Start IUI in januari 2013

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mimi11, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi11

mimi11 Actief lid

17 dec 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Als eerste wil ik jullie allemaal de beste wensen toewensen, hopelijk een vruchtbaar jaar voor jullie allemaal!

Sinds een jaar zijn wij bezig voor ons eerste kindje. Omdat het maar niet lukte zijn wij doorverwezen naar het ziekenhuis en hebben we een aantal onderzoeken gehad. Bij mij was alles ok maar bij mijn man is een verminderde aantal zaad aanwezig. Gelukkig is het zaad wel gezond. Wij ontzettend balen natuurlijk :(.
    Nu gaan we in januari na mijn ongesteldheid beginnen met de IUI behandelingen.
    Wie heeft hier ervaring mee en is de kans groot dat je hiermee zwanger raakt. Hoe is het bij jullie gegaan/hoe haat het bij jullie?

Vind het heel spannend allemaal en wil zo graag een kindje, wij allemaal natuurlijk! Graag jullie reacties.

2. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve Mimi,

Spannend hoor, binnenkort je eerste IUI.
    Voor onze eerste hebben we ook IUI gehad en gelukkig was het in de eerste poging raak. Dus het kan zeker succesvol zijn hoor.
    Het is positief dat het zaad gezond is!
    De inseminatie zelf vond ik weinig voorstellen hoor, het was in 2 minuten gepiept. Maar ik weet niet hoe anderen het hebben ervaren...

Aangezien wij graag een 2e willen, start ik ook in januari weer opnieuw met IUI.

Wanneer verwacht je je je menstruatie??

3. mimi11

mimi11 Actief lid

17 dec 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Nora,

Wat fijn om te horen dat het bij jou gelukt is, en zo snel ook!
    Spannend dat jij ook in januari gaat beginnen! Hoe oud is je eerste kindje?
    Kan je mij vertellen hoe de IUI in zijn werk gaat? Het enige wat ik weet is dat ik als ik ongesteld word ( 20 januari als het goed is) naar het ziekenhuis moet bellen en een afspraak na 10 dagen krijg. Ik ga krijg verder geen hormonen.

Eerlijk gezegd heb ik ook niet echt veel vertrouwen in de IUI behandeling want ja ik heb zoiets van. De kwaliteit van de zaad is goed, dus wat heeft het voor zin om het wat hoger terug te plaatsen....best wel negatief he :(

4. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Wij hebben ook iui gehad voor onze eerste. Helaas na vijf behandelingen nog niet zwanger en het zaad van manlief was toen weer minder van kwaliteit. Wij zouden dus gaan starten met IVF in de cyclus daarna. Echter werd ik niet ongesteld en na een test bleek ik spontaan zwanger te zijn geworden. Ons dochtertje is nu bijna 1,5 jaar en wij zijn nu in ronde 5 bezig voor een tweede. We willen het eerst zelf proberen voordat we weer met behandelingen starten. Bij iui is het trouwens niet alleen hoger inbrengen van het zaad, maar dit wordt ook eerst bewerkt. Veel succes met zwanger worden!

5. Nora12

Nora12 Actief lid

23 jul 2011
    468
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Ik heb ook IUI in natuurlijke cyclus, dus het enige wat ik krijg is een uitgangsecho en daarna moet ik met ovulatietesten de eisprong detecteren en als die positief is dan word ik 24 tot 26 uur later geinsemineerd. Ze brengen dan een eendenbek in en met een spuitje spuiten ze het zaad hoog in de baarmoeder. De reden dat wij IUI hebben ligt aan mij. Ik heb vijandig baarmoederhalsslijmvlies, dus de zaadjes kunnen niet levend door de baarmoederhals heen.
    Ik snap dat je negatief bent hoor, maar probeer de moed erin te houden (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het ;))

Hebben ze nog iets over percentages of kansen gezegd ofzo??

Groet!

6. MyrtheMyr

MyrtheMyr Lid

23 nov 2012
    72
    43
    18
    Dag meiden,

Ik heb een besloten club aangemaakt voor meiden die begin 2013 starten met IUI. Als één van jullie zich aan wil sluiten, laat het dan even weten. Dan nodig ik je uit!

Groetjes Myrthe

7. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    Wat fijn dat er een nieuw topic is over iui ik praatte al eerder mee met een door mij opgericht topic maar daar word niet veel meer gepraat.

Ik heb nu 4 iui behandelingen achter de rug en 2x zwanger geweest, helaas is dit allebei de keren in een miskraam gelopen. Al steeds erg snel, dus nog nooit een echo gehad waarop we ook daadwerkelijk een kindje hebben gezien. In oktober was mijn laatste miskraam en sindsdien nog niet ongesteld geweest vanwege dat ik zelf geen cycles heb, deze is nu opgewekt met medicijnen en verwacht binnen nu en een week wel ongi te worden en dan gaan wij ook weer met iui verder. Het stelt niet veel voor gelukkig het doet geen pijn ofzo :)

liefss

8. DaisyKok

DaisyKok Lid

4 jan 2013
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wij zijn ook een jaar actief bezig (alleen we voor ons 3de kindje, 1ste dochter is biologisch niet van mijn man, 2de dochter is een wondertje). Mijn man zijn zaad is niet goed. Toen we voor onze 2de kindje gingen was het zo slecht dat we op de wachtlijst vor icsi stonden, maar het wondertje gebeurde voordat we begonnen waren. Mijn man is nu ook gestopt met roken en sport en zijn zaad is nu 3x beter, dus starten we deze maand met IUI, ik vind het ook spannend allemaal. Ik hoop zo dat het bij ons allemaal gaat lukken. Ik weet ik mag niet zeuren want ik heb al 2 prachtige dochters, maar we willen zo graag een 3de. En ik heb in 2012 2 x een stuk baarmoederhals moeten laten verwijderen omdat ik 2x het voorstadium van baarmoederhalskanker heb gehad, dus nu is de wil nog groter. Ik ben in december schoon verklaard. Ik hoop dat we elkaar hier kunnen steunen en ervaringen kunnen delen. Dat 2013 een vruchtbaar jaar mag zijn!!!!!!

9. DaisyKok

DaisyKok Lid

4 jan 2013
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    th

Hoi Myrthe,
    ik wil wel zo'n uitnodiging.

groetjes
    Daisy

10. Jet83

Jet83 Bekend lid

15 aug 2012
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi Myrthe,

Ik zou me ook graag aan willen sluiten bij de besloten club.

Groetjes!

11. Miep80

Miep80 Lid

6 jan 2012
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook graag wel lid worden. Volgende week gesprek in zkh, na een pauze willen we weer verder met IUI

12. wendy86

wendy86 Actief lid

29 apr 2011
    408
    0
    0
    Werk in de thuiszorg
    Heerhugowaard
    ik ook myrthe :)

13. mimi11

mimi11 Actief lid

17 dec 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL

@Misty, Zo gek dat het na een IUI behandeling niet gelukt is maar je erna wel spontaan zwanger bent geraakt! Ben zo blij voor je dat het toen op die manier gegaan is! Spannend dat jullie voor een 2e kindje gaan. Hoe lang proberen jullie het al of zijn jullie nog maar net begonnen?? veel succes tiegewenst in ieder geval !

@Nora12, JA ze hebben het inderdaad gehad over percentages. Volgens mij is tussen de 20-50 miljoen zaad normaal, maar mijn man zat op 11 miljoen, en waarschijnlijk weer 2/3 pas echt goed zaad. Dus zal wel rond de 7 miljoen zijn. Maar als ik hier lees dan hebben sommige mannen zelfs minder dan een miljoen en bij hun is het gelukt. Dus ik probeer de moed erin te houden en natuurlijk moet ik niet zeuren ben nu een jaartje bezig terwijl anderen al jaren hierin zitten. Mijn cyclus is gelukkig wel goed en alles is gezond daarbeneden zeg maar haha. Dus dat scheelt weer. Maar sow hey wel vaak naar het ziekenhuis in een korte periode ( werk 5 dagen :(...)

@Wendy86, balen meid dat je die miskramen hebt gehad ! Wat is er bij jullie aan de hand dan, alleen dat je geen cyclus hebt?

@DaisyKok, Meid als je graag een 3e kindje wil is dat je zeker gegund en je zeurt absoluut niet! Wel heftig hoor dat je daar ook geopereerd bent maar gelukkig is nu alles ok! Krijgen jij ook een IUI behandeling?

14. mimi11

mimi11 Actief lid

17 dec 2011
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook graag een uitnodiging voor de besloten club myrthe!

15. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Myrthe,

Zou je mij ook willen uitnodigen?

Groetjes Moisie

16. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Hoi Mirthe,

Zou je mij ook willen uitnodigen?

17. Siri1981

Siri1981 Actief lid

4 jun 2011
    130
    0
    0
    reisagent
    Ik ben 22 december voor mijn eerste IUI poging gegaan.
    Ik mag maandag testen. Weet niet meer wat ik van mijn lichaamssignalen moet denken. Eerst denk ik JA en dan denk ik NEE ik ben niet zwanger. Frusterend. Ik zou graag uitgenodigd willen worden Myrthe voor de besloten club. Iedereen ontzettend veel voorspoed en vruchtbaar 2013!

18. DaisyKok

DaisyKok Lid

4 jan 2013
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mimi ja wij gaan ook voor iui. Ik ben net ongesteld, vanaf woensdag dus ik ga volgend weekend denk ik starten met lh testen.
    @siri ik ga voor je duimen dat het gelukt is!!

19. 85Lien

85Lien Lid

7 jan 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Myrthe

Ik zou me ook graag aan willen sluiten bij de besloten club.

Groetjes Lien

20. DaisyKok

DaisyKok Lid

4 jan 2013
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zijn er veel die in januari ook iui ondergaan (startne of een volgende ronde). Het is altijd fijn om over je ervaringen te praten.
    @ Siri heb je de test gedaan, ik hoop zo dat hij positief is.

Deel Deze Pagina