wat is dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pimpermel, 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pimpermel

pimpermel Lid

15 feb 2009
    91
    0
    0
    ik had vanacht wat raars, vind het zelfs een beetje gek om op te schrijven.. :oops: maar doe het toch want voel me er niet goed bij. telkens als ik gister bijna in slaap viel trok mijn vagina samen. (dus niet mijn baarmoeder) dat heb ik best een aantal keer achter elkaar gehad, ook tijdens mijn slaap. sinds ik weet dat ik zwanger ben voelde het wat hard/stijfjes daar beneden en nu niet meer. het voelt anders en daar maak ik me nu ongerust over. het zou toch niet mis zijn? eergister gister brandde het ook en dat is nu ook weg (gelukkig). heeft iemand dit ook gehad?

2. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik denk dat je je banden voelt. Ik heb ook wel gehad dat het een beetje spierpijnerig aanvoelde. of alsof er druk op stond. Ik zou me in elk geval niet zo ongerust maken

3. pimpermel

pimpermel Lid

15 feb 2009
    91
    0
    0
    maar is het niet raar dat je vagina zich samentrekt.alsof ie eerst openstond en ineens dichtklapt en dat een aantal keer achter elkaar?

4. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    Ik kan je hiermee niet echt helpen
    heb er nog nooit van gehoord of mee gemaakt
    Als je je ongerust voelt zou ik toch de vk bellen

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het klinkt alsof je onbewust je bekkenbodemspier aanspant. Ik zou het eens met je huisarts overleggen en eventueel naar de fysio gaan die je kan helpen je bekkenbodemspier te ontspannen. Anders "train" je hem teveel. Het is nu nog veel te vroeg om je banden al te voelen. Dat komt pas als je kleine gaat groeien. Sterkte!

6. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ik ben het wel met cathie eens dat het lijkt alsof je je bekkenbodemspieren aanspant. Maar ove die bandenpijn, ik had dat juist de eerste weken dat ik steken voelde in mijn lies. Nu niet meer. Het zal wel weer terug komen als de baby en baarmoeder echt groter gaan groeien..

7. pimpermel

pimpermel Lid

15 feb 2009
    91
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden.
    ik heb gegoogled op bekkenbodemspieren en dat zou het inderdaad kunnen zijn. alleen wel raar toch..?

8. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Volgens mij zijn het inderdaad ook samentrekkingen van je bekkenbodem. Als het vanzelf weggaat en geen pijn doet o.i.d. zou ik me er niet druk om maken :)

9. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Heb dat in het begin ook gehad. Maar meer het gevoel dat mijn spieren zich daar samentrokken. Vond het wel eng, maar de vlk zei dat dit heel normaal is.

Bandenpijn heb ik trouwens de eerste weken ook wel gehad hoor. Je kleine groeit nog niet echt maar toch is je baarmoeder wel al wat groter vanwege het vruchtwater (denk ik dan)
    Maar dit is bij iedereen verschillend natuurlijk.

Vraag het voor de zekerheid even aan je vlk, dan weet je het zeker.

Iig Gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina