vraag omtrent ziek melden

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MuscleMe, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MuscleMe

MuscleMe Actief lid

16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    ik heb een vraag, ik moet waarschijnlijk halve dagen gaan werken en meer rust nemen, omdat de baby te klein is.
    hoe gaat dit in zijn werk met de werkgever? zeg je gewoon mondeling dat de gynacoloog of verloskundige dit heeft aanbevolen?
    Of moet je daadwerkelijk een bewijs overhandigen?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik heb het met mijn vk besproken en daarna met mijn manager.
    Je hebt geen bewijs nodig.
    Het enige vervelende vind ik dat je om de 2wk een gesprek hebt met UWV en personeelszaken.
    Zij willen er alles aan doen om je weer aan het werk te krijgen en werpen heel wat vragen.
    Ook zul je naar een arbo-arts moeten,die bepaald uiteindelijk of het "terecht" is.
    Maar met zwangeren zijn ze heel voorzichtig en nemen dus geen risico.

3. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Mondeling kan gewoon. Bewijs hoeft nooit aan je werkgever. Hij kan je wel langs de arboarts sturen.

4. RDerby

RDerby Actief lid

20 sep 2013
    371
    200
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben vorige week ook halve dagen gaan werken en mijn werkgever heeft me gedeeltelijk ziekgemeld bij het UWV. Het mondeling doorgeven van het (dringende) advies van de VK was voldoende.
    Vervolgens werd ik gebeld door het UWV, heb de klachten besproken en het was duidelijk dat deze ziekmelding zou blijven tot aan mijn verlof. Ik hoef dus geen contact meer te hebben met het UWV over mijn klachten. Of je wel of niet regelmatig contact hebt met het UWV ligt aan je klachten denk ik.
    Daarnaast krijg ik nog een gesprek met de bedrijfsarts, deze zal een advies uitbrengen. Mocht de bedrijfsarts adviseren dat ik toch meer kan werken, terwijl mijn leidinggevende vindt dat dat niet kan, dan hoeft mijn leidinggevende daar niet naar te luisteren.

5. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Toen ik de ziektewet in moest heb ik dat gewoon doorgebeld aan mijn manager, officieel ziek gemeld op ons hoofdkantoor. Paar dagen later belde het UWV op en alles was geregeld. heb nooit een Arbo arts ofzo gezien of gesproken..

Deel Deze Pagina