Geen jaloezie een probleem?

Discussie in 'De lounge' gestart door xxx1976, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Vertrouwen in elkaar is de basis van een relatie.
    Samen met jou zijn en blijven is een keuze, geen moeten.
    Ook vreemdgaan is een keuze en daar heeft hij echt geen overnachting voor nodig. Dus snap niet waarom jou omgeving zo overtrokken reageerd.

Als jij het prima vindt waarom zou hij dan niet kunnen gaan.

2. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Als jij ook z,n uitnodeging had gekregen,had je man er dan problemen mee?Zo ja,binnenhouden die handel haha.

3. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Het zou hier (maar ook in onze omgeving) geen punt van discussie zijn.
    Als lief wordt uitgenodigd en het hem leuk lijkt, absoluut doen.
    Het gaat om jou en je man. Alles jullie het er over eens zijn is het ok toch?

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Als ik zou weinig vertrouwen in mijn man zou hebben dat hij niet alleen naar een bruiloft mag en daar in een hotel mag slapen met collega's dan zit er iets niet goed in je relatie. Ik vind vertrouwen een belangrijk punt binnen je relatie. En natuurlijk zou ik wel even smsen van en lig je lekker alleen? Haha, maar heb er alle vertrouwen in en zou zeggen, veel plezier

5. Wat ik me dan wél afvraag.. Als jullie inmiddels getrouwd zijn en het bruidspaar heeft jou nog nooit ontmoet en kent je niet, wat hebben ze dan precies met je man? Wordt hij alleen maar uitgenodigd omdat hij toevallig een oud-collega is of hebben ze verder ook een band met elkaar? Je hebt het in je OP over een 'goede vriendin', maar als je goed bevriend bent, ken je elkaars partners toch ook?

6. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Het zou hier geen probleem zijn. Van beide kanten niet. Ook ik ken mijn man zijn collega's niet en ik zou mij opgelaten voelen als ik wel met hem mee zou gaan.

Toen wij getrouwd zijn hebben wij de collega's zonder partner uitgenodigd, dat is hier heel normaal.

Ik vind dat een ieder hier zelf een keus in moet maken. In de ene relatie is het vanzelfsprekend dat het kan en in de ander niet. Je moet er beiden achter staan en dan laat de rest maar "lullen"

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat hoeft niet perse, mijn man kan ook goed met zijn collega's. Gaat met ze borrelen, uit eten en squassen. De meerderheid heb ik nog nooit ontmoet. De maatschap waarin hij werkt heeft een eigen café en daar komen alleen mensen van de maatschap samen dus waarom zou ik er met mijn neus tussen gaan zitten.

Het is juist gezond dat je naast samen met elkaar ook apart een leven kunt hebben. Dat je een relatie hebt betekend niet dat je overal samen heen moet. Zie man man en de mannen van mijn vriendinnen al tussen ons zitten tijdens een lady's night :D die rennen gillend weg.

8. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Ik zou mijn man gewoon laten gaan,geen problemen mee. Hij is ook 1x in het jaar weg om een week te snowboarden. Ik ben niet bang dat ie stomme dingen doet. Vind het alleen wel vreemd dat hij een uitnodiging heeft gekregen en hij jou niet mee mag nemen!

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier niet hoor.. Ik ken wel wat vrienden van mn man maar dan is het meer van 'hoi, hoe is het'. Mijn man heeft ook nog wel wat vrienden (collega's en ex-collega's) die nog vrijgezel zijn en alleen wonen en dan gaan ze dus bijna altijd daar heen. Ze komen alleen hier wanneer het al laat in de avond is en ik al naar bed ga, heb ze dus (afgezien van een foto) nog nooit irl gezien. Zo kent hij mijn vriendinnen ook niet, die nodig ik alleen uit wanneer hij niet thuis is.

10. Maar als je 'hele goede vrienden' bent, kom je toch ook op elkaars verjaardag e.d.? Misschien stel ik me iets anders voor bij 'heel goed bevriend' zijn dan..

11. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    #51 xxx1976, 21 sep 2013
    Laatst bewerkt: 21 sep 2013

Bij ons is de situatie zoals hierboven genoemd. Ik ken de mensen bij naam en weet wie van hen allemaal mee zijn gegaan, verder niet. Het zijn zijn vrienden/vriendinnen (lees vaste klanten en/of zakelijke connecties) waar ik verder niks mee heb.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat hoeft toch niet? Ik heb hele goeie vrienden die ik echt alleen mail of waar ik alleen mee afspreek. En verjaardagsfeestjes zijn hier alleen met familie, of met onze gezamenlijke vrienden.

Vind het wel gek dat iemand hier zei dat ze gewoon zou meegaan als ze niet uitgenodigd is. Dat doe je toch niet? Een trouwfeest is toch geregeld voor x aantal personen, met x aantal stoelen en borden etc?

En om weer op de startvraag te komen: ik zou daar absoluut geen problemen mee hebben. Maar ik merk dat mensen wel vaker vinden dat partners niks zonder elkaar mogen...Zo spreekt mijn vriend nog regelmatig af met zijn ex, zonder mij, en ik zie daar helemaal geen graten in. Ze is zijn ex voor een reden :D Maar o wee als iemand dat hoort...

13. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik zou niet weten waarom je hem niet zou laten gaan.

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Precies, helemaal mee eens. Zowel mijn man als ik hebben onze avondjes uit met onze vrienden. Ik moet er niet aan denken dat hij er dan tussen zit tijdens onze "girls night out". Andersom uiteraard ook niet. Ik vind het ook gezond naast het leven samen ook iets voor jezelf te hebben en daar stimuleren we elkaar ook in. We hoeven niet constant elkaar handje vast houden en op elkaars lip te zitten.

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik snap trouwens ook niet wat er zo raar aan is als de partner niet uitgenodigd wordt op de bruiloft. Toevallig hebben wij op onze bruiloft iedereen met partner uitgenodigd, of we ze kennen of niet. Maar ik heb echt heleboel bruiloften meegemaakt waarbij het bruidspaar duidelijk heeft te kennen gegeven dat ze alleen mensen erbij willen hebben die ze echt kennen. Of al zoveel veel mensen op de gastenlijst hebben staan dan ze de keuze moesten maken om de partners waar ze niet mee bevriend zijn niet uit te nodigen. Ik vind dit logisch en heb er ook verder niemand over gehoord.

16. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik vind het niet raar als je niet jaloers bent, waarom zou je dat moeten zijn? Jullie vertrouwen elkaar, punt.
    Ik zou er ook echt geen moeite mee hebben als mijn man alleen naar een bruiloft gaat en daar blijft overnachten.

Gebeurd überhaupt hier weleens 1 a 2 x per jaar dat hij met oude vrienden gaat stappen en daar blijft slapen, omdat ze verder weg wonen.

Moet er niet aan denken om overal wat achter te zoeken zeg, dat is pas vermoeiend!

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wederom helemaal met je eens! :D Ik heb ook echt super goede vriendinnen die als zusjes voor mij zijn, maar die mijn man alleen oppervlakkig kent. En andersom is dat ook zo. Alleen mijn allerbeste vriendin die tevens de voogd van onze kinderen zal zijn en onze erfgenaam, kent mijn man óók maar dat is ook logisch. Desalniettemin is het MIJN allerbeste vriendin, niet die van hem. ;)

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wij vieren geem verjaardagen, ik heb zelfs een vriendin die ik dageIijks zie.. Maar mijn man heeft haar pas 1 keer gezien toen we hem toevallig ergens tegenkwamen haha.

19. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Als je verder geen reden hebt om hem niet te vertrouwen, waarom zou het dan een probleem zijn?
    Anders moet hij na zo'n avond ook nog zo'n eind naar huis rijden, moe en misschien niet helmaal nuchter. Lijkt me ook geen fijn gevoel.

Mijn man gaat bijna iedere week bij een goede vriendin langs. Sommigen in mijn omgeving vinden dat ook raar. Ik niet. Trek me er ook niks van aan en hij gelukkig ook niet. Als ik reden heb om hem te wantrouwen zou het anders zijn, maar daar is totaal geen aanleiding toe.
    Dus als het voor jullie goed voelt gewoon zo doen!

20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Lekker laten gaan. Heerlijk een avondje voor mezelf :D

Deel Deze Pagina