geen inzicht in eigen lichaam

Discussion in 'Zwanger worden' started by hearts, May 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hearts

hearts Actief lid

May 6, 2011
    108
    34
    28
    Hallo allemaal,
    Mijn man en ik zijn sinds 2 maanden 'bezig' voor een kindje. Ik was 3 maanden daarvoor al met de pil gestopt om inzicht te krijgen in mijn cyclus. Ik had het geluk meteen een regelmatige cyclus te hebben, voelde mijn eisprong, en kon ook zien aan mijn afscheiding wanneer mijn vruchtbare dagen waren.
    Alleen nu we echt begonnen zijn, lijkt het wel of mijn lichaam veranderd is... Ik heb twee dagen vruchtbaar/rekbaar slijm(dag 13 van de cyclus ongeveer), en daarna weer creme achtig. Ik heb nu buikpijn steken zoals ik eerder mijn eisprong voelde (ik zit nu op dag 19 van mijn cyclus). Ik heb dus totaal geen inzicht meer in hoe mijn lichaam werkt en wanneer ik nou vruchtbaar zou moeten zijn.

Ik hoopte er niet teveel mee bezig te zijn en dacht dat ik dat ook wel zou kunnen omdat mijn lichaam gewoon duidelijke signalen gaf. Maar nu begrijp ik er niets meer van, en ga ik meteen ook zitten googlen. Ik heb maar ovulatietesten besteld, gewoon om eens te kijken hoe mijn cyclus nu in elkaar steekt, maar ik wilde er dus eigenlijk niet op die manier mee bezig zijn... :(

Ik weet verder ook niet zo goed wat ik met dit topic wil, want ik weet dat jullie ook niet in mijn buik kunnen kijken. Ook zijn we pas 2 maanden bezig dus mag ik eigenlijk nog niet klagen... Maar ik baal gewoon van de omslag in mijn lichaam!

Zijn er meer meiden die niet duidelijk hun eisprong voelen, of dit op andere manieren merken? En zo ja, hebben die baat gehad bij ovulatietesten?

2. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Ik voel dan wel mijn eisprong en er zullen meiden zijn die mij tegenspreken maar ik vind het gebruik van ovulatietestjes juist veel rust brengen. Je kunt zo makkelijker je vruchtbare dagen vinden ook als je ei wat eerder of juist later komt.
    Wij zijn nu 3 maanden bezig (ook 3 maanden ervoor gestopt om eerst de menstruatie op gang te laten komen) en deze laatste was een "goede" maand. Ik heb mijn testen gebruikt en goed naar mijn lichaam geluisterd. Dat het nu niet raak is ligt niet aan het feit dat wij er niet alles aan gedaan hebben. We hebben in ieder geval gericht geklust en verder is het afwachten.

3. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

Jan 13, 2011
    2,308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Ik zit met hetzelfde als wat jij nu ook hebt. Ik had eerst een hele regelmatige cyclus waarin ik keurig mijn ei voelde en het merkte aan mijn slijm en ineens zat er vorige maand een lange cyclus tussen (zie banner) met allerlei rara klachtjes op rare momenten. Ik besloot toen net als jij deze ronde maar eens ovu-testjes te gaan doen. Heeft bij mij echter niet veel rust gebracht want heb mijn ei niet eens gevonden hiermee.
    Heb wel eisprong gevoeld maar verder helemaal niets.
    Ik wijd het daarom toch maar aan het ontpillen ondanks dat ik al 5 maanden van de pil af ben. Je hoort overal dat dat best meer dan een half jaar kan duren.

Wat ik je wil zeggen is dat het best kan dat er een keer een cyclus tussen zit die even niets 'oplevert'.
    En er minder mee bezig zijn maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan hihi. Het vrouwen lichaam steekt moeilijk in elkaar.

4. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

Mar 24, 2010
    1,786
    0
    0
    Ik voel mijn eisprong eigenlijk nooit en heb een onregelmatige cyclus... Ik kan er dus ook echt geen touw aan vast knopen, vandaar dat ik deze ronde wil starten met ovuteten

Share This Page