Sinds gisteren loop ik al met pijn in mijn navel en rondom mijn navel. Het voelt alsof de boel aldaar flink aan het samentrekken is en/of je een spier aldaar overbelast hebt. Als ik bijv. tegen de wasbak aan leun met mijn buik kan ik dit niet hebben, het doet me dan teveel pijn. Ik had gehoopt dat het vandaag over zou zijn maar de pijn blijft aanwezig! Herkent iemand dit?
Jep ik herken het helemaal! Heel vervelend. Kan me wel herrinneren dat ik het bij de andere zwangerschappen ook had, dus lijikt me niks om je zorgen over te maken, buiten dat het natuurlijk alles behalve fijn is.....:S Kweet ook niet hoe of waarom, maar denk niet dat het kwaad kan....
Ik heb het ook, het voelt als een beurse blauwe plek, soms is het weg en dan is het er ineens weer...
@mispoes; Ik herken het dus helemaal niet van de 1e zwangerschap, het maakt je gelijk wat onzeker namelijk. @mm7; Het voelt idd als een zeer beurse blauwe plek, echt niet prettig! De pijn die ik heb is eigenlijk constant aanwezig...
Mijn navel is en blijft de hele zwangerschap een gevoelige plek, echt heel vervelend als iemand die per ongeluk aanraakt!
ik ken dat, heb dat ook al dagen lang. verloskundige hebben we gebeld en het bleek groeipijn te zijn van de baarmoeder
hier ook veel last van. Je huid rekt uit omdat alles van binnen natuurlijk groeit. Het voelt als messteken maar is absoluut niet gevaarlijk!
Ik heb het ook en had het tijdens mijn eerste zwangerschap ook.Ik werk op kantoor en als ik met mijn navel tegen de tafelrand aankom, dan voelt dat heel naar.Ik heb nooit gevraagd wat het precies is, maar ik vond het logisch dat het te maken had met het groeien van de buik en het naar buitenkomen van de navel. Overigens heb ik nooit echt een plopnavel gehad.
Hier ook een pijnlijk gebied rondom mn navel, merk daar ook echt dat mn huid aan het oprekken is want litteken van mn navelpiercing zit een paar cm boven mn huidige navel-gat. Heb trouwens ook erg veel pijn als ik met mn buik tegen de eettafel aan zit of als ik sta te afwassen. Voorheen had ik er op mn werk al last van, ik stond vaak met mn buik tegen een bed aan iemand te verzorgen met bedrekken omhoog omdat mn clienten vrij 'onhandig' waren en uit bed donderen als ik de bedrekken omlaag deed. Kreeg hierdoor erg snel last van mn buik tegen dat bed aan!
Meiden, thanx voor de reacties! Ik gooi het idd maar op het (nogmaals) oprekken van de spieren en banden in mijn buik. Heb er ook veel last van als ik ons zoontje uit bed haal, hem sta te wassen/aankleden op de commode en bij de verzorging van cliënten in de wijk. Hopelijk wordt de pijn op den duur stukken minder...
Klinkt wellicht heel gek, maar het kunnen ook je darmen zijn, dat die gevoelig zijn of verstopt zitten. Ik heb daar al tijden last van (ook toen ik nog niet zwanger was) en bij mij helpt lactulose.