geen kans baby boertje

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door cobravosje, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    hee, ja ik heb er iets over gevonden. het schijnt ook te zijn dat de boertjes dan makkelijker komen omdat sab-simplex het schuim in de maag oplost (klinkt zuur he:S haha)
    maar het schijnt te werken.

het is te bestellen bij een apotheek in duitsland
    maar ook op www.sabsimplex.nl
    dat is bij een DA drogist in hengelo volgens mij.

ja ik heb al zoveel dingen hier benoemt en dit was er idd 1 van, maar dan zit ik nog mee dat hij zo onverzadigd is telkens..
    misschien ligt het juist wel aan de extra care voeding omdat die zo licht verteerbaar is. conclussie eerder honger?
    denk dat ik toch die nutriton daarvoor ga proberen. (johannesbrood pitmeel)
    het is toch allemaal uitproberen helaas...

2. Yuntje

Yuntje Bekend lid

16 mrt 2007
    629
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ik zou ook niet teveel aan trekken van het CB, als jij niet probeert een grotere fles aan te bieden dan komt ie toch nooit op grotere flessen? (niet jij persoonlijk maar algemeen) ene kindje eet nu eenmaal sneller meer dan het andere....
    en net zoals ik eerder las.... beter iets teveel geven en dat hij dan een mondje terugspuugd dan dat hij te weinig krijgt lijkt mij.....

en over gewichten zijn de cb's het nooit eens!
    gaat om ju gevoel en niet de cijfertjes uit de boekjes

3. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik heb met Wesley trouwens ook een hele periode gehad dat hij veel huilde ook tussen de flessen door en dat kwam ook omdat hij zijn ontlasting moeilijk kwijt kon, duurde soms wel 3 dagen maar dan zag je ook echt aan hem dat hij het moeilijk had. Ik heb toen van de dokter een laxeermiddeltje gekregen. Gelukkig hoefde ik het maar 2x te gebruiken daarna was het allemaal op gang.

Volgens mij gaan we allemaal wel door zo'n periode hoor meis, het hele lichaampje van zo'n kleintje moet op gang komen natuurlijk.

Ik kon wel goed merken aan Wesley dat hij krampjes had, dan gilde hij het nl. echt uit en schopte heel erg met zijn beentjes, verder kon je heel goed z'n buikje horen rommelen misschien heb je daar wat aan om de krampjes te herkennen? Ik had een warmte compress, die kon je in de magnetron warm maken en die legde ik dan vaak op z'n buikje terwijl ik 'm troostte, tja... Meer kun je niet doen want ze moeten toch door die fase heen :( Als Wesley de fles leeg had en nog honger had dan zet hij het na de laatste druppel meteen op 'n krijsen en als ik mijn pink dan bij z'n mond hield hapte hij meteen en ging er als een gek op zuigen dus daaraan zie ik dat hij nog honger heeft.

Ik heb cinababy idd altijd tussendoor gegeven en nooit in de fles gedaan, als dat mocht zou het er wel op staan denk ik aangezien dat natuurlijk de makkelijkste manier zou zijn om het aan je kindje te geven.

Ik weet niet welke fles je hebt? Ik had in het begin de difrax en daarmee dronk hij ook veel te snel. Toen ben ik over gegaan op de avent en heb heel lang speentje 1 gebruikt omdat hij zo gulzig was.

4. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    als hij bij mij op mijn pink zuigt na het eten zonder heel hard te huilen en die pink loslaat weet ik ook dat hij honger heeft, maar als hij gewoon gaat zuigen aan die pink denk ik gewoon dat hij zuig behoefte heeft (is mij verteld en klonk wel logisch?)

ik had eerst gewoon de medela fles van de kolf, en daar zat een antilek speen van bibi op. maar die gaten zijn zo zieklijk groot dat ik ook de avent heb aangeschaft (ook speentje 1) maar drinkt nog zo gulzig ik moet echt die fles eruit hale wil hij die fles niet binnen no time op hebben. (tussen 5 en 10 min als ik m toelaat doen en als ik het probeer, lees: PROBEER te rekken tussen 10 en 15 min ja echt anders lukt het gewoon niet)

ik denk wel dat het redelijk is gegaan gisteren. met die 120 water 4 schepjes. hij wordt nog wel wat wakker maar ja, er zit meer uur tussen de voedingen en hijs natuurlijk flink aan het rondkijken dus dan maar soms een half uur ofzo eerder uit bed halen en in zijn cradle swing zetten;) vind ie enig:p hij moet toch leren dat er wat meer uren tussen moeten denk ik. maar ik vind dat hij het wel goed goed. hij doet zijn best natuurlijk ook:p

5. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ja..weet ik, maar ja dit is ook maar mijn eerste kindje en is nog maar zo jong en ik weet natuurlijk ook niet alles of ik het wel goed doe, en toen ik dat vorige week deed wat jij zei huilde hij de hele dag van de krampjes omdat hij teveel binnen had, dus had ik juist het gevoel dat dat niet goed was dus had ik terug gezet naar 90 cc 3 schepjes.
    nu heb ik sinds gisteren weer omgezet naar 120 cc 4 schepjes. en ik vind dat hij het beter doet dan vorig weekend, dus blijkbaar was hij er niet aan toe. het is bij hem gewoon dat hij door de lichte voeding minder voldaan is. en DAN vind ik dat ik hem niet zo zeer meer voeding moet geven (als hij dat eigenlijk nog niet mag hebben toendertijd dan he) maar gewoon wat verdikkingsmiddel dat hij wat meer voldaan is want al zou ik de gewone kv geven en niet de extra care had hij dat niet snap je? maar die mag hij dus nie hebben vanwege allergieen.

6. Delilah

Delilah Niet meer actief

Het is ook moeilijk bij je eerste kindje, sowieso omdat iedereen allemaal adviezen heeft waar je soms helemaal onzeker van kan worden. Tenminste dat is mijn ervaring. Wesley heeft ook een periode gehad dat hij veel huilde en dan zeiden mensen allemaal hij heeft honger, terwijl ik wist dat dat niet zo was aangezien hij dan maar net de fles leeg had, hij had gewoon een huilbui maar dat is wel vervelend...

Ook zeiden oudere allemaal tegen mij vanaf de eerste weken dat ik zijn voeding lekker dik moest maken want het was net water, dus ik kon beter een paar schepjes erbij doen want dat deden ze vroeger ook, de fles lekker dik maken... Ik heb het nooit gedaan omdat ik weet dat die verhouding van de voeding er niet voor niets is, bovendien kreeg hij in het begin het meeste nog borstvoeding en tja, dat is natuurlijk ook geen pap :D

Maar je kan er wel onzeker van worden als je kindje huilt en iedereen goed bedoelde adviezen heeft. In ieder geval, veel succes verder!

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi, ik heb geen verstand van kv. Maar.. welke fles gebruik je? Sommige flessen kunnen namelijk ook krampjes verminderen. Dr Brown heeft speciaal ventiel dat krampjes verminderd.

8. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    dat is met de avent ook, die heb ik dus..met speentje 1
    ik had in wij jonge ouders ook een advertentie gezien van dr brown,
    maar afijn sinds eergisteren zijn de krampen verminderd en sinds gisteren bijna weg en vandaag doet hij het bijzonder goed moet ik zeggen.
    is al 3.5 uur geleden dat hij zijn voeding heeft gehad en hij slaapt nog steeds! misschien was ie er NU wel aan toe meer voeding en meer tijd ertussen..laten we het hopen.
    maandag krijgt hij zijn eerste inentingen..zie ik zo op tegen:(
    hoe reageerde jullie kindje op zijn 1ste inentingen?

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heel veel geslapen ;).

10. Delilah

Delilah Niet meer actief

Wesley huilde even tijdens de prikjes daarna sliep hij lekker in de kinderwagen op weg naar huis en toen wij thuis waren was hij gewoon weer het vrolijke ventje zoals altijd :D

Bij de 2e prikjes ging het eignlijk hetzelfde alleen was hij toen al een beetje verkouden en toen kreeg hij 's avonds wel koorts maar hij was niet huilerig ofzo...

11. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    dankjulliewel:)
    ik zat me al zo druk te maken hopelijk doet ie het goed. hijs wel stoer;) dus dat moet hopelijk wel lukken..
    vonden jullie het ook zo eng? ja ik weet nie waar ik last van heb ;)

12. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik vond het niet eng... Het hoort erbij en tja... Het is wel zielig maar ik kon er wel goed tegen.

Wesley was ook heel stoer, met de hielprik gaf hij geen snik maar moet je toch waarschuwen dat deze prikjes wel heel gemeen zijn hoor! Maar als ze even moeten huilen is het ook niet erg, het is voor een goed doel!

13. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    hoi, heb niet alles gelezen, maar herken het wat je schrijft over het schudden met het hoofdje als ie een boertje moet laten.

Mijn zoontje deed dat ook heel erg, en vervolgens kwam er een keiharde boer uit. kostte hem wel veel moeite. Doordat hij ook veel huilde en we er niet achter kwamen wat er met hem was, zijn we bij een osteopaat langs gegaan.

Zij vertelde me dat dat schudden met het hoofdje kwam doordat hij moeite had om te boeren. Er zat iets niet helemaal goed in zijn nekje, door een snelle en moeizame bevalling. Na de behandeling van de osteopaat heeft hij hier geen lastg meer van. Misschien kan je er iets mee...

14. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    nou, ik denk t wel ja door een ook bij mij snelle maar moeizame bevalling had hij zijn sleutelbeen gebroken gehad.. misschien oko iets in zn nek niet goed?
    jeetje en wat is een osteopaat? wordt dat vergoed en is dat in het ziekenhuis? verwijskaart nodig misschien?

15. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ik weet het het is ook meer MIJN fobie;)
    nog iets. ik vertelde toch over die verstopping die hij had?
    gisteren had ie ineens 3 goeie poepluiers en 2 kleine beetjes en vanochtend weer een volle!
    is dat normaal?
    en mij is verteld dat groene poep met krampjes te maken hebben is dat altijd zo? of kan het ook wat anders zijn..
    zn krampjes zijn wat minder en het is nu groen geel bruinig aan het worden

16. Delilah

Delilah Niet meer actief

Misschien hij voor z'n poepen nog een goed ritme vinden ;)

Mijn zoontje heeft sinds ik geen borstvoeding meer geef altijd groene poep gehad, ik hoor er ook veel over. Of dat ze te veel krijgen maar ik heb van het cb nooit gehoord dat ik teveel geef dus voor hem zal het wel normaal zijn?!

17. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    ik dacht dat ook dat dat wel normaal was, maar het cb zei paar dagen geleden dat dat met krampjes te maken kon hebben?

18. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    @cobravosje: een osteopaat valt volgens mij onder de alternatieve geneeswijze..het is dan ook niet in een ziekenhuis en je kan zle contact opnemen met een osteopaat. Ik vind het zelf ook altijd moeilijk uit te leggen wat ze precies doen. ALs je even kijkt op osteopathie.nl krijg je denk ik wel een goed beeld. Het heeft in iederr geval een heel gunstig effect op veel baby's. Als je hier op het forum de zoekfuctie gebruikt zie je ook veel positieve verhalen over de osteopaat.

P.s: of het vergoed wordt ligt aan je verzekering en of je aanvullend verzekerd bent.

19. cobravosje

cobravosje Actief lid

18 nov 2008
    182
    0
    0
    dankjewel:) zal es kijken. wilde alweer een vraag daarover stellen maar zal eerst es op die site gaan kijken:p ;):p

Deel Deze Pagina