Ik dacht ook altijd dat mijn dochtertje geen interesse had in het fietsen.. ze durfde het niet leek wel.. ze heeft gewoon altijd zijwieltjes gehad maar ook dat kon ze gewoon niet.. tot twee weken geleden ik de wieltjes eraf gehaald heb en ze wilde fietsen.. Ik zet haar erop. Duw haar vooruit en ze fietst zo weg zonder problemen! Mijn tip.. haal de wieltjes eraf
nee hebben we ookal gedaan de zijwieltjes eraf, juist omdat hij al een hele poos op zn loopfiets had geoefend en mensen zeggen dat je na een loopfiets eigenlijk geen zijwieltjes meer nodig hebt. Maar zonder zijwieltjes was het echt geen succes en wou hij er helemaal niet meer op. Ja weet je, een tijdje terug was hier een post van iemand met een kind van 6 wat nog niet fietste en toen riep iedereen dat ze niet genoeg geoefend hadden.. en nu heb ik een kind wat niet wil fietsen en zegt iedereen dat ik gewoon af moet wachten tot het vanzelf komt. Ik ben dan bang dat ik straks ook een kind van 6 heb wat niet wil fietsen Ik was zelf namelijk ook een late fietser heb het daar altijd moeilijk mee gehad dat ik niet goed met vriendinnetjes op durfde te fietsen... ik wil dat voor zijn!
Mijn zoontje is 5,5 en kan pas net fietsen. Zelfs terwijl alle kinderen in zijn klas al wel konden fietsen. Maak je niet druk, hij krijgt er vanzelf een keer interesse in. Bij ons werkte pushen juist averechts.