Hoe/ wanneer zwangerschapsverlof opnemen??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door mupet, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

ik kom er weer eens even niet uit. Ik ben nu 15 weken zwanger en ben eens aan het bedenken hoe ik mijn verlof dalijk wil gaan opnemen.

Bij mijn eerste dochtertje heb ik eerst 2 weken vakantie opgenomen en toen vanaf 4 weken voor de datum verlof opgenomen. Dit omdat je dan daarna nog weer langer officieel verlof hebt.

Dit wil ik nu ook weer zo doen, alleen snap ik weer totaal niet vanaf wanneer ik dan vakantie moet op nemen en vanaf welke datum ik dan mijn officiele verlof moet laten in gaan.

Ik heb al op een site gekeken om dat uit te rekenen maar ik kom er echt niet uit, iemand een idee??

Ik ben op 11 augustus uitgerekend, en die site zei dat dan mijn eerst officiele verlofdag (als ik 4 weken van te voren zou rekenen) vrijdag 15 juli zou zijn.

Ik werk op de maandag dinsdag donderdag (weet niet of dat nog uit maakt?)

maar iemand die me kan helpen?? Alvast bedankt!

2. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Waarom heb je dan langer verlof dan wanneer je 6 weken van tevoren gaat en die 2 weken erachteraan plakt?

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee het maakt niet uit hoeveel dagen je werkt. Er wordt gewoon gerekend vier weken voorafgaand aan je uitgerekende datum.
    15 juli is dan op vrijdag, dus je officiele laatste werkdag is dan donderdag 14 juli.
    Wanneer je dan ook nog twee weken vakantie daar voor wilt plakken dan zou 30 juni je laatste werkdag zijn en neem je van 1 juli tmt 14 juli dus vakantie.

Ik heb het deze keer ook zo gedaan hoor. Officieel begint mijn verlof op 31 maart, maar voorafgaand heb ik nog ongeveer twee weken vakantie geplakt... dus laatste werkdag voor mij is 17 maart as (over 3 1/2 week al dus :D )

@sunnybaby: ik denk idd dat dat verder weinig uitmaakt of je het er voor of er na plakt.....

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @sunnybaby dat maakt verder niet uit, maar ik vind het wel makkelijk om het zo te doen, omdat je dan niet op het einde omdat ik nog meer vakantie weken opneem ineens een maand bijna geen loon krijg (omdat ik meer uren dan mn contract uren altijd werk).

@hopmarjanneke ah super thnx, ik vind het altijd zulk moeilijk gedoe! hahaha ik heb het nu helemaal berekend met hoe en wat ik het gedacht heb, ziet er erg leuk uit zo hahaha :D

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
  6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Op zich niet, maar lees even de reactie van TS op Sunnybaby, ik denk dat haar gedachtengang dan wel duidelijk is.

7. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Je kan vakantie er beter achteraan plakken: ben je overtijd als je 6 weken van tevoren stopt met werken, dan duurt je verlof namelijk langer dan 16 weken. Scheelde bij mij anderhalve week! En dat is toch echt zonde van je vakantiedagen!

8. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je overtijd bent als je 4 weken van tevoren stopt is dat ook zo hoor!

9. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Marrie volges mij geld dat ook als je 4 weken van te voren stopt, want dt heb ik bij mn zoontje gedaan en heb die week en 1 dag gewoon nog extra erbij gekregen.

10. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    snap er niks van klopt deze site wel?
    ik ben nog maar kortzwanger maar ik vroeg het mij well af
    2 novemver zou ik uitgerekend zijn 4 weken van te voor gaat je verlof in laatse werk dag is dan 6-10-2011 en einde verlof 25-01-2012
    dit lijkt me wel erg lang???

11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Even knokkeltjes tellen :D

6 oktober - 25 januari is gewoon die 16 weken hoor. Alleen het lijkt langer vanwege de overgang naar 2012

12. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    haha ja dat is het je kijkt er zo gek tegen aan he :)
    dank jewel.

13. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel

Het klopt anders wel, ik ben 25 oktober uitgerekend en als ik vanaf 4 weken van tevoren reken kom ik uit op 28 september en eindigt die op 17 januari 2012, zijn precies 16 weken.

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hmmm, ik snap iets niet. Zal wel heel simpel zijn, maar stel de vraag hier even.

Ik ben uitgerekend op 11 juli 2011 en zou dan per 3 oktober 2011 weer aan het werk moeten. Ik neem 4 weken vantevoren verlof.

Maar stel, ik beval op 30 juni 2011, dus wat eerder. Wanneer moet ik dan weer aan het werk? Moet ik er dan gewoon 12 weken bij optellen ofzo? En dus op 22 september 2011 weer beginnen?
    Heb ik 'm zo goed?

15. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
  16. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aha, dus in totaal altijd minimaal 16 weken. Nu snap ik 'm! Dankjewel. :D

Deel Deze Pagina