Geen interesse meer

Discussie in 'Voeding' gestart door Belle84, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belle84

    Belle84 Lid

    9 jul 2007
    92
    0
    0
    Hoi Dames,

    Mijn zoontje van 5 maanden heeft nauwelijks nog interesse in zijn flesje melk. Op het moment krijgt hij 5 flessen van 200 cc en een half potje groente-/fruithapje op een dag. Sommige dagen krijgt hij ipv van een hapje één van zijn vijf flessen rijstebloempap. Hij drinkt zijn flesjes wel gewoon op, maar de interesse is totaal verdwenen, daardoor drinkt hij heel rommelig. Hij heeft wel heel veel interesse in wat wij eten en drinken, hij zou overal van willen proberen te proeven.

    Gaven of geven jullie je kindje al meer bijvoeding met 5 maanden?

    Liefs van Belle
     
  2. minipi

    minipi Fanatiek lid

    17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Dat heeft gewoon met zijn interesse in andere dingen te maken, wil niet zeggen dat hij geen melk meer wil. Ik zou met 5 mnd nog niet op extra bijvoeding overgaan, ik vind het uberhaupt vroeg voor bijvoeding.
     
  3. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Zou ook nog even wachten... hij krijgt toch meer dan genoeg binnen nu?
     
  4. Belle84

    Belle84 Lid

    9 jul 2007
    92
    0
    0
    Ja dat is zo. Hij groeit ook als kool. Alleen spuugt hij best veel de laatste twee weken. Hij lijkt er zelf helemaal geen last van te hebben, maar hij geeft wel veel melk op.

    Volgens nutricia zou hij eigenlijk maar 4 flessen op een dag moeten hebben trouwens?
     
  5. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    esmee at al fruit en aardappelen en groenten toen ze 5 maanden was zat nog maar op iets van 3 flessen.
     
  6. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    daar moet je al niet naar kijken vind ik persoonlijk , volgens die blikken moeten ze tot ze 1 zijn aan de opvolg melk, nou mooi niet dat mijn dochter dat wil
     
  7. Emma29

    Emma29 VIP lid

    30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hij krijgt voldoende binnen
    maar ik moet wel zeggen tim kreeg met 5 en halve mnd nog 4 flessen en begon deze echt te weigeren ..... etenstijd was hier echt een hel en door de stijd at hij helemaal niet meer bijvoeding lukte ook nog niet zo goed want daar moesten we al mee beginnen van het CB omdat zijn gewicht niet goed gaat ! dat was met 4 mnd al
    nu zijn we weer bij de arts geweest en we hebben er weer een fles uit moeten halen en hij mag een maaltijd !
    kijk het is ook hoe gaat de groei natuurlijk en dat is hier niet ok... vandaar de heftige en snelle overstap !
    ik zelf had liever gewacht tot 6 mnd maar geen keuze dus ook met de opvolgmelk moesten we eerder beginnen omdat hier veel meer in zit ! hier mogen ze straks minder van !
    nu gaat het veel beter... schijnbaar volgens de arts is hij hier gewoon aan toe geweest !
    kijk dus naar je beebje wat hij wil kan zijn dat hij er eerder aan toe is !
    tim is niet veel ouder ...

    hij krijgt nu
    8.30 230 cc opvolgmelk
    10 fruithapje 100 gr
    12.30 200 cc opvolgmelk (als hij die niet wil een danoontje als aanvulling)
    4.15 warme hap 200 gr
    8.15 half opvolgmelk en half bambix avondpapje !

    hier doet hij het prima op
     
  8. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Erg leuk hoor, al die beschrijvingen op pakken en adviesen maar ieder kind is gewoon anders.

    Kylian kreeg met bijna 4 maanden al zijn eerste hapjes.
    Met 4 maanden werd hij plotsling opgenomen in het ziekenhuis ivm hoge koorts. Meteen werd daar gezegd dat hij met 8 kilo en 4 maanden veeeeel te dik was, dat ik hem overvoede en hup hij mocht geen hapjes meer en er moest een fles af (van 5 naar 4 flessen)
    Dat ging goed totdat meneertje opknapte en de koorts verdween toen hadden we een kindje wat huilde van de honger.
    Eenmaal thuis ben ik in overleg met het cb meteen weer begonnen om rijstebloem door zijn flesjes te doen, dit is later nog veranderd naar fantomalt.
    Toen hij 5 maanden was at hij al een 'volledige' maaltijd (dwz aardappel, groente en wat vlees)
    Toen hij 8 maanden was weigerde hij zijn fles, na 5 dagen weer het cb gebeld en op hun advies over gestapt op gewone melk.
    Dus vanaf zijn 8ste maand eet Kylian gewoon volledig met ons mee (ontbijt = pap, broodmaaltijd en warme maaltijd).

    Het vreemde van het ziekenhuis blijf ik nog altijd vinden dat ze nooit hebben gevraagd hoe lang Kylian op dat moment was (hij droeg al maatje 74) en ook nooit naar zijn bewegingspatroon.
    Pas toen Kylian koortsvrij was en dus zichzelf hebben ze wel toegegeven dat het een erg bewegelijk ventje was/is.

    Kortom, kijk gewoon na je kind, trek je niets aan van de dingen die op pakken staan en luister naar het advies dat het beste bij jullie past. ;)

    Groetjes Anita
     

Deel Deze Pagina