onderzoek gedaan en zei dat de baarmoedermond nog helemaal stug was en dat we de komende dagen niet op de bavalling moesten rekenen. Teleurgesteld zijn we natuurlijk.... Ik ben de afgelopen dagen als een gek aan het wandelen en trap lopen in de hoop dat de weeën gaan starten, maar nee hoor, niets aan de hand. A.s. woensdag (41+1 w) weer voor controle en misschien word ik dan doorverwezen naar de gyn om de bevalling in week 42 in te leiden. Ik ben zo bang en onzeker. Graag hoor ik jullie ervaringen en tips.
Ik heb adhd, dus ben al snel rusteloos enz, maar nu is het echt extreem! We hebben nu net een weekje de sleutel van ons huisje, en irriteer me aan de viezigheid ed overal, dus ben stukje bij beetje alles aan het uitsoppen! Ook was ik ineens 3x per dag af ( laatste keer dat ik heb afgewassen was 5 jaar geleden geloof ik..) Snachts word ik veel wakker om te plassen, en ben dan te onrustig en rusteloos om in slaap te komen dus met hoofdpijn en spierpijn als gevolg.. Ik ben dit rusteloze nu wel zat, ik wil kunnen ontspannen..
Ik heb het hier nu al ( met nu presies 34 weken zwangerschap ) ik ben enorm moe, maar wil nog zoveel dingen doen!! Ben allerlei klusjes aan 't klaren, tot verbazing van mn man; loopt ze weer met de boor, de hamer of de cirkelzaag te zeulen! Ook in huis is 't ineens heel anders, schoon, opgeruimd, en de wasmand is leeg en ik vouw & strijk het ook ineens weg! Toch wisselt dit bij mij af met dagen dat ik niets kan ivm bekkenklachten en moeheid. Maar ze hebben niet voor niets nesteldrang uitgevonden...
Ik heb het niet zo zeer met schoonmaken (helaas) maar wel met andere dingen die ik 'af' wil hebben. Alles voor de baby ligt klaar, het huis is wel schoon, de vriezer gevuld etc. Dacht alleen dat ik nog niet genoeg koffie in huis had en kennelijk heb ik dat vaker gedacht want er liggen wel 10 pakken senseo . Vandaag naar de gyn, dan hoor ik wanneer ik word ingeleid. Dan écht de laatste dingen doen: traktatie maken voor de oudste voor op school en het geboortekaartje. Daarvoor wacht ik nog op de fotograaf. Maar als dat binnen is, dan is álles klaar voor de kleine. Laat maar komen!
Stom eigenlijk he? Maar het is denk ik niks anders dan nestelen , ik heb de tip om alles op te schrijven opgepakt en ben nu alles op mn gemakje aan het afstrepen, dát geeft een hoop rust zeg!!! Heerlijk Nog even....... de laatste loodjes meiden!!! Succes allemaal! @ Zaara; misschien kun je zelf een topic openen met je vraag??
Ik vind het wel leuk om te lezen allemaal. Ik zit vandaag voor het eerst thuis verlof is begonnen, ik wil heel graag mijn huis schoonhebben, maar kan me er nog niet echt toe zetten. En verder heb ik eigenlijk niks op mijn lijstje staan :S We krijgen 1 nov sleutel van ons nieuwe huis, dus ik denk dat ik vaak bouwmarkten ga bezoeken en vast behangetjes en verf ga uitzoeken. Ik ga in ieder geval geen hele dagen binnen zitten. Ben zo benieuwd hoe ik mijn verlof doorkom. ik ben echt geen thuiszitter.
ik ben sinds 2 dagen heel rustig.. nesteldrang heb ik totaal niet, scheelt dat ik een man heb met een poetsfiemel dus die boent en sopt elke dag.. enige waar ik last van heb is van hamsterdrang.. heb een voorraadkelder die uitpuilt inmiddels.. dus beeb moet maar snel komen want het is een dure hobby