Geen inlegkruisjes?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chocoladekoekje, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    idd en als je een schimmelinfectie oploopt is dat ook niet het einde van de wereld toch?

2. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    nou ik voel me er niet prettig bij als ik het eruit voel lopen hoor! lang leve de inlegkruisjes!

3. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    ik draag ook inlegkruisjes, anders heb ik meteen een natte onderbroek en dat vind ik viezer en 's nachts zonder ondergoed, maar dan met een handoek onder me, zodat het niet in het beddengoed komt

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Trouwens ooit een onderzoek gelezen ( Wel via een website voor katoenen inlegkruisjes en maandverband ) dat synthetische inlegkruisjes/maandverband/tampons juist je afscheiding bevorderen, omdat er allerlei chemische rotzooi in zit. Ik merk het zelf wel echt hoor, als je een inlegkruisje draagt, maak je veel meer troep aan als wanneer je "afkickt" en gewoon katoen draagt.

5. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Zou kunnen, en toch denk ik dat de meesten (zo niet iedereen) hier inlegkruisjes pas zijn gaan dragen doordat ze al zoveel last hadden van afscheiding dat zonder niet handig is.

Grappig genoeg heb ik in het verleden vaak schimmelinfecties gehad en dat was vrijwel altijd terwijl ik geen inlegkruisjes droeg (want buiten zwangerschap om draag ik ze vrijwel nooit).

6. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Bedankt voor alle tips!

Denk dat ik ze dan inderdaad gewoon maar blijf dragen. Voor de zwangerschap was het hier echt niet nodig, had bijna geen afscheiding. Maar nu sinds de zwangerschap loopt het er inderdaad af en toe in golfjes uit en na een tijdje gaat het ook ruiken. Geen idee of anderen het ruiken, maar ík wel in ieder geval en dat vind ik geen prettig idee :p

Zal eens kijken of ik die katoenen kan vinden. Aan de andere kant gebruik ik die inlegkruisjes nu al ruim 12 weken en heb nog geen last gehad van schimmelinfecties/blaasontsteking, dus ben ik er vast niet zo vatbaar voor :)

7. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hier denk ik toch maar binnenkort beginnen met inlegkruisjes. De afscheiding begint nu te komen.

Ik dacht: Yes, zwanger dus geen inlegkruisjes, maandverbanden tampons meer kan ik alsnog aan de kruisjes :p

8. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ik begrijp NIET waar jullie het over hebben; afscheiding hoort bij een vrouwenlijf! Waarom zo vies zijn van jezelf? Ik heb ook afscheiding, soms flinke hoeveelheden, kwestie van even wegvegen uit je ondergoed bij het toiletbezoek en weer verder!

Door er zo 'panisch' mee om te gaan, verstoor je de natuurlijke balans van je lichaam en maak je het alleen maar erger!! Gewoon zonder inlegkruisjes, dat zorgt namelijk alleen maar voor meer vochtigheid en broeierigheid tussen je benen, waardoor je meer afscheiding krijgt! En overdag gewoon katoenen ondergoed, dat syntetische spul voor de bijzondere momenten bewaren.

Ik verschoon mijn ondergoed meestal 1 keer per dag, meer is echt niet nodig! Wees niet zo vies van jezelf!

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik dacht dat ik de enige was die het zo ziet, maar gelukkig!! :)
    Ik heb altijd wel wat afscheiding en tijdens mijn zwangerschap was het af en toe echt best heel veel, maar het rook nooit! En dat weet ik zeker omdat ik heel vaak heb nagevraagd bij man en goede vriendinnen of ik echt-echt-echt niet stonk, hahaha! (wel mensen uitgezocht die eerlijk genoeg zijn om het wel te zeggen als het zo zou zijn, hoor).
    Het hoort erbij. Gewoon jezelf goed schoonhouden (ik waste in ieder geval mijn vagina elke dag twee keer met een washandje (geen zeep ofzo, alleen warm water) en elke ochtend een schone katoenen onderbroek ('s nachts niets - lekker luchtig).

10. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Sorry, maar 'vies van jezelf zijn' en 'zorgen dat je een beetje schoon blijft', vind ik toch heel wat anders! Als ik geen inlegkruisjes gebruik, is mijn slip na een uurtje doorweekt en dat is echt geen spul dat ik er even uit kan vegen... Katoenen ondergoed gebruiken werkt hier niet, doe ik al. Dus heb je af en toe gewoon geen keuze... Ik zou zeggen: Geniet ervan dat het bij jou op die manier op te lossen is!

11. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0

Klopt. Ik droeg vroeger ook inlegkruisjes en daardoor ging ik inderdaad denken dat ik ze nodig had. Na het lezen van dergelijke onderzoeken ben ik er ook mee gestopt en dat is in het begin inderdaad heel vervelend, je lichaam moet, zoals Suus hierboven al schrijft, 'afkicken'. Maar na een tijdje werd het inderdaad minder en inmiddels heb ik er weinig last meer van. Ja, gewoon normaal, dat er inderdaad wel eens iets 'lekt', maar dat is normaal bij vrouwen (en de ene periode erger dan de andere).
    Zelfs nu ik zwanger ben is het helemaal niet zo erg als ik had verwacht. Ik zou het dan ook elke vrouw aan willen raden om te proberen die dingen niet te gebruiken. Want dan kom je er sowieso nooit meer vanaf... (beetje hetzelfde idee als elke dag je haar wassen: daar wordt het ook steeds vetter van, waardoor je het gevoel hebt dat je het nog vaker moet wassen...).

12. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Helemaal mee eens!! Ik moet er niet aan dénken om het niet te gebruiken!! Ik ben absoluut niet vies van mezelf, maar vind het gewoon hygiënisch om inlegkruisjes te gebruiken. Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die het niet gebruiken, maar ik geloof nooit dat ze er dan heel veel last van hebben. Als ik niks gebruik gaat het ruiken en kan ik me echt vaak verschonen. Het idee dat het plakkerig, nat en vies is, vind ik onhygiënisch! Inlegkruisjes kun je makkelijk en snel verwisselen, zelfs op het werk...nou ik neem toch echt geen tasje met schoon ondergoed mee.

13. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Wat je uit mijn reactie zou kunnen halen is dat je het zelf in de hand werkt zo; het is een vicieuze cirkel, waar je niet uitkomt als je niet gaat 'afkicken' van de inlegkruisjes. Misschien straks na je zwangerschap een mooi moment, als je veel thuis bent.

Dat het veel is, vies is, stinkt, zit bij veel vrouwen ook tussen de oren.... Lees de andere reacties van meiden hierboven maar eens! En... Die inlegkruisjes en maandverbandjes; het is ook een industrie he?! Ze willen je wel doen geloven dat je voor elk beetje vloed of afscheiding wat nodig hebt....

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Inderdaad, als je de reclames kijkt, hebben vrouwen allemaal last van allerlei intieme probleempjes. Er zijn allemaal reclame's voor kutzeep, inlegkruisjes, maandverbanden waarmee je je ineens goed voelt tijdens je menstruatie, tena's waarmee je weer kan lachen zonder in je broek te plassen, en mannen zijn stoer als ze een deo gebruiken waarmee ze brandweerman kunnen zijn zonder naar zweet te ruiken. Maar vrouwen hebben allerlei genante probleempjes. En het werkt, want iedereen koopt het uit wanhoop dat ze weleens "vies" zouden zijn als ze geen inlegkruisje met aloe vera en roosjesgeur dragen. Je lichaam is gewoon gezond, en als je je dagelijks wast en schoon ondergoed aan doet, dan stink je echt niet zomaar hoor!

15. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    AMEN!

En het is letterlijk kutzeep, je krijgt er een hoop narigheid van! Al die intieme wasgels, ook echt niet nodig, gewoon beetje lauwwarm water en schoon ben je weer!

16. misa

misa Niet meer actief

Ik vind het ook een drama. Ik heb paar weken toch inlegkruisjes gebruikt, vond het echt te vies. Toch weer gestopt omdat ze zeggen dat het daardoor alleen maar erger kan worden, maar er is geen verschil.. Maar goed, nu weer vaker een schone onderbroek aan.. Er bestaan ook katoenen inlegkruisjes en maandverbandjes. Ik ben er nooit aan begonnen, maar eigenlijk is het helemaal geen slecht idee..! Even googlen:

Artikel niet gevonden! inlegkruisjes&description=1&product_id=86

Wasbaar maandverband en inlegkruisjes van katoen te Koop Aangeboden op Aanbodpagina.nl

Ekobebe.nl - Biologisch katoenen inlegkruisjes

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
  18. fafa

fafa Niet meer actief

dat je het een vies gevoel vindt, of bang bent dat mensen een natte plek zien of ruiken... okee, kan ik nog in meegaan.

Maar dat het onhygiënisch zou zijn is echt onzin.
    Vaginaal vocht heeft een dusdanige zuurgraad dat geen bacterie erin overleeft. Je loopt dus gewoon rond met je eigen dettol-fabriekje. Juist superhygiënisch! :p

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik gebruik als ik niet zwanger ben en/of weinig afscheiding heb NOOIT inlegkruisjes.. dus dat van de vicieuze cirkel is niet helemaal waar dames. Ik gebruik alleen inlegkruisjes omdat ik anders niet alleen mijn onderbroek maar ook gewone broek drijfnat heb.. dus het niet zo vies van jezelf zijn zou hier betekenen dat ik aan mensen mag uitleggen wat die gigantische natte plek in mijn broek doet en ik het ook nog koud krijg omdat natte broeken nou eenmaal koud worden..

Beetje nuance kan geen kwaad.. als ik het zou redden met wegvegen en 1x verschonen. zou ik dat ook wel doen.
    Ik weet dat er zometeen weer een periode komt dat ik minder vloei.. en dan gebruik ik ze dus niet, maar als ik nu niet direct een inlegkruisje in doe trek ik een schone onderbroek aan en zit er binnen 1 min. een natte plek in van 5 cm bij 10 cm.. dus ik ben ze pas gan gebruiken dat ik al zo onwijs veel lekkage had!

Inderdaad de wasartikelen voor je vagina zijn bullshit en doen meer kwaad als goed.

20. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik gebruik ze alleen als ik minstens een paar uur weg ben, naar werk bijvoorbeeld. Mijn afscheiding is soms gewoon echt waterdun, dus dan is ook mijn spijkerbroek nat. En die droogt niet zo snel op...
    Ik vind het persoonlijk niet stinken en ik ben ook niet vies van mezelf, en blij dat mijn lichaam zo goed voor mijn kindje zorgt. Maar ik hou gewoon echt niet van een voor iedereen zichtbare natte plek in mijn kleding.
    Thuis verschoon ik mijn (katoenen) ondergoed gewoon wat vaker.

Overigens heb ik buiten mijn zwangerschappen nog nooit inlegkruisjes gebruikt.

Deel Deze Pagina